Wat vliegt er zoal in de f3ax scene.

• Topicstarter Topicstarter razor
  • Startdatum Startdatum
als je zeker weet dat je laatste wordt

Hoe weet jij dat zo zeker????

Ik heb een vermoeden dat at echt niet zo hoeft te zijn. En nogmaals, van meedoen leer je meer dan alleen maar mee kletsen op een forum en op je eigen veldje oefenen. Stadskanaal is je kans om lekker mee te trainen op je eigen niveau en een hele berg te leren. Jij niet alleen van ons maar wij ook weer van jouw.

Komt en doe mee!!!!

grz

mark

wat vliegt er zoal in de F3aX scene

Dit jaar zal mijn Delro Ultimate Dash 300 ergens opduiken op een wedstrijd . Het afwerken van het model is begonnen , de eerste vleugel en het stabilo zijn al bekleed .
Als het spuiten van de romp is begonnen en ik wat tijd krijg voor het forum zal ik de fotorapportage en de bouwbeschrijving maken .
Ik ben tegen verrassende zaken opgelopen en heb voor veel oplossingen gebruik gemaakt van F3a techniek .
Een van de zaken waar ik nu tegenaan loop is optimaliseren van het gewicht .
Door alle stalen bouten te vervangen voor titanium en nylon kom ik op een reductie van 165 gram .
De titanium en aluminium bouten komen uit de fietsenhandel.
Bike boosting. Later meer

O, zeker wel, van de winter reed ik ook dik 2 uur voor een paar vluchtjes van 1.30 minuut in een sporthal, maar (in het geval van F3A-X) als je zeker weet dat je laatste wordt, dan heeft het alleen voordelen voor de F3A-X kas dat ik kom :) Het werkt bij mij ook erg demotiverend als ik onderaan eindig, als ik nu zou meedoen (en ik eindig onderaan) dan is de kans groot dat ik volgend jaar helemaal geen zin heb.

Alexzzz, na het lezen van deze redenatie snap ik niet waarom jij nog AM vliegt?

Rick

Alexzzz, na het lezen van deze redenatie snap ik niet waarom jij nog AM vliegt?

Rick

Je moet maar eens zien wat ik iedere wedstrijd in punten omhoog ga, dat heeft voor mij wel degelijk nut. Daarnaast is het een vergelijking van niks, aangezien er geen verdere concurrentie is in de f3p-am, en Derk en Bert zijn gewoon te goed en aangezien ik toch aanwezig ben voor de C, hoef ik er niet speciaal voor te rijden;)

Klopt, als ik rustiger zou vliegen moet ik volgens mij in ieder geval die 7 van de 10 halen, maar op een show hoeft dat niet gelukkig :lol:

Vandaar dat we niet van dat imago afkomen en als lawaai sport te boek staan. Op een show moet je dus ten alle tijndezlorgen voor zo weinig mogelijk geluid/lawaai. Dat is alleen maar beter voor het imago van de modelvliegsport.

Vandaar dat we niet van dat imago afkomen en als lawaai sport te boek staan. Op een show moet je dus ten alle tijndezlorgen voor zo weinig mogelijk geluid/lawaai. Dat is alleen maar beter voor het imago van de modelvliegsport.

Groot gelijk !!!

oke, zinloze post van me... Maar Theo heeft dan ook voor de volle 100% gelijk en dat wilde ik even zeggen!!

Grtz Matanza

Je kan er niet rond dat er grotere vliegtuigen zullen vliegen op shows die bijna altijd meer geluid met zich meebrengen... Iedereen vliegt ook dichter, en lager :-) dusja

Je kan er niet rond dat er grotere vliegtuigen zullen vliegen op shows die bijna altijd meer geluid met zich meebrengen... Iedereen vliegt ook dichter, en lager :-) dusja

tuurlijk, dat klopt, maar om dan maar meer geluid te gaan maken door er een "lawaai" prop op te zetten is wat ik afkeur en daar zouden de organisators van shows rekening mee moeten houden. Vlieg op shows ook zoals het model tijdens de wedtrijden gevlogen wordt en probeer het geluid te beperken.

tuurlijk, dat klopt, maar om dan maar meer geluid te gaan maken door er een "lawaai" prop op te zetten is wat ik afkeur en daar zouden de organisators van shows rekening mee moeten houden. Vlieg op shows ook zoals het model tijdens de wedtrijden gevlogen wordt en probeer het geluid te beperken.

Deze setup's lenen zich meestal ook meer voor wedstrijden, er worden props gebruikt om te remmen in downline etc. Sommige piloten switchen props voor freestyle/3D etc (maken dan wat meer lawaai) dusja ...

Back