wat voor motor op tl01 chassis

ik heb een tamiya tl01 waar mee ik op de baan wil gaan rijden
nu is mijn vraag wat voor motor kan ik het best gebruiken
en wat moet ik veder nog aanpassen
chassis is volledig al gelagerd ,en voorzien van aluminium aandrijf assen

Veel clubs hebben een stock klasse gebaseerd op een SpeedPasion 13.5 en 'Stock' regelaar.
Dat is een setje waar je met de juiste vertanding 60-65kmh mee haalt. Dat is voor de meeste cirquits snel zat. Het is moeilijker om snel door de bochten te komen dan volgas over het rechte eind te 'blazen' .. .;-)

Ik zou in een TT01 alleen een 13.5 motor leggen als deze goed afgesteld is en voorzien van lagers en zoveel mogelijk allu onderdelen. De krachten die een 13.5 op een TT01 lost laat is best heftig maar voor een standaard TT01 minder geschikt.

Informeer eerst is bij de club waar je gaat rijden of ze een TT01 klasse hebben en met welke motor ze daar rijden.

Veel clubs hanteren ook de Carson Cupracer. Bij de club kijken wat er gereden wordt is wel het beste.

Persoonlijk vind ik de tl01 geen slecht chassis maar is inderdaad al wat verouderd,was dit niet meer de bedoeling als rally chassis?
Heb met een tl01 al gereden met een 9 turns ezrun,ging goed,maar hoe lang hij dat vol zal houden weet ik niet.

Back