Wat vind jij de fijnste race body (1:10 - 190/200mm)

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door Erikderaaf, 14 jun 2004.

  1. 425cc

    425cc Guest

    weet ik nog zo niet...in verhouding ga je veel sneller.

    vb.: Lancer EVO 6 rijdt 1/1 250 kilomter per uur...die van tamiya bv zijn een perfect schaalmodel zonder extra stroomlijning, spoilers...Ik rijd met m'n TA04 met lancer kap zo'n 40-50 km/h wat in verhouding zo'n 450 km/h zou zijn op schaal 1/1...met veel afstelling is dit echter wel te doen maar de modellen overschrijden gewoon de snelheid woorvoor ze ontworpen zijn :)
     
  2. ja dat is waar rc gaat weel sneller voor zijn schaal als je kijkt naar die 1:18 Zwaar gemodifeid die gaan 150 in vergelijken is dat heel ruw uirgerekent meer dan mach 2 of zo
    maar wat heeft dat met de aerodynamica te maken van de body's
    ben een beetje in de war :?
     
  3. 425cc

    425cc Guest

    ja, die auto's zijn gemaakt om op bepaalde snelheden stabiel op de baan te blijven en grip te hebben, das wat ik bedoel :)
     
  4. ow okee nu snap ik het :D
     
  5. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Stratus 1 en 2 hebben minimaal verschil tussen de 2 en 3 is het verschil veel groter, auto is korter dak is boller neus ligt lager en ga zo maar door het is dat de gril het zelfde is enzo anders waren het 2 verschillende auto's.
     
  6. Ze zijn zeker wel anders maar wel op elkaar gebaseerd,maar voel je het dat dan ook in het rijden want ik heb gezien dat jij de 2.0 en 3.0 heb
    als ik met mijn mazda rij en daarna met mijn 3.0 rij voel ik niet dat die beter stuurt of meer downforce heeft.
    greetzz florian
     
  7. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Tja dit vindt ik dus even lastig, het ligt er maar net aan waar je de definitie legt van "baseren op" Neem je nou de Chrysler Sebing (originele stratus 2 maar dan 1:1) dan is de Stratus 3 een wereld van verschil, De stratus 2 komt nog wel over 1.
    Neem je nu de Dodge stratus 1 en een 1:1 stratus komt het ook nog wel enigsinds over een.

    Maar neem je nu een Stratus 2 kap en een Stratus 3 kap, vindt ik dat enkel de koplamp en achterlamp stickers overeenkomen, voor de rest hebben de kappen nauwelijks iets weg van elkaar... Pasqual gaf al goede voorbeelden:

    Zo is de spoiler van de 3 ook totaal anders, maar ook op een andere hoogte geplaatst, heeft deze verstevigingen aan de achterkant. Ook is de neus platter en zitten er 2 kuiltje voor de demper brug (sprekende over de Stratus 3C).. Kortom, ik persoonlijk vindt de kappen enkel al van uiterlijk een wereld van verschil. Je zou bij wijze van net zo goed mazda 6 stickers op een stratus 3 kunnen plakken....

    Pasqual jij liet me laatst op gouda een ( blauwe :wink: ) Kap zien, waarvan de voorwielkasten kleine scheurtjes hebben, was dat de Stratus 2 of 3? Want dat stompe neusje van de 3 kan natuurlijk wel er voor zorgen, dat de "bumper" bij een aanraking naar benenden geduwd wordt waardoor daar scheurtjes komen. Daar ben ik benieuwd naar. Is de kap ook nog enigsinds degelijk?

    Groet Robo
     
  8. ze lijken niet op elkaar dat is waar, maar hebben die kleine dingen dan effect hoe de auto rijd, elke protoform body gebruikt z'on grote spoiler omdat dat effect geeft, als je kijkt naar de gehele body zelf, als je kijkt naar de basis dingen van protoform bodies dan zie ik toch weinig verschil maar ze hebben in de serie stratus 1,2,3 Mazda,Alfa allemaal andere kleine dingetjes veranderd maar merk je die dan ook dat vraag ik me af.
    greetzz florian
     
  9. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Tja, ik zelf merk het heel erg, zelds de grootte van mijn spoiler (heb 2 verschillende op mijn Stratus 2) merk ik.. Zelf vindt ik de Mazda 6 erg lekker rijden, zeker op Gouda, maar meestal doet de Stratus 2 het ook wel goed. Ik heb niet echt veel kappen, dit is eerder omdat het voor mij moeilijk vervoeren is..

    Groet Robo
     
  10. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ik heb nou niet erg goede rij skills nog daar ben ik nog aan het werken dus ik kan je niet vertellen wat nu het verschil is in rijden tussen de 2.0 en de 3.0. Wel heb ik gemerkt als ik met de 3.0 op gouda rijd op de meest vreemde plaatsen grip verlies wat ik met de 2.0 niet heb.

    Op Ede begon ik met de 2.0 en ben toen overgestapt naar de 3.0 maar dat was echt anders in positieve zin maar kan je nog niet echt vertellen wat nu de echte verschillen zijn in de 2 kappen heb ik nog te weinig ervaring voor.

    @Robert
    Was volgens mij de Stratus 3.0 die ik liet zien, maar de 2.0 heeft er ook last van van die scheurtjes in de wielkasten. Ik denk ook dat het deels aan de afwerking van me kap ligt na het knippen dat er al een klein scheurtje in zat en die op een gegeven moment is uitgescheurt. Verder heeft ie het op Ede ook goed gehouden geen extra scheuren in de kap vind het verder dan ook een erg degelijke kap. Vind hem er ook wel appart uit zien met dat bolle dak en die 2 bollingen op de motor kap.
     
  11. alfaracer

    alfaracer Guest

    ik ben zeer terveden over mijn laatste aanwinst. de Ride Honda Accord.
    mede door het kleine achtervleugeltje, is deze auto zeer senl op een grote baan zoals Rucphen.
    [​IMG]
     
  12. terencevg

    terencevg Guest

    ik rijd nu met mijn xray als 2 jaar in deventer op rc hotwheels en ik heb altijd met een alfa 156 van protoform gereden
    ik heb keer geprobeert met mazda 6 vond ik niet egt heel fijn vooral aan de voorkant had ik net iets te veel downforce daardoor stuurde hij niet echt lekker
    de nemesis reed nog wel redelijk alleen die reed een beetje vaag alsof de auto boven het wegdek zweefde maar toch veel grip had :roll:
    toen had ik een stratus effe gekregen de eerste serie nou dat was echt geen bocht mee te maken omdat die kap was gemaakt voor hoge snelheids banen dus toen ben ik maar terug gegaan naar de alfa :p
    die vind ik nog steeds het fijnst
    grtzz terence

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina