Wat voor een heli moet ik nemen ???

Ik vlieg al heel wat jaartjes met modelvliegtuigen maar ik he nog nooit gevlogen met helikopters daarom zou ik nu wel eens een heli willen aanschaffen....aangezien ik nog niet weet hoe leuk ik het ga vinden moet het niet te duur zijn ook zou ik het fijn vinden als ik mijn eigen zender (muliplex evo7) voor deze heli kan gebruiken wat adviseren jullie dan voor een heli ????? ik dacht an een prijs klasse van +/- €150,-

Alvast bedankt

groetjes Dennis

Tsja,

er zijn zoveel micro heli's maar de meest bekende op dit forum zijn toch wel de dragonfly (04) en de hummingbird (elite fp)

dit zijn beide goede FP heli's en zullen goed passen in je budget...
denk echter wel aan de spareparts en eventuele upgrades, dan komt het uiteraard wel iets boven die 150 euro :roll:

ps. op www.rcvliegshop.nl kun je voor een relatief goedkope wijze aan een dragonfly komen

op www.home-flyer.com heb ik een jaar geleden een hummingbird aangeschaft maar ik weet niet zeker of ze die nog leveren, echter krijg je daar bij een aanschaf vaak een gratis indoor sessie om het basisvliegen onder de knie te krijgen :)

misschien is de GWS dragonfly wat, deze lijkt veel op de df04 van walkera en andere clonen, maar dit is toch net wat meer kwaliteit, dus ook wat duurder. op de GWS zit al directdrive staart die langer meegaat dan die op de walkera, ook weer een pluspunt.

Ja idd naar de dragonfly had ik ook al gekeken ik vind de Dragonfly #22E dan wel wat of is dat meteen te hoog gegrepen :wink: het eenige wat ik nadelig vind is dat er eigenlijk altijd wel een zender bij zit is dit makkelijk te vervangen voor je eigen zender ??(dan bedoel ik zit er gewoon een kristal in de ontvanger en is ie op de 35mhz of zou ik gewoon de volledige ontvanger kunnen vervangen) of kan ik er ergens een kopen zonder ??

groetjes Dennis

kan ik er ergens een kopen zonder ??

Ja bij www.home-flyer.com b.v. GWS mini Dragonfly (FP).

(Tip) neem er wel Lipo's (evt. met lader) bij (langere vliegduur).

Komend weekend opendeur bij Homeflyer (zie website) incl. demo's.

Mocht je een heli kopen bij Homeflyer dan wordt deze afgeregeld en ingevlogen, wel zo prettig als beginnend Heli piloot :D

Verder vindt ik de service van Homeflyer erg goed :D

Ook zijn er regelmatig (Homeflyer) indoorsessies

Suc6 met je keuze.

Robert Jan

nou ja het schild lipo´s heb ik nog in overvloed dus dat zal wel goed komen vind het alleen een beetje nadelig dat er geen prijzen op de site staan :? en dat rcvliegshop in ondehandeling is en dit nog een ong een week gaat duren :?

groejes Dennis

Bij ons zijn de Picollootjes erg populair en die koop je gewoon zonder zender, Een picollo V2 heb je rond de 200 euro en dan heb je een stukje kwaliteit waar je lang plezier van kan hebben. Je hebt dan een FP heli met regelaar, gyro en die kun je met je Evo vliegen. Je kunt er meteen een lipo accu bijnemen zodat je lekker lang kunt oefenen !
Ik kocht hem bij Quartel en zij boden aan hem gratis in te vliegen.
Als hij dan in de winkel uitfikt krijg je meteen een nieuwe :D

goed ik sta nu dus flink te twijfelen tussen 2 heli´s namelijk de eco piccolo die ik van iemand kan overkopen of de Walkera dragonfly 22e
http://cgi.ebay.de/Dragonfly-22E-ne...407423190QQcategoryZ23639QQrdZ1QQcmdZViewItem ikzelf vind met het vliegen op de sim (aerofly pro deluxe) het vliegen beweegbare rotorkop (dus standaart toerental) fijner en makkelijker als met een fixed maar ik weet niet in hoevere dat overeenkomt als met het echte werk ????? :oops: het vliegen op de pc met de heli's gaat me al zeer goed af

Groetjes Dennis

neem een simpel en goedkope heli en begin daar mee als het bevalt ga je een stap je verder of schaf eerst een sim aan .
helikopers zijn lastig te besteuren en een ongeluk gebeurt snel en dan is een sim een uit komst.
wel duur in aan schaf maar haal je er zeker uit .

