wat voor kist???

ik wil binnen kort een nieuwe helling kist gaan kopen mat wat?

zelf zit ik te denken aan de rcrcm typhoon
maar zijn er nog ander suggesties?

de eisen voor mijn nieuwe kist zijn : minimaal 2m,geen motor, mogelijkheid tot ballast en hij moet gemaak zijn van gfk

ik hoor graag van jullie!

de eisen voor mijn nieuwe kist zijn : minimaal 2m,geen motor, mogelijkheid tot ballast en hij moet gemaak zijn van gfk
!
Daar kun je nog honderden vliegtuigen bij vinden....Waar vlieg je nu mee? Wat wil je er mee gaan doen en waar ga je er mee vliegen? En als de Typhoon niet is wat je zoekt, wat moet er dan anders aan zijn? Wat is je budget (voor de lege kist en in totaal)

mijn budget voor de kist leeg is zo'n 450 euro
ik vlieg nu met een gem en ik zoek iets uitdagender voor aan de helling en als het lukt voor aan de lier
ik hoop dat dit al iets specifieker is

450 euro voor een goed gfk model met 4 kleppen is echt aan de onderkant van de markt.
En waarom GFK?
Styro abachi vliegt net zo goed.

Ik heb zelf met een Staufenbiel Hawk F5B aan de helling gevlogen, kistje is vol gfk en kan hoge krachten aan en je kan hem tot zo'n 2200 gram ballasten.
Enige is dat hij alleen ailerons heeft maar dat vind ik niet zo'n bezwaar.
En kost net even meer als 200 euro.
Dat is het enige dat ik aan kan raden, als je echt GFK wil hebben.

GJ

En je HOEFT er geen motor op te zetten, je kan er ook gewoon een spinner opplakken.

GJ

Zoals ook door anderen gesteld is € 450,- moeilijk te verenigen met de andere eisen.
Maar met £ 450,- voldoet de Schwing 88 als step-up tov de Typhoon volgens mij volledig aan je wensen.
Sloperacer :: Schwing 88
Ook bij T9hobbysport.com de RCRCM Tucan 2.0 m (nog niet leverbaar voor) £ 300,-of de Tomcat 2.5 m £ 430,- zijn mooi.
Of hun vol symmetrische Acro zwevers.
Óf de Aresti van Sloperacer voor £ 450,-. Sloperacer

De Jedi 5 is een acro zwever met styro/abachi vleugels wel beperkte ballast mogelijkheid, maar toch niet wat ik denk dat je zoekt.

Ja maar dan zou ik toch de wat sterkere versie nemen, die van 630 euro.
Als jij lekker wil knallen dan is het zonde als het vleugeltje knak zegt omdat je 120 euro bespaart hebt.

Is een Opus niks voor je?
Ik weet misschien nog wel een vrijwel nieuwe Opus voor je.
Weet niet wat ie moet kosten maar dan heb je wel een hele stevige kist en ik denk dat ie voor rond de 300 euro weg mag.

GJ

Heb zelf de 3.0 m gevlogen in UAV versie. Zie post 5 in Erwin XL Ultralight draadje.

De PCM kwaliteit is erg goed, maar de 'niet light versies' aan de zware kant.

De 2.0 meter heb ik wel zien vliegen (op 2400 meter op de Prorel bij Briancon) maar niet zelf gevlogen. Zag er goed uit, vloog goed, maar geen F3F wedstrijdniveau, is ook stevig, geen beschadigingen op stenige grond. Géén vlakland thermiek kist.

Rick

Back