Wat vind U van deze handelswijze van een winkel?

  • Topicstarter Topicstarter mikevst
  • Startdatum Startdatum
M

mikevst

Guest
Een kennis wilde een tijd geleden zijn buggy motor vernieuwen met een nieuw cilindersetje, drijfstang, hoofd- en voorlager. Hij belde en mailde naar een aantal winkels in Nederland, Belgie, Frankrijk en Duitsland met de vraag of ze deze onderdelen op voorraad hadden of hoe lang een bestelling zou duren en wat het zou kosten. Een Franse winkel had alles op voorraad. Dus heeft hij daar de bestelling geplaatst. Vorige week is deze toegekomen. Het duurde dus toch wel 2 weken en aan de poststempel te zien was het maar enkele dager ervoor gepost.
Maar dan de inhoud! De voorlager en de drijfstang zaten in de orginele verpakking van de fabrikant. Het cilindersetje en de hoofdlager zaten echter in zo'n gewoon dichtknijpzakje zonder enige vorm van aanduiding. Dus ook niet na te gaan of het wel correct is. De hoofdlager hebben we eens opgemeten met een (digitale) schuifmaat en deze bleek 0.5mm te klein te zijn. Deze hoofdlager bestaat immers ook maar is voor een ander model.
Dus teruggemaild naar de winkel en dit verhaal uitgelegd. Blijkbaar waren de onderdelen toch niet op voorraad en hebben ze een nieuwe (naar hun zeggen) motor gedemonteerd voor deze onderdelen.

Gebeurt deze praktijk vaak of iemand nog meegemaakt? Hoe is dit nu best op te lossen? De los verpakte onderdelen terugsturen en orginele/correcte wisselstukken eisen?
 
Om eerlijk te zijn gebeurd het vaak dat bij geen voorraad voor een auto een doos wordt open getrokken, bij motoren heb ik dat nog niet gezien dat die uit elkaar getrokken worden.
 
Ik weet zelf niet over welk merk motortje het precies gaat. Ik denk dat het een is van een aantal (3? 4?) jaar oud.
Dat men soms onderdelen uit een bouwdoos gebruikt had ik ook al gehoord maar dat men dit doet voor een motor wist ik ook nog niet.

Nu is het wachten op hun antwoord om te zien wat ze hierover nog te zeggen hebben.
 
Ik vind dat wel fijn :lol:
Ik heb een keer een bouwdoosje gratis gekregen wegens oncompleet , de moter en prop waren al verkocht maar het vliegtuig lag nog :wink:
 
De hoofdlager kwam dus ook uit een gedemonteerde (nieuwe) motor. Is dit wel gezond voor deze hoofdlager. Om deze te verwijderen is er toch wat kracht nodig om moet je de motor en lager opwarmen. Deze lager is dus ofwel via wat kracht verwijderd ofwel is hij warm geweest. Is er door deze verwarming of kracht geen kans op vervorming of beschadiging?
 
mikevst zei:
Is er door deze verwarming of kracht geen kans op vervorming of beschadiging?

als het op een ''normale'' manier is gebeurt zal er weinig aan beschadigd/vervormd zijn...

dat de nieuwere motortjes van dat type grotere lagers nodig hebben , kunnen ze in de winkel ook niet weten..

of is het gewoon van een andere motortje ?
 
Back
Top