Wat voor heli heb ik???

• Topicstarter Topicstarter looneystyle
  • Startdatum Startdatum
L

looneystyle

Guest
Hallo forumleden,

Ik ben net nieuw hier en vraag me af wat voor heli ik gekocht heb.
Heb mijn heli 2ehands gekocht en heb tot nu toe nog geen flauw idee hoe alles precies zit met helivliegen maar wil het graag leren.
Maar ten eerste vraag ik me echt af wat ik nu heb en wat ik ermee kan en waar ik onderdelen kan krijgen voor mijn heli
1038716354_5_B5Gw.jpeg

Hallo forumleden,

Maar ten eerste vraag ik me echt af wat ik nu heb en wat ik ermee kan en waar ik onderdelen kan krijgen voor mijn heli

Hoi Looneystyle,

Allereerst welkom op dit forum, je zult er een schat aan informatie vinden maar dan moet je wel de zoekfunctie gebruiken, net zoals je met google kunt zoeken... :-)
Dan vind je het volgende:

X-PRO 3,5ch GYROSCOPE
[xpro gyro] 10.00EUR

tijdelijk uitverkocht X-PRO- RED H8 OF de ZERO PRO-BLACK 3.5Channel 3D GYROSCOPE-TECHNOLOGIE!!!!! **HET LAATSTE NIEUW model uit de X-PRO serie/ NU met GYROSCOPE,dat wil zeggen:3D vlucht-nauwkeurig gecontroleerd in 6 richtingen. /Ook voor beginners een echte TOPPER. Zeer gemakkelijk te bestuuren. Super model 3.5Channel helicopter van ALUMINIUM met Gyroscoop Technologie,voor slechts 79,95euro per stuk - Afstandsbediening- 3 zeer snelle Sterke Motoren - Hoogte en Rotor-snelheidscontrole - Ca.10-15 min.Flugdauer - Flash Light (Nachtflug mogenlijk) - vlieg Stabilisierungssystem - Rem voor gemakkelijke landing - Snelheid: Ca. 20 kmh - Länge: 720mm - Hoog: 260 mm - Breed: 120mm - XL-Hauptrotor: 540 mm - Fluggewicht: Ca. 520 g - Extra :2 main rotorblades - Extra :Back rotorblade - LiPo 7,4 V 1100 mAh Akku - Inclusief adapter - Ca. Ladezeit. 1.15 uur- Incl.Afstandsbediening - Ready to Run = Akku laden en vliegen maar -GEEF bij BESTELLING uw KLEUR door** Verzendkosten en Extra verpakking 7,50euro

Dit Artikel is op vrijdag 09 april 2010 aan onze Catalogus toegevoegd.

Leverancier is : Legianshop

Het valt me een beetje tegen dat je iets koopt en totaal niet weet wat je koopt, lijkt me niet een al te beste start.

Desalniettemin : heel veel plezier met je nieuwe hobby

Groet,
Andreas

Dit is een coaxiale Exceed X-Pro H8 heli .

Is al verteld zie ik nu .

Laatst bewerkt:
Welkom op dit forum,

Wat je hebt gekocht is een leuk coaxiaal helikoptertje om binnen mee te vliegen ( Heb zelf de Falcon X met instelbare gyro, vliegt erg leuk. Lijkt erg op die van jou) Eigenlijk is het gewoon leuk speelgoed.

Dit is een leuke intro in de heliwereld maar de manier waarop dit dingetje bestuurd word en reageert lijkt totaal niet op die van een heli met volledig bestuurbare rotorkop en staartrotor. Kijk maar eens rustig rond op het forum en dan zie vanzelf wat er allemaal is in de wondere wereld van het helivliegen. ;)

Veel plezier!

Aan adreas,
Dank u voor de informatie, hier schiet ik veel mee op maar om terug te komen op je opmerking om iets te kopen waar je niets van af weet, tja ik kon via via de heli kopen voor een prijs wat ik niet kon laten in principe, diegene waar ik hem van heb was er behoorlijk flauw van omdat ie er niet mee kon vliegen. Dus ja misschien niet een al te beste start maar ik heb een heli nu waar ik wel mee kan leren vliegen. En bevalt het niet dan verkoop ik hem weer, verlies heb ik niet iig.

Aan Jonkje
Dank je en ik ga zeer zeker hier veel rondkijken. Ik wil gewoon heel graag leren vliegen voor al een hele lange tijd eigenlijks en toen liep ik via via tegen deze heli aan voor een hele interressante prijs. En ik dacht ik koop hem gewoon en we zien wel hoe het gaat met vliegen.
Ik weet nu iig wat ik heb.

Maar nu mijn volgende vraag, wat kan ik met mijn heli? En dan bedoel ik vooral qua onderdelen enzo.

En een heli met volledig bestuurbare rotorkop en staartrotor, is dat makkelijker dan wat ik nu heb of niet.

En is het beter om eerst met dit leren te vliegen of is de overstap op een heli met volledig bestuurbare rotorkop en staartrotor beter voor een beginneling?

