wat voor motor en regelaar zou ik nemen?

hallo

ik rij sinds midden juli met een ea b4.1
nu zoek ik een nieuwe en betere motor, want de stock motor is wat traag.
nu zoek ik een betere motor.
mijn butget is rond de 150euro max 200euro en moet bruchless zijn (;
Het moet niet het beste van het beste zijn want ik ga pas in 2013 wedstrijden doen
graag jullie hulp voor deze :n00b: in elctro auto's (;

rob

Hey Rob

Wat motor regelaar zit nu in je B4? Is het een RTR brushless of?

Een 2wd komt uitstekend uit de voeten met elke 1/10 brushless regelaar/motor, bvb hobbywing, lrp, nosram, speed passion etc...

Hey Rob

Wat motor regelaar zit nu in je B4? Is het een RTR brushless of?

Een 2wd komt uitstekend uit de voeten met elke 1/10 brushless regelaar/motor, bvb hobbywing, lrp, nosram, speed passion etc...

hey kurt

het is een b4.1 rtr brushless even nagekeken : xp digital sc450-bl
en als je er een koopt waar moet je dan naar gaan kijken kv,turns,.. etc ?

rob

Voor een 2wd wagen zou ik bvb een 9.5 of 8.5T adviseren, niet overdreven krachtig maar zeker snel genoeg en heel soepel!

Regelaar zal je ook nieuw moeten kopen, daar de meeste motors voor 1/10 met sensor werken.

dus een ezrun setje (met namen dit: 8.5t brushless motor + 60esc 3in1 combo ezrun rc car ) zou goed zijn

Deze viel me net op het oog castel creations Sidewinder Sv2 with Neu-Castle 1406-4600kv Motor.
Deze lijk me beter of heb ik het fout?

mvg

Laatst bewerkt:
ik stap nu zelf in de 2wd 1/10 buggy wereld.

ik ga er een hobbywing xerun v2.1 in doen en een Speed Passion Feigao Series BL Motor Ultra Sportsman Stock 10.5R

vooral bij 2wd moet het heel soepel lopen een regelaar/motor.

de regelaar heb je voor 83euro en als je de motor kunt vinden ( is er al 1tje uit 2008 ) zal die ook rond de 75 euro zijn.

als je echt wedstrijdjes wilt gaan rijden zou ik zeker voor een gesensorde oplossing gaan

Laatst bewerkt:
idd murky de hobbywing oplossing is al een leuke regelaar, als motor kan je ook een Competition V3 versie nemen voor iets meer euro's als je dat wenst.

Persoonlijk zou ik iemand die kan rijden toch een 8.5 motor laten nemen :$

Ik rijd zelf met een Castle Creations Mamba Max (maar eerst heel lang met een simpele Sidewinder gereden) in combinatie met een 8,5 turns speed passion motor.

Rijd al maanden probleemloos, snelheid is leuk.

hier een filmpje van mijn offroad-beginnersrondje op MVB Bergschenhoek

Wesley Jopp wesleyroy - hyves.nl

Ik rij met een Speedpassion 8.5T motor en speedpassion GT 2.0 pro regelaar (zelfde als een hobbywing) en dat gaat perfect in de cougar (1/10 2wd).

Vertrekt heel soepel en de top is voor circuitrijden meer dan hoog genoeg.
Blijft ook redelijk koel, kan dus nog wat hoger gearen indien gewenst.
Kurt heeft een cougar met 6.5T, maar persoonlijk vind ik dat te aggressief, top ligt niet hoger door de lagere gearing.

Op de B4.1 heb ik ook veelal met een 8.5T gereden, op grote circuits werd dat een 6.5T :D.

Idd heb in de ene een ongebruikte 8.5t steken en in de andere een 6.5t
rijdt inderdaad agressiever, voor de fun te rijden is dat zeker leuk
wedstrijd zou ik altijd met de 8.5 rijden omdat het dan gecontroleerder gaat...

hejhej iedereen,

ik heb weer wat zoek werk gedaan en dit is eruit gekomen,
Sidewinder SCT Combo en de prijs is zeker niet hoog 117euro (natuurlijk zonder verzending (; )

is dit nu een goed setje of is deze gewoon overpowerd met een 2c lippo?

Die combo is voor een short course, wat denk je zelf?
Overigens in een 1/10de 2wd wil je gewoon een sensored motor en dat is met deze combo niet het geval...

Die combo is voor een short course, wat denk je zelf?
Overigens in een 1/10de 2wd wil je gewoon een sensored motor en dat is met deze combo niet het geval...

maar wat is nu juist het verschil tussen sensored en sensordles?
want ik vind hier niet direct iets van bij de zoekfunctie

mvg

Persoonlijk ben ik erg tevreden van mijn GM genius 80R (zo'n €60), deze is sensored, en dan heb je nog heel wat centjes over voor een motor naar keuze! Bij mij hangt er een Carson 6,5T (€30) aan, met bijgevolg veel te veel power! Maar wel plezant natuurlijk!

Zaterdag ga ik me een reserve aanschaffen, en ook de motor staat opnieuw op mijn verlanglijstje.:rolleyes:

Back