De ideale Fixed Pitch beginners heli is m.i. een GWS mini Dragonfly :D

Zie: http://rc-forum.be/viewtopic.php?t=25&postdays=0&postorder=asc&start=0

Vooraf simmen is niet persee noodzakelijk, wel handig.
Zonder te simmen (iMac) en gezond verstand (uren laag hoveren) vloog ik binnen een week (huiskamer) zonder trainingskruis.

In de 18 uur die ik tot nu toe heb gevlogen (huiskamer) ben ik geen enkele keer gecrashed :lol:

Het maakt wel groot verschil als de dragonfly omkiepert of de Picollo,

Ik zou met een FP beginnen. Als die omvalt heb je meestal geen schade.

Een CP met pitch draait veel harder.

maar komt het vliegen met heli een beetje overeen met het vliegen met heli bij aerofly pro deluxe ??? en zoals ik al zei ik vind het bij de sim makkelijker vliegen met een cp als met een fp en groot kruis laag blijven een optie ??? anders dan gaan we toch maar voor fp :P

groetjes Dennis

Een week na aankoop (GWS mini Dragonfly) & 18 crash vrije (hover) uren verder :lol:

heli_8.jpg

heli_9.jpg

Om echt lekker te vliegen wordt de beschikbare huiskamer ruimte (3 x 3) nu toch wel iets te beperkt.

:D

MDM1FOX zei:
maar komt het vliegen met heli een beetje overeen met het vliegen met heli bij aerofly pro deluxe ??? en zoals ik al zei ik vind het bij de sim makkelijker vliegen met een cp als met een fp en groot kruis laag blijven een optie ??? anders dan gaan we toch maar voor fp :P

groetjes Dennis

Zet bij Aerofly de wind aan op 2 of 3 m/s en de turbulence iets hoger.. Dit maakt het al wat realistischer :) Neem als model de Trex 450 XL

Mocht je die nog niet hebben:
3d advance versie
trainer versie

Dit komt aardig in de buurt. Maar hoe realistisch het ook allemaal is.. Je weet dat er niets kapot kan dus lukt alles :)

De piccolo is een goede optie, maar persoonlijk zou ik gaan voor bijvoorbeeld een E-Sky CP2. Deze is wat stabieler juist door het hogere rotortoerental en de coll. pitch. Als je je EVO (die gebruik ik ook) gebruikt kan je ook nog mooi wat expo instellen zodat je niet gelijk alle kanten op zwabbert.

Met plastiblades oid wordt ie zelfs nog stabieler.

FP is toch een beetje waggelen en voor een beetje hoveren....niet echt veel meer. Wil je ook nog vooruit dan is het snel afgelopen. Mgoed das mijn ervaring.

Ik heb zlf ook earofly en ik vind het redelijk realistisch...in het echt is alles wel veel enger.

Ik zoek ook een nieuwe fp heli, die bij mijn skysport zender past.
Zat zelf ook te denken aan een picolo alleen vind die nogal duur.
Valt er geen goedkopere electronica in te zetten of iets dergelijks dat het wat goedkoper word?

Ok heel erg bedankt ik denk dat ik dan toch maar voor een cp ga blijf erbij dat ik het leuker vliegen vind en ik denk dat ik het wel moet aan kunnen welke vliegtuig het vervolgens gaat worden ik denk dan toch een alkera dragonfly omdat deze kwa prijs erg gunstig liggen en er genoeg spare parts voor te krijgen zijn :wink: tevens vind ik het wel handig dat er een zender bij zit die je op de comp aan kan sluiten zodat ik niet meer met mijn evo hoef te sturen (op de computer) in iedergeva us al heel erg bedankt en jullie horen nog welke het is geworden en hoe deze vliegt :wink:

groetjes Dennis

Back