Wat voor kist heb ik ?

Beste Piloten,

Laatst heb ik deze kist leeg van iemand overgenomen, Als plaatsvervanger voor de Leki.
Maar de verkoper wist ook niet de naam van het model.

Iemand misschien een idee wat voor kist het is ?
Ook is de kist voorzien van een sleepkoppeling, en misschien weet iemand wat voor zwevers ik zou kunnen slepen ermee ?

Span =240cm
Lengte = 145cm
Gewicht = (Leeg) 6.5Kg
full

full

Greetz Turbo-Dreams,

Laatst bewerkt door een moderator:
Als die leeg 6,5 kilo weegt heb je een zware BigLift, een soort HeavyLift dus.
Vliegen doet hij overigens ook dan prima (met genoeg vermogen dat dan weer wel).

groet,

Erik

Berto, Volgens de verkoper was het geen Big Lift omdat die wat kleiner zou zijn.

@ Erik: Ik heb een 35cc Mvvs liggen met reso. Lijkt me voldoende he ?

Grtjs,

Laatst bewerkt:
lijkt op een big lift die iets vergroot is

35 cc lijkt me voldoende, mijn big lift vliegt prima met een 26 cc Zenoah en die staan niet bekend om hun hoeveelheid vermogen :rolleyes:

Ben het met Berto eens dat dit gewoon een Big Lift is!
Wel is dit kistje gemodificeerd gezien de vleugel bevestiging!

Een Big Lift vlieg je al met een 10cc motortje dus waarom al dat zware gedoe ervoor op hangen(of ben ik nu ouderwets)?

Mvgr Hans

Ben het met Berto eens dat dit gewoon een Big Lift is!
Wel is dit kistje gemodificeerd gezien de vleugel bevestiging!

Een Big Lift vlieg je al met een 10cc motortje dus waarom al dat zware gedoe ervoor op hangen(of ben ik nu ouderwets)?

Mvgr Hans

Niet ouderwets maar als ik goed kijk zie ik een sleepkoppeling en dan is wat extra powerrrrr nooit verkeerd;)

Inderdaad is ze voorzien van een sleepkoppeling marc.

Iemand ook een idee wat voor zwevers ik ermee kan gaan slepen ? Dan kan ik eens uitkijken voor een zwevertje voor de vriendin. ;)

Om te beginnen zou een 3 mtr zwevertje wel okee zijn, kan je later altijd nog wat groters erachter hangen ;-)

HeavyLift

Kleine update van deze kist.

Gisteravond met Clublid Bart afgesproken om de motor te monteren,
(Waarvoor nog hartstikke bedankt Bartjje!)

Het resultaat :

Nieuwe afstandsbusjes van rvs.
HeavyLift002.jpg

En een tussenstuk voor de uitlaat van aluminium.

HeavyLift005.jpg

Kist is dus zo goed als vliegklaar :cool:

Grtjs,

Laatst bewerkt:
Berto, Volgens de verkoper was het geen Big Lift omdat die wat kleiner zou zijn.

Klopt helemaal. Dit is geen Biglift en ook geen vergroting er van.
De Biglift had een spanwijdte van 2,2 meter. zou natuurlijk een vergroting kunnen zijn, maar dan klopt de vleugelvorm niet.
De Biglift had een karakteristieke trapezium vorm in de buitenste vleugelhelften, daar waar ik hier vleugels met een constante koorde zie. bovendien worden de vleugelhelften bij een biglift van opzij tegen de romp geschoven, daar waar ze hier tegen elkaar geschoven worden en dan bovenop de romp gemonteerd.
Ik heb overigens geen idee wat het dan wel is.

@ Dirk, Geen idee, is ook alweer een tijdje geleden.
Maar wieg woont in genk volgens mij?
En heb de kist wat verder weg gehaald. ook al weet ik niet meer waar precies ;)

@Ruben,
Lijkt erop, maar is het volgens mij ook niet.

Nog even een nieuwe brandstoftank bestellen, en dan is ze er klaar voor.:banana:

Twijfel ook nog om de ontvangeraccu die ik nu heb te vervangen door een lipo. Moet ik nog wel even een Ubec bestellen.

Grtjs

Tank van Toni Clark binnen gekomen van de week.

30012011162.jpg

Ben alleen de flaps aansturing even opnieuw aan het doen omdat ik vondt dat ik niet genoeg uitslag kreeg.

Dus eigenlijk is ze nu vliegklaar :thumbsup:
Maar ik zal eerst nog op vakantie gaan, alvorens haar in te vliegen.

Grtjs,

Nou,als je zo`n uitslag heb als op de foto`s hierbovend an heb je meer dan genoeg :yes:

Back