Qua onderdelen kan je vrij weinig met de helikoptertjes, er zijn hooguit wat losse rotorbladen te krijgen.

Vliegen met een echte model heli, variabele pitch, volledig bestuurbare rotorkop en staartrotor is vele malen moeilijker om te besturen. Dat is ook op geen enkele manier te vergelijken met dit coaxiaaltje. Maar lessen met zo'n heli is gewoon mogelijk en daar kan je het ook mee leren. Alleen zo'n heli is wel een stuk duurder. En wil je dan electro vliegen of brandstof?

Wat ook een mogelijkheid is is om een simulator te kopen voor op je pc. Dan kan je oefenen en zo vaak crashen als je maar wilt ;) Ook deze worden hier op het forum wel eens 2e hands te koop aangeboden.

En ik zou op zoek gaan naar een vereniging bij jou in de buurt. Daar kunnen ze je vast wel van alles uitleggen en misschien kan je zelfs wel een les krijgen met een heli.

Laatst bewerkt:
Oke, wat ik nu heb is dus leuk en voor de fun maar als ik dus echt wat wil moet ik dus een echte model heli, met variabele pitch, volledig bestuurbare rotorkop en staartrotor hebben.
En prijzen, ja wat zijn de prijzen waarvoor je kunt beginnen met zon echte model heli.
Kijk tis wel een hobby voor mij en geen must, wil geen duizend euro kwijt zijn voordat ik kan vliegen namelijk.

En club´s, hoe vind ik clubs bij mij in de buurt hier (Emmen). Want ik wil wel een keer vliegen met een echte model heli.
Die coaxiaal van mij heb ik nu een kleine week en moet zeggen dat vliegen mij heel erg meevalt, binnen is geen enkel probleem, en buiten ben ik constant aan regelen en aan het klooien met dat ding, maar dat ding kan dan natuurlijk ook niet over wind maar hou hem wel netjes in de lucht.

En de simulator voor de pc, waar te krijgen? En hoe is de besturing op de pc want met toetsenbord lijkt me toch heel anders dan met een controller zoals je hebt met een heli.

En wat zijn de voor en nadelen van brandstof en electro vliegen?
brandstof lijkt me mooier maar lijkt me ook duurder in ieder geval.

Plus ik wil eigenlijks gewoon een model heli waar ik buiten mee kan vliegen want binnen schiet niet op, valt niet mee om elke keer een plek te vinden waar je even binnen kan vliegen. Ik heb geen loods bij huis tenminste.

Even googlen en je vind dat er bijv in de gemeente Emmen modelvliegclub Klazienaveen zit.

Een simulator koop je bijv gewoon in de modelbouw winkel en de controls gaan via een zender die bij de sim word meegeleverd.

Ga eerst eens wat lezen in het heliforum. Daar staat ook genoeg info over beginners heli's. Stap eens een modelzaak binnen en laat je daar uitgebreid informeren over water allemaal te koop is. Je hebt tegen voor vanaf 200 euro al een compleet vliegklare electrohelikopter (voor buiten!) met zender, accu, lader etc.

Eerst rustig om je heen kijken, informeren en dan pas kopen ;)

Mensen bedankt voor de reactie allemaal, ik ben er al veel mee opgeschoten.

De club is ook al gevonden bij mij in de buurt (Jonkje bedankt)

Ik ben dus nu echt actief aan het rond kijken voor een echte rc heli, mijn zoektoch gaat ook verder in een andere post op dit forum.

En ik ga zeer zeker eerst heel veel lezen, kijken en oefenen met een sim voor dat ik koop, want ik vermaak me eerst nog wel even met mijn coaxiaal denk ik.
Wil namelijk wel precies weten wat ik koop en wat ik er mee kan, tenminste wel voor zulke bedragen.

Heli help gevraagd

Hallo,

ik ben nieuw hier en heb vandaag dezelfde heli als hierboven gekocht. Alleen bij het opstijgen klapt hij of rechts of links om op de zijkant. Dus ik krijg em de lucht niet in.

is er iemand die hier een oplossing voor weet??

Hallo,

ik ben nieuw hier en heb vandaag dezelfde heli als hierboven gekocht. Alleen bij het opstijgen klapt hij of rechts of links om op de zijkant. Dus ik krijg em de lucht niet in.

is er iemand die hier een oplossing voor weet??

waarschijnlijk meer gas geven :p
Ik was in het begin ook "bang" dat ik hem zou beschadigen.
Alleen kwam er al snel achter dat als je in eens veel gas geeft hij wel omhoog gaat en daarna wel redelijk stabiel hangt (je moet natuurlijk wel sturen ;))

dit probleem komt dus veel voor als je heel langzaam "opstart".
Heel begrijpelijk, maar niet handig :D

Deze heli is nu voor 44.99 bij de gamma te koop. (op vertoon van gamma pas)
Maar die zullen wel geen losse onderdelen hebben.

Back