Wat voor soort lijm gebruiken jullie voor de heli voor kunstof met carbon ??

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door katy, 30 aug 2024.

  1. katy

    katy

    Lid geworden:
    20 jun 2024
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Amsterdam
    Beste leden,

    Ik had laats en reparatie aan mijn helikopter mijn staartrotor was in drie stukken gebroken had een nieuwe besteld helaas is er tijdens het monteren niet goed opgelet bij het terug plaatsen, ik heb de rotor precies de verkeerde kant op gezet nu draait hij dus om z'n as.
    Nou had ik lijm gebruikt om het achterste deel vast te lijmen ja die chinezen gebruiken blijkbaar geen schroeven bij de staartrotor heel irritant.
    Nou heb een soort lijm gebruikt die volgens een hobby zaak daar geschikt voor was om carbon met kunstof te lijmen tot mijn verbazing was het binnen in sec muur vast kon het niet meer corrigeren had het nog met een gas aan steker warm proberen te maken maar toen begon het vlam te vatten, en zo weer een nieuwe staart besteld van carbon met kunstof.

    Heb een lijm soort van het merk UHU power glue nou het is ook echt uhuhuhuhu binnen 1 sec muur vast kan dus geen fout maken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.910
    Locatie:
    Velserbroek
    UHU-Endfast is een twee-componenten lijm, die enorm sterk is, nagenoeg alles-aan-alles lijmt en je voldoende tijd geeft (60min) om te corrigeren. Is na 24uur pas echt op sterkte
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.115
    Locatie:
    Rotterdam
    ff dingetje:
    normaal zit dat niet verlijmt.
    normaal zit dat geklemt.

    Nu weet ik even niet helemaal welk deel je het over hebt, de tailunt op de tailboom, of het propje op de motor?
    bij tailunit, een klein boutje erdoor. (op 600 maat heli..)
    Dus als hij erg simpel verdraait, zou ik een stuk afplak tape pakken, op het uiteinde van de tailboom 1 laag erover doen
    kijken of de tail unit nu wel correct blijft zitten..
    eventueel kun je met een 2 mm boortje een klein gaat boren door de tailunit en de achterliggende tailboom
    en daar een klein boutje in draaien.

    het propje op de motor:
    hoort klemvast goed genoeg vast te zitten.
    evt minidruppel secondelijm. net een veegje..
    klemvast hoort al goed te zijn, dus ieder minibeetje lijm heb je kans dat het te vast gaat zitten.
     

Deel Deze Pagina