wat voor accu voor de ontvanger

• Topicstarter Topicstarter opie
  • Startdatum Startdatum
O

opie

Guest
Ik hoorde laatst dat de accu die ik gebruik veel te licht is, namelijk 600mA. Voor mijn zender gebruik ik ook een 600mA.

Ik vlieg een 5,5 cc heli

Wat vinden jullie hiervan :?:

600mAh is wel wat een de lichte kant voor een heli. Het stroomgebruik is bij een heli namelijk hoger dan bij een vleugelvliegtuig. Hoeveel hangt af van je vliegkunst en het aantal servo's dat je in je heli hebt. Je zult er minimaal vier hebben en een giro. Die giro mag je als een vijfde servo tellen. Drie van die servo's, de rol, de nick en de staartrotor zullen tijdens het vliegen behoorlijk moeten werken en dus behoorlijk stroom gebruiken.
Met een 600mAh accu zal je waarschijnlijk niet een hele middag kunnen vliegen. Let ook op dat de inwendige weerstand van de accu niet te hoog is. De accu moet dus tegen flinke stromen kunnen. Als dit niet zo is zal je vrij snel in de problemen kunnen komen doordat de accuspanning teveel in elkaar zaakt tijdens heftige stuurbewegingen. Vooral als de accu wat leger raakt kan dat gebeuren.

Ron,

Het enige wat ik op mijn zenderaccu zie staan is dat het een tx nicad batterij is met 8 cellen en 600 mA.

Ik kan verder niets vinden over mah.

Ik vlieg mijn Raptor 30 met een 4xAA 1850 mAh NiMh pakket van Sanyo. Genoeg capaciteit. Aan 600 heb je toch echt te weinig met 5 servo's + gyro etc. 600mAh voor je zender is in principe wel genoeg, al jaag je het er snel doorheen als je een weekendje fanatiek aan het vliegen & afstellen bent. Ik heb daarom een 8x AA 2300 mAh pakket in m'n FF9.

Ik begrijp dat ik wat te vervangen heb.
Vreemd dat dit soort zaken niet bij de aanschaf medegedeeld worden. Of dat z'n accu niet standaard bij de zender zit.

Je schaft toch het een en ander voor het eerst aan.

ron van sommeren zei:
600mA = 600 milli Ampere = stroomsterkte
600mAh (wat jij bedoelt) = 600milli Ampere uur (h=hour) = capaciteit

mA heeft zeker met capaciteit te maken, het is namelijk de capaciteit die hij heeft als hij maximaal is opgeladen, mAh betekent de capaciteit die hij een uur heeft, maar ik ben ook van mening dat 600 mA te min is

als ik een beetje doorvlieg met mijn raptor 50, met digitale servos en 401 gyro, heb ik een gemiddeld "verbruik" van 225 mah per vlucht, dan zou je na anderhalve vlucht al in de gevarenzone zitten.

ik zou minimaal een 1700 mah accpakketje gebruiken.

Back