wat voor kleur is dit precies?

• Topicstarter Topicstarter Robocop
  • Startdatum Startdatum
R

Robocop

Guest
Hallo,

Jongens kijk eens goed naar de helm van Robocop vooral het laatste plaatje, wat zou dit precies voor kleur zijn die ze gebruikt hebben?

http://board.spawn.com/forums/showthread.php?t=204274

Want ik zie toch een verschil qua kleur met zijn pak en helm, het pak ziet er dof uit helm niet.

Ik vind de kleur van de helm echt geweldig.

Weten jullie misschien ook of je deze kleur krijgt op een poppetje van vinyl,plastic?

Hoi hoi,

Dat is heel fijn opgeschuurd/gepolijst aluminium met een laagje blanke lak. De verkleuring op de andere foto's komt puur door de andere lichtinval.

Groetjes A.

idd. wou ik net zeggen, is duidelijk andere lichtinval. maar het blijft voor mij gewoon aluminium/zilver achtig

nicecolourhelmet9qq.jpg

dat is prima te dupliceren met:

base coat aluminium fine (4104)
wat hele lichte stroken transparant marine blue (4242)
en wat details met verdunde pearl blue metallic (4308)
alle kleuren van de createx auto air serie, met airbrusch erop zetten met middel naald van ongeveer 0,8mm

als je dat aflakt met een goede 2K lak en dan op polijst naar super hoogglans kan je exact die kleur namaken.
ik vermoed ook dat de echte robocop pispot van fiberglass is en gespoten en niet van echt alu, in de filmwerled is het namelijk allemaal fiberglass wat de klok slaat.

Gerard_nl zei:
nicecolourhelmet9qq.jpg

dat is prima te dupliceren met:

base coat aluminium fine (4104)
wat hele lichte stroken transparant marine blue (4242)
en wat details met verdunde pearl blue metallic (4308)
alle kleuren van de createx auto air serie, met airbrusch erop zetten met middel naald van ongeveer 0,8mm

als je dat aflakt met een goede 2K lak en dan op polijst naar super hoogglans kan je exact die kleur namaken.
ik vermoed ook dat de echte robocop pispot van fiberglass is en gespoten en niet van echt alu, in de filmwerled is het namelijk allemaal fiberglass wat de klok slaat.

Dus volgens jou Gerad die kleur die op z'n helm zit moet ik zien te kunnen evenaren.
Moet ik hier aclad verf voor gebruiken?
Wat zijn eigenlijk de beste verf merken,laatste tijd hoor je iedereen over Alcad verf praten.

Heb ik echt nog een airbrush nodig, welke raad je me aan.

Volgens mij is de kleur : GUN METAL GREY !
donkerder dan zilver en lichter dan antraciet !

de kleur geeft een beetje de staal kleur weer
de mustang in gone in 60 seconds had dezelfde basis kleur !

groet

Ik denk dat het een soort van pearl silver is. Deze kleur is van faskolor.
En die kleur heeft ook zo'n beetje blauw/groen achtige gloed eroverheen.

robocop

de kleuren met nummers die ik aangeef zijn van createx auto air.

alclad heeft een crhrome verf in het assortiment.

hoe groot is je poppetje ?
exact copieren lukt alleen op een groter model, als het poppetje klein is zou ik het met 1 kleur proberen en dan alleen de base alu van createx, en aflakken met 2K voor de extreme hoogglans

misschien tamiya iridescent purple/green
dunne laagjes en daarna afdekken met zilver ipv zwart zoals tamiya zelf zegt

geeft net een kleureffectje!

Back