Wat voor een cellen zijn dit?

Ik heb nog een Kyosho Big foot uit 1988 hier staan :p

Ik weet nog dat ik als kind zijnde hem 1x te hard tegen de stoeprand reed waardoor hij het niet meer deed.
Ik wil hem nu toch eens ga nakijken, gewoon voor 't plezier. Met een beetje geluk ook weer rijdend krijgen.

Als eerste moet ik de accu eens gaan laden. Maar ik twijfel wat voor cellen het zijn. Aangezien ik hem moet laten met mn Orbit Pocketlader moet ik dus ook de soort cellen weten.

Kan iemand zo zeggen welke dit is?

p1000394yy.jpg

Gezien de leeftijd zou ik zeggen NiCad.
Eveneens gezien de leeftijd denk ik echter ook dat dit pack reeds geruime tijd overleden is.

dat moeten wel NiCad's zijn, volgens mij was er 20 jaar geleden nog geen NiMH.
En je kunt ze inderdaad wel weggooien, lijkt me erg sterk dat die dingen het nog doen.
Je kunt ze gewoon meenemen naar een modelbouwwinkel. daar kunnen ze je wel een nieuwe nieuwe verkopen.

dat moeten wel NiCad's zijn, volgens mij was er 20 jaar geleden nog geen NiMH.
En je kunt ze inderdaad wel weggooien, lijkt me erg sterk dat die dingen het nog doen.
Je kunt ze gewoon meenemen naar een modelbouwwinkel. daar kunnen ze je wel een nieuwe nieuwe verkopen.

Ja klopt, maar als er iets anders kapot is, laat ik 'm staan.
Zometeen koop ik een accu en dan gebruik ik 'm niet meer.

Daar gaat t ff om.

heb m nu uit elkaar en ns op de kop gehouden, en er komen me al 2 plastic randen uit, voorspelt dus niet veel goeds

Volgens mij, heb ik t probleempje gevonden. op de Servo van de voorwielen (stuurservo) is het volgens mij afgebroken :

p1000399o.jpg

p1000400k.jpg

De servo zit onder de ontvanger gemonteerd.

Zou dit onderdeel nog te krijgen zijn? Wat is de exacte naam indien iemand dat weet?
(Heb namelijk geen handleiding van deze auto en 't is voor de 1e keer dat ik een RC auto uit elkaar heb.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maak die foto's even wat kleiner, dit is geen doen.

BTW: dat is een onderdeel van de servo saver. Neem je wagen mee naar een goede modelbouwzaak, daar kunnen ze dit waarschijnlijk wel oplossen.

Laatst bewerkt:
Ik zie helemaal geen fotoos meer alleen rode kruisjes. Je kunt proberen om hem even op te laden om te zien of de auto elekrisch nog iets doet. Maar zeer waarschijnlijk is hij dood. voor 15 euro heb je ééntje bij conrad http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMDU6MDAwMC4wMTVlLmQ1MWU5ZGM1Jn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT03NjA2OTQ0ODQ=?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&mfhelp=&p_selected_area=%24ROOT&p_selected_area_fh=&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&vgl_artikel_in_index=&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=accu&p_searchstring_artnr=&p_searchstring_manufac_artnr=&p_search_category=alle&fh_directcall=&r3_matn=&insert_kz=&gvlon=&area_s_url=&brand=&amount=&new_item_quantity=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kat_save=&updatestr=&vgl_artikel_in_vgl=&titel=&darsteller=&regisseur=&anbieter=&genre=&fsk=&jahr=&jahr2=&dvd_error=X&dvd_empty_error=X&dvd_year_error=&call_dvd=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&aktiv=&gewinnspiel=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=20

Misshien kun je met een nieuwe servo en wat stangetjes weer iets maken.

succes

KR-1300SC cellen. Goh, dat is jeugd sentiment! Reden we vroeger mee met de Grasshoppertjes, Monster Beetle en Hornet.

Een Nicad cel met 1300mAh capaciteit.

Je kunt ze altijd nog eens proberen op te laden. Cellen uit dat tijdperk waren erg degelijk, als je mazzel hebt doen ze het nog. Of ze enige prestatie leveren is een tweede, dat zal wel tegenvallen.

Groet,
Gerben

Ik zie helemaal geen fotoos meer alleen rode kruisjes. Je kunt proberen om hem even op te laden om te zien of de auto elekrisch nog iets doet heel lange link. Maar zeer waarschijnlijk is hij dood. voor 15 euro heb je ééntje bij conrad

Misshien kun je met een nieuwe servo en wat stangetjes weer iets maken.

succes

mag ik je de tip geven om directlink te gebruiken bij conrad ;)
ten eerste werkt je link niet ten tweede is deze wel extreem lang ;)

Weet iemand hoe je op een smeedijzeren plaat waarvan de toplaag door anti-roest is verwijderd, het patin weer terugkrijgt, De plaat is nu wit-blauw uitgeslagen en helemaal mat. Heb al zilverpoets, staalfix en zilverzand geprobeerd. Antimoon zou een stof zijn die zou werken. Het wordt of werdm o.a. in accu's gebruikt, maar ik kan niemand vinden die dat levert.

Die accu-packs zijn nog gewoon te koop, ze zijn echt niet duur, dacht iets van 10 euro.

Toch leuk als je die wagen wer aan de gang krijgt !

Back