Wat voor model is dit?

• Topicstarter Topicstarter Ju®jen
  • Startdatum Startdatum
J

Ju®jen

Guest
Ik ben laatst begonnen met het opkappen van een zeil-schaalmodel. Voor ik begon zaten er de nodige barsten en scheuren in het dek en de romp, de romp was gerepareerd door er van buiten glasmatten tegen aan te plakken. Het eerst wat ik gedaan het die glas matten er af halen en de scheuren op vullen met een harde epoxy-plamuur. Verder heb ik delen van het dek heb ik vervangen, het gedeelte wat er uit kan om bij de besturing te komen had een “kuip” deze heb ik vervangen door gladde plaat. Vervolgens heb ik hem gespoten en voorzien van nieuwe stagen en de besturing opnieuw aangesloten. Het model is nu klaar voor de eerste proefvaart.

Mijn grote vraag is weet iemand wat dit voor model is en zeilen er misschien nog meer van?
100_0006.jpg

100_0007.jpg

100_0008.jpg

De boot is vanaf de kiel tot aan de top van de mast 185 cm en 107cm over het dek gemeten

Jurjen, welkom op het forum, we hopen dat je hier veel plezier kan hebben.

Maar om te beoordelen welk model het is, waar je over praat, is het misschien handig om een fotootje te plaatsen...

hoi jurjen,

Hoe ben je aan dat leuke dingetje gekomen??
Verder heb ik geen idee, wat voor bootje het is. Zelfs niet in werkelijkheid
groetjes marije

Tja Jurgen dat is voor jouw een vraag..... en ook voor mij :D misschien ff op google zoeken naar onehull model of onehull modelbouw.

Mijn boot lijkt hier toch ook wel aardig veel op helaas weet ik niet wat de naam is maar over een weekje wel; de boot is namelijk van m'n vader geweest en die is nu lekker aan het zonnen o cuba... maar ja als ze thuis komen vraag ik het wel even
dit is mijn boot :

dsc000675bw.jpg

Met Vriendelijke Groet Dennis

hoi,
dit is waarschijnlijk de Saudade van de Duitse Modelfirma "Hegi"
deze firma is failiet, echter ik zal wel even op mijn zolderkijken of ik nog een ouda catalogus heb

DEze blauwe romp is een Diane van Robbe het model is zeker 25 jaar oud

Tom

Back