wat vinden jullie van deze mosquito??

hallo,

nadat bij ons 1 op de club kwam vliegen met een zwaar omgebouwde spirit van great planes dacht ik... DAT KAN IK OOK!!!
wat had hij gedaan.. ten eerste flink de spanwijdte vergroot, de staart veranderd in een hengel en er een V staart aan geplakt.. hij wint nu alle wedstrijden:(
en aangezien ik hem nu een wat competitie wou geven, heb ik besloten ongeveer hetzelfde te doen maar dan met de mosquito van graupner, en zie hier het resultaat.

585408717_5_ueGt.jpeg

toen ik ngo een kleine jongen was( zo'n 7 jaar terug) heeft mijn vader mijn leren vliegen met een mosquito, en daar heb ik ook mijn brevet mee gehaald.

en aangezien het gewoon zo'n verrekte goede zwever is dacht ik , met een beetje moderne aanpassingen is daar vast nog een veel betere zwever van te maken.

op dit moment weegt de kist 600 gram, en alleen de RC moet er nog 1.
mijn doelstelling is om deze kist onder de kilo te houden (het liefst zo rond de 900 gram)
hier nog 1 fototje. laat jullie mening maar eens horen.

585407000_5_AcNi.jpeg

MVG Jesse

Jesse,

Petje af dat je het voor elkaar heb gekregen. de eerste 50 cm is inderdaad onmiskenbaar een Mosquito.

Maar..............., wat is er met het achterste deel gebeurd?

Heb je hier gewoon de zaag ingezet?:confused:

met een beetje moderne aanpassingen is daar vast nog een veel betere zwever van te maken.

Dat moet je nog afwachten.......................:rolleyes:

Ben benieuwd en blijf je volgen.........;)

Gr Harry

vandaag vliegklaar gemaakt.. op de starthaak na..
vliegklaar gewicht 945 gram:D:D helaas toch lood in de neus moeten stoppen.

even paar worpjes hier voor in het land gedaan.. voor een 1e werpvlucht lang niet mis om met 1 redelijke worp een meter of 150 te vliegen:D

alles meot nu nog uitgetrimd worden, maar dat gebeurd donderdag tijdens de 1e lijn starts:D

return.. zal eerlijk toegeven, heb inderdaad gewoon de zaag in het laatste deel gezet, en het laatste stuk vervangen voor een vis hengel, en de normale staart vervangen voor een V staart. en deze staart zo licht mogelijk gebouwd..

voor mijn 2e bouwproject (1e is zo'n 3 jaar geleden) en voor mijn 1e x folien is het best goed gelukt al zeg ik het zelf.

Jesse

de staartboom is tekort... hij gaat eerder rond zijn as willen draaien ipv een mooie bocht.
heb het al vaker gezien, als de staart te kort is... zeker als je alleen staartsturing hebt.

heb de staartboom iets verlengt ten opzichte van het origineel, (zo'n 3 centimeter) vond het namelijk zelf ook redleijk kort en het hele spul leek niet echt meer in verhouding.
na het verlengen leek het stuk beter.

op de foto lijkt hij stuk korter maar denk dat dat komt door vertekening van het beeld door het perspectief.. anders kreeg ik hem niet in 1 x op de foto met de ruimte die ik ff had op zolder en op de keukentafel:P

Back