Wat vind jij de fijnste race body (1:10 - 190/200mm)

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door Erikderaaf, 14 jun 2004.

  1. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    zoals de topic titel al zegt ben ik benieuw met welke bodies jullie racen.
    Hiermee bedoel ik de 1:10 bodys 190 en 200mm, van pro-line, protoform enzovoorts

    ik heb nu diverse 'tamiya' bodies, die niet echt op racen zijn gemaakt, maar op model.
    Ik heb laatst al gereden met een dodge stratus kap van een vriend en vond het veel schelen, veel meer druk in de bochten!

    Dus, post hier welke body jij hebt, en je bevindingen met deze en eventueel andere typen.
     
  2. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Protoform Mazda 6 :p
     
  3. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
  4. remie

    remie

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    1.296
    Locatie:
    Velden (Nederland)
    een honda nsx raybrige van tamiya.
    ik vind deze niet fijn rijden dat merk je heel goed aan de snelheid dat die minder is.
    en in de bochten vool je hem slingeren.
    :cry:
     
  5. marvin

    marvin Guest

    mooi gesptoen roboscan 8)
    Mijn favo is een protoform mazda 6, ik heb zelf een hpi clk dtm kap, met een stratus merkte ik dat hij wat agressiefer en stabieler was, met een 6 je was hij nog stabiler , wat minder agressief, hogere bochten snelheid en fijner rijgedrag.
     
  6. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    remie, dit heb ik ook een beetje met mijn subaru kap, die doet niks
    de 360 modena kap met spoiler (tamiya) doet al veel beter zijn werk.

    Daarom ben ik aan het kijken naar een race kap.
    ik hou altijd van iets aparts dus een stratus zal het denk ik niet worden,

    Ik vind de mazda 6 en de alfa van protoform wel mooi, en zie nu ook de Cadillac CTS-V Rop de site
     
  7. ik rijd zelf met de lelijke eend kap van carson en die rijd lekkerder dan elke kap waar ik tot nu toe mee gereden heb, zelf wel een spoiler gemaakt om de downforce wat te verbeteren, deze kap heeft een lekker stabiel bochtengedrag, alleen de topsnelheid is wat minder doordat de kap zo hoog is.

    ronnie
     
  8. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    bestaan er geen 'aerodynamisch bijne perfecte body's' ? dus niet een kopie van het echte, maar een touring waar alles zowat perfect is kwa aerodynamica
     
  9. BlackFox

    BlackFox Guest

    Lola's ?

    @erik: die cadillac is wel 8O

    Ik rij met een 911 (wel nitro) en qua bochtengedrag is dat nogal slinger slinger, maar wel fijn om mee uit een bocht te driften :)
     
  10. amiganut

    amiganut Guest

    ik heb momenteel de originele Traxxas Nitro 4Tec kap nog op mijn auto zitten. maar ik heb een Ford Cougar kap van HPI besteld. hopen dat deze wat betere druk leverd op mijn achterbanden. geef ik namelijk iets teveel gas bij het uit komen van een bocht dan heb ik zo een paar rondjes extra gereden :p en ik vind een wat allerdaagsere kap ook wat mooier dan exotische kap.
     
  11. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    Dat is dus precies het doel van de protform kappen, je kunt daarbij wel zien dat het van een bepaald model is afgeleid (bv Mazda 6) maar heb je ook alles mee gezegd, de verdere vorm is voornamelijk alleen maar voor de earodynamica
     
  12. TiZeR

    TiZeR

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    197
    Locatie:
    Wolphaartsdijk
    ik rij met de standaard truck kap van tamiya maar voor straatrace rijdt ik weleens met een dodge ram kap met een zelfgemaakte spoiler.
    rijdt erg lekker moet ik zeggen
     
  13. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    ik moet zeggen dat de Mazda 6 ook wel goed rijd..

    ik kan niet kiezen. stratus 2.0 of mazda 6...... Beide

    Groet Robo
     
  14. marvin

    marvin Guest

    k heb gister met de nemesis gereden, die rijd nog fijner op een electro baan 8) als een mazda 6 :lol:
     
  15. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Marvin zou je wat specificer kunnen zijn in je bevidigen, op welke punte presteert de Nemesis beter dan de Mazda 6?

    Groet Robo
     
  16. marvin

    marvin Guest

    Tjah, ik heb er 2 accus mee kunnen rijden (kap was net nieuw en niet van mij) En ik deed er dus een beetje voorzichtig mee. Ik kon er niet precies achter komen waar de body nou precies fijner reed, maar ik had aan het eind van het rechte stuk meer stuur, waardoor ik later van het gas kon en een krappere lijn kon nemen, en ik had gewoon het gevoel dat ik veel meer de "baas" over de auto was als normaal. (kan ook gewoon aan m'n afstelling liggen)

    BTW ik rijd wel op een electro circuit (rchotwheels), met een 27 turns modified club motor..
     
  17. mijn lievelings body van die ik heb is dodge stratus 2.0 die rijd fijner lijkt net of je sneller gaat dan met me andere body de audi tt :roll:
    groet Cees
     
  18. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    ok wat je dus zegt marvin is dat de Nemesis stabiler is dan de Mazda en meer stuur geeft... dan word het interessant, want op de Stratus 2.0 mis ik persoonlijk wat stabiliteit en op de mazda mis ik wat stuur... toch eens de Nemesis bestelen

    bedankt

    Groet Robo
     
  19. martinus

    martinus Guest

    Rij zelf met de mazda 6, maar alfa 2 en stratos 2 zijn ook erg goed

    Groeten Martin K
     
  20. lance03

    lance03

    Lid geworden:
    16 dec 2004
    Berichten:
    367
    Locatie:
    purmerend
    hoi
    ik rij zelf met een lola kap op een 1/12 wagen, deze schijnen er ook voor 1/10 te zijn . ik denk dat er geen betere kappen zijn. als je die niet kan vinden kan je ook de 1/10 extreme van academy proberen , dit zijn meer spoilers dan kappen en geven je de beste downforce al zien ze er missxhien niet al te mooi uit, succes

    Sander
     

Deel Deze Pagina