Ik heb op marktplaats een dubbel dekkertje op de kop weten te tikken, maar ik heb geen idee wat het is. Herkent iemand dit toestel? Span is 140mm bovenste vleugel, lengte romp ongeveer 115.
Dat klopt, is er inmiddels ook af gevallen. Hij heeft ter decoratie bij iemand aan het plafond gehangen. Zag hem toevallig te koop voor een kringloop prijsje, toen dacht ik een leuk project voor restauratie.
Astro bipe https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=4674 Sproose goose https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=14451 zit er dicht tegenaan, denk ik maar eigenlijk klopt op detail net niet alles dat gat in het midden van de bovenvleugel kom je eigenlijk nergens tegen in combinatie met de ailerons alleen beneden al helemaal niet andere vraag: wat wil je er mee doen? Wil je hem vliegend maken, moet je alleen ff weten waar het zwaartepunt zit
Inderdaad, elke keer net ff anders. Ik wil hem vliegend maken, klopt. Zwaartepunt is denk ik wel uit te vinden, voorzichtig proberen. Ik zou gewoon graag willen weten waar ik straks mee vlieg, maar ja zonder dat ik het weet vliegt die vast ook wel. Denk dat ik hem elektrisch maak.
Ff kijken welke tekening qua vleugel locatie het beste overeen komt. pak je van die het zwaartepunt Ze zitten alledrie redelijk goed in de richting, kan nooit veel missen Voor vlieggedrag, dat is natuurlijk ff gokken ik denk dat je hiervoor het beste de Sproose goose kunt pakken ook een aileron alleen in de ondervleugel, meest overeenkomend Al denk ik dat dit zowieso wel goed komt. Je moet er natuurlijk wel een hoop aan doen.. Ik heb zelf een Carl goldberg ultimate, is ook 1,4 meter vleugelspan ook stagger in de vleugels, en boven een pijlvleugel. alleen wel een relatief dun profiel ding is 5,5 kilo, vliegt met een Saito 125 (15x8 prop) erg goed. ding liep de laatste keer 8500 toeren, stond toen nog niet op punt
Dat is een Skymaster van Phil Ramsey https://www.rcpowers.com/post/skyleader-skymaster-demonstration-biplane-10102953 ik heb er ook eentje, een 20 tal jaren geleden redelijk veel mee gevlogen. Met een OS 10cc erop, en een hele hoop lood erbij. Een polyester romp, ribben vleugels, deze zijn bij mij wel volledig beplankt. Er staan geen struts tussen, dus af en toe kwam het wel eens voor dat er een vleugel bewoog bij het rollen. Ik heb deze nog steeds, maar die staat nu ergens in een hoekje. Een zware kist, maar het vliegt goed. Het zwaartepunt had ik op de voorlijst van de ondervleugel (met lege tank)
Inderdaad, we hebben hem gevonden. Leuk, nu weet ik in ook wat het is. Er is niet heel veel te vinden op internet, geen veel voorkomende kist denk ik. Bedankt.
oude kisten zijn daarin wel eens lastig.. pre internet tijdperk. toen ging je nog naar de winkelier, kon je het met hem overleggen Als je bijvoorbeeld echt gaat zoeken op een carl goldberg ultimate of een fourstar 40.. beide echt heel veel voorkomende kisten zal ook opvallen dat er wel topics zijn, maar in totaal maar een handje waar je echt wat aan hebt Vliegt dit met 10cc? hoe zwaar is dat ding?
Ik heb hem nog niet gewogen maar hij voelt zwaar, dat zei Karl ook al. Motor zit er nog op, verder is hij leeg. De motor die erop zit is idd 10 cc. Ik heb al wel gelezen dat iemand er een 15cc benzine op had gezet. Maar kijken wat ik ermee ga doen, hij gaat eerst in de wachtrij.
Destijds zal het startgewicht, getankt (1/2L) in de buurt van de 4kg geweest zijn. Eigenlijk ging dat nog vrij goed met een 10cc.