WAT VOOR CELLEN??

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Arno Keijzer, 15 nov 2004.

  1. Arno Keijzer

    Arno Keijzer Guest

    Goedendag beste snelheidsduivels,

    Ik heb nog een fox liggen met een B40 FAI. Er past echter alleen maar een 5.5X5.5 prop op. wat zijn nu de beste cellen voor deze motor en prop, want ik had er van die groen canyo's ( ik dacht 1250 ) in maar die hielden het maar 40 seconden vol, en dan lagen ze los te rollen in de romp. wat moet ik gebruiken dat ik wat langer kan vliegen???

    gr Arno
     
  2. Jacob

    Jacob

    Lid geworden:
    23 apr 2003
    Berichten:
    69
    Locatie:
    voorschoten
    Hoi Arno

    de toppers gebruiken GP2200 cellen
    en zelfsdeze cellen geven af en toe de geest
    wat ook nog kan zijn FAUP1950 cellen

    Groeten Jacob
     
  3. Arno Keijzer

    Arno Keijzer Guest

    GP 2200, ik zal ze eens proberen. Ik vlieg nu met 8 cellen, misschien moet ik naar 7????
     
  4. sitting duck

    sitting duck Guest

    De GP 2200 nihm cellen zijn een optie ,als je meer plaats hebt en het extra gewicht niet erg vind kan je ook de GP 3300 nihm nemen ,je kan ook twee packs GP 1100 parrallel hangen i.p.v GP 2200,zou naar het schijnt beter zijn.

    http://www.rcgroups.com/forums/forumdisplay.php?f=9

    Ik zou hier eens een kijkje nemen ,er zijn er daar wel meer die met een B40 FAI vliegen en verschillende goede setups hebben.Als je daar registreerd kan je ook gebruik maken van de zoekfunctie.
     
  5. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Hoi Arno,

    Welke FAI versie heb je? Die 5,5 x 5,5 prop is misschien een beetje groot, kan je de stroom meten? Met de 5 winder en 7 GP 3000's zal je met die prop zeker in de richting van 150 ampere gaan als je er al niet overheen komt. De 6 winder moet misschien nog goed kunnen met 7 of 8 cellen. Ik vlieg de 6 winder op dit moment met 7 of 8 CP1700 cellen en een 4,7 x 4,7 prop. Met 7 cellen zit ik rond de 50 Ampere met 2 minuten motorloop. kleinere APC props passen wat makkelijker op die 38 mm spinner.

    Gr,

    Paul
     
  6. Arno Keijzer

    Arno Keijzer Guest

    Hoi Paul. aan gesmoten krimpkous geen gebrek,
    Ik zal eens kijken of ik een 4.7/4.7 APC kan vinden en dat eens proberen, ik heb een regelaar die gaat van 90 tot 120 amp, dus dat zou wel moeten kunnen.
    Wat voor B40 het is weet ik niet, hij is 3 jaar oud, en toen was het de snelste, maar nooit lekker mee gevlogen door te korte motor loop en gemolde cellen.
    Gr arno
     

Deel Deze Pagina