Wat voor adapter gebruiken voor deze lader?

Zoek eens een laptop voeding/adapter. Liefst één die of een goede 5 A kan leveren bij 12 V of evt. bij 18 V (en dan mag het ook 4 A zijn).

succes Erik

wel even opletten of de juiste plug eraan zit en de plus op de juiste pen zit!
anders de plug zelf aanpassen / vervangen.

wel even opletten of de juiste plug eraan zit en de plus op de juiste pen zit!
anders de plug zelf aanpassen / vervangen.

Ok. Ik dacht dat de plus altijd hetzelfde was.
Daar moet ik dus op letten.
Dit soort dingen is allemaal nieuw voor mij.
maar goed leuk om te leren.

Nu denk ik iets slims te hebben.
Ik dacht een parallel laadbord aan te sluiten op de lader om zo twee 3s 1400 40-80c lipo's tegelijk te laden.
Het gaat om dezelfde lader als in mijn begin post.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/...5A_Automatic_Balance_Charger_2_6S_Lipoly.html
De lader kan een 6s lipo aan dus waarom niet twee 3s lipo's tegelijk?
Of is dit te simpel gedacht :)

Laad bord http://www.hobbyking.com/hobbyking/...l_charging_Board_for_6_packs_2_6S_XT_60_.html

Laad een accu zoals hij ontladen wordt, dat is altijd al de beste manier geweest en is dat nog steeds.
Het is niet verstandig om accu's die je apart gebruikt in serie te laden. Daar is haast de garantie op te geven dat dit een keer verkeerd afloopt en een defecte accu oplevert. In het ergste geval kan er zelfs een accu ploffen en in de fik vliegen. Dat zal in de praktijk wel los lopen maar de kans is er wel degelijk!
Er is hier al meer over geschreven, als je meer wilt weten zoek dan die draadjes eens op.
Succes.

Aha. Ik dacht dat het wel kon.
Heb al wel wat gelezen op een Engels forum.
Maar vroeg me af als het kon met deze lader.
Ik ga opzoek naar die draadjes.

Bedankt.

Gewoon 1 voor een laden. Het zal best kunnen, maar met de nodige risico`s en de vraag is of je dat wil. Succes !

Mag ik even inbreken op dit topic?

Heb een turnigy 250 W 10A aangeschaft

zou deze voedingsbron voldoende zijn?
AC 110V / 220V To DC 12V 10A Mini Regulated Switching Power Supply Adapter 120W

Mvg

Tonie

De voeding van 120 W beperkt de mogelijkheden van de lader, waar je ook nog rekening mee moet houden is de accu's die je wilt laden. Ik heb zelf ook een 250W 10A Turnigy REAKTOR en gebruik deze met een SkyRC EFuel 30A. Die voeding is overbemeten, maar ik kan er gerust nog een lader bijhangen nu, wat handig is als je meer accu's gelijkertijd wilt laden. De uitgangsspanning kan op 12-18V worden ingesteld en heb deze op 18V staan, wat een betere performance oplevert. Hoe hoger de ingangsspanning (tot wat de lader aankan) hoe lager de stroom wordt bij hetzelfde laadvermogen.

Helaas begrijp ik geen snars van electro geneuzel :frustie:
maar als ik dus zoek naar een bron van 20 A met 250 W kom ik aardig in de buurt.
correct me when wrong :weetnie:

Tonie

Het draait om vermogen, P = U x I waarbij P vermogen is, U spanning en I stroom. U = P / I = 250 / 10 = 25V maximaal te laden met 10A. Bij een hogere (accu)spanning wordt de stroom lager I = P / U = 250 / 25,2 = 9,92A. Het kan echter zo zijn dat verliezen de maximale stroom en spanning beperken en daarmee dus het beschikbare vermogen.

Als de voeding meer vermogen heeft dan de lader, bijvoorbeeld 300W dan zou het zeker geen probleem moeten zijn. Of een 250W 20A voeding voldoende is of niet hangt af van de accu's die je wilt laden en met welke laadstroom. Wellicht blijf je onder de 250W en dan kan het voldoende zijn. Let wel op dat de uitgangsspanning van de voeding de maximale ingangsspanning van de lader niet te boven gaat!

Back