Wat voor isolatiemateriaal is dit?

Hallo,

Kan mij iemand vertellen wat voor isolatie materiaal dit is ( benaming )? Als het niet duidelijk op de foto te zien is, het is geen piepschuim.
Als je het indrukt komt het weer terug naar zijn oorspronkelijke vorm en het is buigzaam.

Afbeelding173a.jpg

Hans

Lijkt mij de gewone bij Gamma verkrijgbare polystyreenplaten van EPS60 qualiteit. :)

Het is geen écht super spul om van die depron zelf-bouw vliegtuigen van te maken denk ik, maar het kan slechter. ;)

dit spul word vaak gebruikt om electronica zoals monitoren e.d. in te verpakken, vrij stevig en makkelijk te snijden, in niet echt in gebruik als isolatie (bij mijn weten)
heb dat spul bijna dagelijks in m/n handen. :)

wat voor soort spul het precies is weet ik ook niet.

sommige plastic bakjes ook :P
Het schuim is volgens mij veel te elastisch om op een polystyreen gebaseerd te zijn.
geëxtrudeerd polystyreen is het fijne isolatieschuim, vaak rose, blauwe of groene platen
geëxpandeerd polyestyreen is het witte korrelige spul, beter bekend als piepschuim.

Ik ga meer voor een PE - PP plastic achtige, het voelt vrij vettig en heeft ook meer de elasticiteit van die twee.

en jawel, even googelen leverd het volgende op:
Polyethylene foam is a strong, resilient closed-cell foam. Ideally suited as the material or part of a material required in products requiring a shock absorbing, vibration dampening, insulation, barrier or buoyancy component, and as a material for cushioning products in packaging applications. Polyethylene foam's excellent buoyancy allows it to be used in flotation equipment, and other nautical products.

CHARACTERISTICS
Closed cell chemically crosslinked polyethylene foam
Lightweight
Shatter proof
Cost-effective
Easy to fabricate
Non-dusting
Excellent buoyancy
Superb strength, and tear resistance
High shock absorption
Flexibility
Impervious to mildew, mold, rot, and bacteria
Superior chemical & grease resistance

het lijkt mij inderdaad polyethyleen. Wat aceton erop, als het niet oplost, heb je polyethyleen liggen. Tenzij ik mij vergis, kan dat ertegen. Als ik mij terug niet vergis zijn veel bidons uit PE gemaakt, oa voor aceton en zo.
Ik dacht ook te zeggen polypropyleen, maar dat meer voor duurzamere dingen, niet voor verpakkingen als dit.

Back