Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Precies zoals Ron ook al aangeeft, dat geeft niets de accu gaat daar niet achteruit door. Feitelijk is het zelfs andersom, hoe sneller je een accu laad des te sneller hij "slijt". Met meer stroom laden is eigenlijk slechter voor de accu. Oké, het is niet zo zwart/wit als ik hier schrijf maar dat is wel het principe!..... en je lipo`s gaan er niet achteruit er door ?
Zoals ik al aangaf: tijdens de eerste laadfase wordt er met een constante stroom geladen richting 4.2V per cel. De duur hiervan is lineair met de laadstroom. (hogere laadstroom (1C, 1.5C, 2C) des te korter (1u, 0.75u, 0.5u). De tweede fase (met constante spanning doorladen tot 10% van de ingestelde laadstroom) kan echter nog aardig lang duren.dus u zegt dat je 5000 mah lipo kan op laden op 3.7 a het duurt alleen maar langer.en je lipo`s gaan er niet achteruit er door ?
Als je veel wil vliegen en geen berg accus wil kopen is een krachtige lader toch wel een must hoor. 1.5 uur wachten om 8 minuten te vliegen zou voor mij een ramp zijn. Ik heb zelf een hyperion dual lader die met 2x 500W kan laden. Fijn ding, maar duur. Het merk ISDT heeft hele handige compacte laders. https://nl.aliexpress.com/item/New-...lt&btsid=bce89892-cbe2-48c1-9d30-85e3a2f119be