Wat voor motor in een tt-01 (tuned)???

• Topicstarter Topicstarter Bas
  • Startdatum Startdatum
B

Bas

Guest
Heej, Ik heb een tt-01 en heb de volgende upgrades:
graphite conversion kit, allu cardenass, allu dogbones
volledig kogelgelagert allu stuurinrichting.
Zit er aan te denken een Team Novak GTB + novak velociti 5.5r (brushless) erin te doen maar ik weet niet of dit verstandig is. Ik wil dat ie gewoon lekker hard gaat hoeft niet heel veel koppel te hebben. Iemand ervaring met deze set of weet iemand wat slim is hiervoor? Wel graag brushless motor die hebben namelijk weinig onderhoud nodig! wil er zon 175 voor geven.
greatz, Bas

Met 175,- ga je het sowieso niet redden een nieuwe GTB+motor aan te schaffen ...

Bovendien zou ik niet een 5,5 in een TT-01 hangen , weet zeker dat de aandrijving dat niet lekker gaat vinden en je die binnen de kortste keren aan gort rijd.

Met een budget tot 175,- zijn de setjes van LRP waarschijnlijk het meest aantrekkelijk ;)

Hee thanks voor reageren;) ja ik kan bij iemand tweedehands het setje voor 175 kopen en ja ziet er natuurlijk prachtig uit, en 5.5T is natuurlijk heel weinig :P maar ik heb nu een tamiya superstock rz motor die geeft 27.500 rpm. maar als ik bijv een lrp 9.5T setje zoals deze >> PK Model Racing << en dan het derde setje neem heb ik in mijn geval maar een paar duizend rotations meer dan ik al had namelijk 6340rpm en dat vind ik een beetje aan de lage kant als ik er 175 euro aan ga besteden. weet iemand anders nog een sneller setje ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Het blijft tweedehands ;) Een nieuw setje heb je meteen garantie op ....

Bovendien vind je auto die 5,5 niet lekker , in ieder geval niet voor langere tijd ;)

Zo'n LRP setje is dan ook een verstandigere keuze denk ik :thumbsup:

Vergeet niet dat een brushless sterker is als een brushed en dat toerentallen niks zeggen :!:

Van die 27,500 tpm van de RZ blijft na een paar keer rijden niet veel meer over , een brushless loopt niet of nauwelijks terug in prestatie en toeren ;)

Laatst bewerkt:
Oke bedankt voor de reactie !:thumbsup:

En ja die motor die ik nu heb gaat een stuk langzamer allemaal omdat ik er 30 accus zon beetje er mee heb leeg gereden en nooit er onderhoud aan gedaan heb:P

Je hebt ook al 1649 berichten geplaatst dus je hebt wel ervaring ;) ik ga die set kopen en dan zal ik wel filmpje ergens plaatsen denk:)

Dat is dus het grote voordeel van brushless .... Afgezien van af en toe ff uitblazen en de lagers oliën heb je er geen onderhoud aan....

Brushed moet je regelmatig afdraaien , schoonmaken , koolborstels vervangen etc. etc. ... Doe je dit niet lopen de prestaties heel snel achteruit zoals je hebt gemerkt ;)

EDIT: weet iemand wat een verstandige tandwielverhouding is met een brushless? heb een tt-01 en krijg een novak gtb met velociti 5.5r motor en heb nu een 25 tege 55 tands maar lijkt me niet erg verstandig..
Iemand een idee?

EDIT: dit bericht is in mijn vorige bericht verwerkt (voor psygho de moderator )

Correct, anders neem je een carson dragster setje 12turns, kost geloof ik ook maar een 100 euro meen ik....

Edit: Bas je kan je berichten editten, zodat je niet telkens een nieuw bericht hoeft te typen, mijn reply van boven was op je vorige bericht.

Je hebt ook al 1649 berichten geplaatst dus je hebt wel ervaring ;)

Het aantal posts van iemand zegt echt helemaal niets over de ervaring die zo een persoon heeft.

Dit is niet een opmerking aan het adres van de persoon waar je het bericht aan schrijft maar een opmerking in het algemeen !!!!

Het aantal posts van iemand zegt echt helemaal niets over de ervaring die zo een persoon heeft.

Dit is niet een opmerking aan het adres van de persoon waar je het bericht aan schrijft maar een opmerking in het algemeen !!!!

Begon me al aangesproken te voelen Frans :mad: ;)

Je hebt wel helemaal gelijk hoor .... Zo'n soort opmerking heb ik ook al eens gemaakt over het aantal auto'tjes wat iemand heeft gehad .. dat dat ook niks zegt ;)

Ik bedoel het meer in de zin van. je heb veel meer gelezen over problemen en daardoor meer kennis snappie:P Je kan er meer over vertellen, weet vaak wat oplossingen zijn en of het heeft gewerkt (vaak zeggen mense dan nog van ja het werkt ! enz.)

Ik bedoel het meer in de zin van. je heb veel meer gelezen over problemen en daardoor meer kennis snappie:P Je kan er meer over vertellen, weet vaak wat oplossingen zijn en of het heeft gewerkt (vaak zeggen mense dan nog van ja het werkt ! enz.)

Dat noemen de mensen die echt ervaring hebben de zg internet experts !!!
( en daar zijn er ook op dit forum heel wat van aanwezig )

Wel ik rij met mij TT-01 55/25 68km/h met een sidewinder (castle creations) esc-motor combo 5700Kv. 7.2V Team orion rocket pack 4500 battery pack.

Als je zo veel hebt uit gegeven aan je tt-01, heb je net als mij ook al gedacht die tt-01 weg te gooien en een ta-05 te kopen? (125eur nieuw, als je alle opties van de tt-01 op telt om er wat van te maken kom je daar gemakkellijk, en mijn maat rijd met standaard ta-05 en waaaaay meer grip, baanligging,...)

Wel ik rij met mij TT-01 55/25 68km/h met een sidewinder (castle creations) esc-motor combo 5700Kv. 7.2V Team orion rocket pack 4500 battery pack.

Als je zo veel hebt uit gegeven aan je tt-01, heb je net als mij ook al gedacht die tt-01 weg te gooien en een ta-05 te kopen? (125eur nieuw, als je alle opties van de tt-01 op telt om er wat van te maken kom je daar gemakkellijk, en mijn maat rijd met standaard ta-05 en waaaaay meer grip, baanligging,...)
Toch maar een novak gtb + velociti 5.5r gekocht omdat ik niet vol gas rij en over een tijdje toch een ta-05 ms ga kope;) overgens. ik heb er vandaag voor het eerst mee gereden het rijd super alleen had er drift banden onder:S had ff geen andere grip banden..

ik ben op ruim 76 km/h geklokt op een wielerbaan alkmaar met een goede en dure 13 turns met een TT-01 die ik ooit had (heb nu TRF 415) de TT-01 badkuip hield het net aan 4 rondes uit en waren de lagers bij spur/gear geheel ingesmolten in de badkuip-chassis, met een TT-01 moet je niet lager gaan dan 19 turns (lees: een goeie 19 turns) dat is mijn advies

Back