Wat voor chassis moet ik nemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Forum,

Ik zou graag een on-road wagen willen creëren uit gewoon een goed chassis.
Nu heb ik op google al veel gezocht, maar niks gevonden.
Dus: Weten jullie wat voor chassis het beste is, mijn budget is 100-120 euro.
Elektronica heb ik al dus dat hoeft er niet per se bij...

Als ik je een advies mag geven... niet aan beginnen! Die Sakura is prima!! En anders een 2e hands Tamiya Ta05 ofzo.

Als ik je een advies mag geven... niet aan beginnen! Die Sakura is prima!! En anders een 2e hands Tamiya Ta05 ofzo.

Ik volg Rogier hier in.

Sakura ziet er vrij degelijk uit voor de prijs. Heb het bouwverslag van Oscar al een aantal keer doorgenomen.
Hier heb ik helaas zelf nog geen ervaringen mee..

De TA05 is ook een heel leuke wagen!

Zo als mijn sig aan geeft heb ik zelf de Sakura Zero.
Dit is de full blood racer uitvoering van de Sakura Zero S.
Wat ik tot nu toe kan zeggen is dat het een fijne auto is en met de standaard uit de doos setup behoorlijk rond gaat.
Natuurlijk moet je hem naar eigen rijstijl afstellen maar dit is voor iedere auto zo.
Onderdelen zijn ook prima te krijgen via e-bay of via een shop die 3Racing spullen verkoopt.
Zo als je in Oscar zijn bouw beschrijving hebt kunnen lezen is het een nette auto die ook nog eens makkelijk te bouwen is en wat belangrijker is,goed mee kan komen ten opzichte van de Ansmann auto.
Je kunt de Sakura naar gelang je rijervaring upgraden met een lijst van hop up parts die bijna eindeloos is.
Dit maakt het voor je budget ook zeer aantrekkelijk.
Onderdelen zijn ook niet duur.
Ik weet niet waar je woont?
Dit ivm dat je misschien eens kan gaan kijken bij AMCC waar Oscar rijd zodat je zelf een impressie van de auto kunt op doen.

mvg Roy

Het gaat me simpel en alleen om het chassis, motor en zo kan ik kopen voor 50 euries (wel ff accu vervangen...) Dus denk dat ik voor het reely chassis ga.

Het gaat me simpel en alleen om het chassis, motor en zo kan ik kopen voor 50 euries (wel ff accu vervangen...) Dus denk dat ik voor het reely chassis ga.

Zelf weten, maar wellicht was ik niet duidelijk genoeg voor je. Het is een SLECHT chassis! Ik zou er persoonlijk never nooit aan beginnen en het ook niemand aanraden. Uiteraard moet je het zelf weten, maar dan straks niet hier weer komen dat hij stuk is, dat er geen onderdelen te verkrijgen zijn en dat hij slecht af te stellen is......

Zelf weten, maar wellicht was ik niet duidelijk genoeg voor je. Het is een SLECHT chassis! Ik zou er persoonlijk never nooit aan beginnen en het ook niemand aanraden. Uiteraard moet je het zelf weten, maar dan straks niet hier weer komen dat hij stuk is, dat er geen onderdelen te verkrijgen zijn en dat hij slecht af te stellen is......

Echt een laggertje:confused::banana:, onderdelen zijn volop te verkrijgen bij conrad en de modelbouw winkel. Je kan er veel aan afstellen. Metalen aandrijving. Brushless proof en rijd echt super ligt.

Aan een moderator: Hier kan een slotje op, ik heb besloten om het reely chassis met een setje kogellagertjes te bestellen... het is dan misschien rtr, ik heb al mijn eerste kit gehad, dus ik weet best wel hoe het in elkaar zit: wel heb ik nog een vraag aan ansmann-racing:
Hoe zit de aandrijving? 4wd als een tt-01 of meer als een sakura s zero, of 2wd?

Aan een moderator: Hier kan een slotje op, ik heb besloten om het reely chassis met een setje kogellagertjes te bestellen... het is dan misschien rtr, ik heb al mijn eerste kit gehad, dus ik weet best wel hoe het in elkaar zit: wel heb ik nog een vraag aan ansmann-racing:
Hoe zit de aandrijving? 4wd als een tt-01 of meer als een sakura s zero, of 2wd?

Met een cardan, zoiets als bij een tt01 of een tb-03 en hij is 4wd. De gehele aandriving is van metaal zelfs de diff's behalve de spur, maar de slijt ook niet zo zeer snel

@ansmann-racing Danku, ik heb ook liever een cardan dan een soort rubberen ketting... En nog een keer aan de moderator: Slotje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back