wat vinden jullie ? en wat raden jullie aan

Hey,
Ik ga deze zomer naar het gardameer, en dacht misschien is een leuk klein speedbootje/zeilbootje wel leuk voor s’avonds als er niemand meer aan het zwemmen is,
Maar ik wil wel een bootje met een redelijken snelheid, en het moet niet al te veel kosten want het is maar voor 2 weken :P wel elektrische

Ik zat te denken aan :
http://www.quartel.nl/webshop/productdetails.php?id=RO1020&PHPSESSID=f94c9cbac37786cd0af4f47a69128f6c
maar wat moet hier nog bij ?
ik heb gehoord een : ROBBE Power 400/45 ? maar wat nog meer?
Zender - ontvanger heb ik zelf maar moet de ontvanger ook waterdicht zijn ?

Weet iemand nog een leuk bootje ? niet al te groot met een mooie snelheid ,en niet al te duur,

Mvg wapske

wat is je budget?
aquacraft heeft een klein speedboatje, de mini rio rtr die behoorlijk hard gaat en een heel leuk bootje is. rtr setprijs is dacht ik iets van 120 euro. is echt een heel mooi bootje: http://www.aquacraftmodels.com/boats/aqub15-main.html

waterdichte ontvanger heb ik nooit in zelfbouwbootjes, ik doe ze altijd in een ballon en doe om het einde een tywrap.

Laatst bewerkt:
Hallo Wapske,

Over het algemeen kakt de wind, als de zon weg is, aardig in bij grote wateroppervlaktes, dus of je veel aan een zeilboot zult hebben in de avonduren, betwijfel ik.
Als het dan ook nog een kleintje moet zijn, zit je hoofdzakelijk aan de kant met je zender in de hand te wachten tot het ding eindelijk naar de kant is gedobberd...
Als er wind is, is een zeilboot fantastisch, je kunt uren varen met een setje batterijen, terwijl een speedboot er met een 5-8 minuten mee ophoudt, afhankelijk van je motor, prop, en batterijkeuze.

Heb je naast een zender/ontvanger ook nog een lader (met voeding)?

Je voorwaarde, dat het niet teveel mag kosten reduceert de snelheid van de eventuele speedboot aanzienlijk tot een 15-20 km/h
Wil je sneller, dan moet je al gauw aan €200-250,00 gaan denken (40-50 km/h)

Als je wilt, kan ik wel wat dingen bij elkaar zoeken, in verschillende prijsklassen, anderen hebben waarschijnlijk ook wel suggesties.
Je zegt het maar.

Groeten, Jan.

bedankt voor de reactie's,
over een zeilboot zat ik ook al te twijfelen(of dat wel gaat werken),
laat de suggesties maar komen, ik moet eerst nog even sparen (en het duurt nog wel even voordat we naar het gardameer gaan,

Hallo Wapske,

Voor de Katja: ROBBE Modellsport Deutschland DEBUG:

heb je nog een regelaar, servo, ontvanger, zender, batterij en lader nodig.

Robbe geeft een 5 cellige NiCad aan (zo oud is het model), die niet meer leverbaar is.
Op 6V kun je de motor en de ontvanger uit dezelfde batterij voeden, nadeel daarvan is, dat als je batterij leeg raakt, naast je motor, ook je roerfunctie uit kan vallen.
Op 6V is de snelheid bescheiden, maar kun je zonder waterkoeling varen.

Meer van deze tijd is een regelaar met BEC, die de 5V voor de ontvanger en servo uit de vaaraccu haalt.
Als deze leegraakt, kun je vaak op het laatste restje stroom naar de kant sukkelen met half gas.
Zo'n regelaar laat ook een grotere accu toe, bijvoorbeeld 6 of 7 cellen, waardoor de bot een stuk vlotter onderweg zal zijn.
Nadeel; je moet de motor van waterkoeling voorzien, want het hogere voltage zorgt ook voor hogere temperaturen in de motor.
Ook zorgt de hogere capaciteit van de moderne accu's voor een langere vaartijd, waardoor het opwarmen nóg langer door gaat tot de motor rooksignalen afgeeft en stilvalt...

Geef even aan wat je wensen zijn, dan zoek ik verder.

Groeten, Jan.

hoi jan,
bedankt voor je informatie
ik heb even rond gekeken en heb een klein bootje gevonden als kit, waar nog motor servo etc, in moeten ik ben even de naam vergeten maar ik zal nog even zoeken,

kort samengevat : servo heb ik hier nog wel liggen als ze de goeie maat hebben, zender/ontvanger heb ik ook dus eigenlijk zoek ik een kleinbootje met moter regelaar en een accu (lader heb ik denk ik ook nog wel)

Hoi wapske,

Heel leuk meer hoor het gardameer kom er al sinds 2002 alle zomervakantie´s:p Ik heb er geprobeerd te varen met mijn slepertje maar dat valt toch aardig tegen vanwege de hoge golven en wind. Ik zou persoonlijk een redelijk groot model speedboot kopen als je er op het gardameer mee wil varen omdat er soms golven van 80 cm is en dat is wel wat veel voor een zeilboot. Als je op een pier gaat staan dan kan het makkelijk. Ik neem dit jaar mijn speedboot mee maar die is niet zo snel hoor als die dingen van jullie:rolleyes: Maar kijk is voor zo´n rompje met een brushless motor en regelaar en dat soort dingen. Maar waar ga je precies naar toe dan? Misschien dat ik je wel zie varen maar die kans is HEEL klein. Het is het grootste meer van italie:cool: ik blijf je wel volgen omdat ik ook wel wat kan leren haha moet nog steeds die van mij af bouwen.

tim

@niels dat is een mooi bootje

@tim : we gaan naar delgarda,(ik ga al mijn hele leven naar oosterijk en sinds vorig jaar vlieg ik daar maar dat maakt niks uit)
ik heb vorig jaar wel gemerkt dat s'avonds de golven wat lager worden en je er volgensmij wel mooi kan varen, en dan heb je s'avonds nog iets te doen ( er gaan ook 2 helicopters mee dus dat moet wel lukken)

nu nog opzoek naar een mooi klein bootje :-) (op een of anderen manier wil ik een klein bootje :P)

en als je op marktplaats kijkt staan er wel leuken maar dan zie je een mooie ga je kijken is het een intertoys bootje XD

Back