wat was voor jouw de doorslag ?

hallo mensen

Wat was voor jouw de doorslag om, onroad of offroad te rijden en met electro of nitro te rijden.

Bij mij was de keuze snel gemaakt bij ons agter supper groot stuk gladde weg waar geen auto mag komen en waar geen stoep randjes zijn :D ook altijd handig. En ik rijd met een nitro wagen ik vondt het geluid stukker beter en voor sleutelen draai ik mijn hand ook niet om.

Ik was s bij een vriend en die had een nitro. Toen ging ik eerst maar voor mn pc sparen. Nu heb ik eindelijk eentje gekocht (HPI Savage Truckzilla).

On-road/Off-road:
Onroad heb je eigelijk een goed circuit nodig of een erg goed plakje asvalt. Dat was er bij mij niet in de buurt. En offroad auto's vindt ik er ook vetter uitzien.

Nitro of electro:
Electro vond ik niet egt handig: accu op: niet meer rijden.
En bij een nitro moet je alleen een flinke kan nitro meenemen en kan je de hele dag rijden. En nitro heeft ook een stuk meer vermogen.

Lees hier NIET dat ik electro of/en onroad niks vind!! Dit zijn wel degelijk leuke wagens!

hoi

ik heb dan nog wel geen auto (wel wat electro gehad) maar wel al een keuze gemaakt

ik vind off-road iets leuker meer baggeren enzo :P

electro vond ik ook altijd heel leuk en nu maar eens wat anders dus daarom nitro.

groete jochem 8)

Ik wist het niet helemaal precies toen ik begon. en nog steeds niet :P.
ik begon met elektro rally, toen maar eens een electo onroad erbij vervolgens een electro offroad, en op niet al te lang termijn een nitro offroad erbij.
owja ergens daartussen heeft ook nog een elektro bike gezeten.

M.V.G>

Ik zag de reclame van deagostini op tv en toen wou ik er ook een!!

Ik heb er eigelijk niet eens bij nagedacht over off road of een grotere schaal dan 1:10...

voor mij is/was het niet moeilijk

Onroad/Off-Road
Off-road...lekker en beetje in het zand of anders even op de weg

Electro/Nitro
Electro want dat vind ik makkelijker in het onderhoud enz enz

voor mij is onroad het leukste en brandstof omdat het goedkoop donders snel gaat.
ook dat mooie hoog freqent geluid en het schakelen van de tweebak. trouwens nog niet gehoord bij me eigen hpi nitro rs4 evo 3 maar wel bij die serpents op het ciruit in apeldoorn.
met het nk 1:10

electro onroad gehad .

Op een gegeven moment begint het saai te worden was toen nog rookie, dus maar wat snellere electro gekocht rally game wagen .
Toen keer een kyosho alpha 3 nitro gekocht wel leuk . verkocht HPi mt2 nu en bevalt me prima .

nog wat auto's tusse door gehad .

owjah en heb ook electro MT nu nog erbij.

mijn eerste speelgoed RC. Ik moet toen een jaar 4-5 geweest zijn.
sturen en een rood knopje om te stoppen.
Daarna heb ik nog er nog een paar gehad die enkel rechtdoor reden en met een druk op de knop achteruit draaide. Dat was nooit zo leuk als die eerste. Dat was een witte ik vermoed een joest Porsche, lezen zat er toen nog niet in, maar ik gok op martini reklame :help: .

Ook een paar wedstrijden gezien op de parking van de lokale GB (schoten)Daarna is het eigelijk niet gestopt.
Mijn eerste zelf gekochte was een "toyota celica supra 2.8i" Ik ken de volledige naam nog vermoedelijk een tyco of taito robot logo'tje. Zonet gegoogeld maar vind geen foto's. Jammer. Zelf gespaard en koste toen 2700Bf. Hoe ik het geld bij elkaar kreeg weet ik niet maar het zou jaren duren voordat ik besef had van het geld en dat ik nog eens zoveel geld bij elkaar had.
Ik heb veel plezier gehad aan dat autootje
Daarna kwam nog een jet hopper maar werd op dag 2 al overreden door een volvo. Vervloekt alle volvo rijders .
De eerste echte kwam er met een jaar uitstel, impulsaankoop nintendo nes, een thunder shot van jawel Tamiya.

TM

Offroad of Onroad:
Offroad. Bij onroad mis je toch een stukje vrijheid vind ik.

Brandstof of Electro:
ZEER zeker electro. Ik heb eens brandstof gehad, maar die rommel wordt zo smerig en vettig, ik heb dat kreng meteen na et inlopen weer verkocht en er electro voor genomen.

Ik vind het leuk om ergens te ravotten en dingen die je tegen komt, te gebruiken. :P Schuine stoep, leuk. Openbare verlaten minigolf baan? LEUK! :P Ik houd niet van steeds etzelfde "rondje rond de kerk". :P Dus onroad circuit rijden is helemaal niks voor mij.

Al op 6 jarige leeftijd had ik een boot op een draadje, een jaar later zelfs 2.

Op 8 jarige leeftijd had ik mijn 1e RC auto, nou ja, een auto die recht vooruit reed en als je op een knopje drukte in een bocht achteruit reed.

Direct daarna een echte RC boot gekregen en snel daarop dor het verkopen van mijn treinbaan mijn allereerste echte RC auto van tamiya maar de boot bleef ook populair.

Toen was het ook voornamelijk offroad, heb vele modellen van Tamiya nieuw en 2e hands gekocht en ook versleten maar kreeg tussendoor de smaak van snelheid te pakken met een aangekocht Asso RC12 model.

Toen kon ik voor weinig een brandstof buggy kopen en kwam ik in aanraking met een winkelier die mij mee trok naar een circuit. Grote ogen van de 1:8 onroad auto's en ook daarna direct 1 gekocht en lid geworden, vandaag de dag is het 1:8 onroad nog steeds mijn favorite tak van RC al doe ik tussendoor ook vele andere dingen.

Modelbouw 1:8 buggy brandstof:

Modelbouw:
Mag graag sleutelen, dingne op mat maken, en creabea bezig zijn.

Offroad:
De vrijheid om bijna overal te kunnen rijden direct in de buurt. Ben niet vies van schoonmaken en onderhoud.

Brandstof:
Techniek blijf ik prachtig vinden, samen met het geluid.

1:8
Zijn in verhouding de sterkste wagentjes, en redelijk betaalbaar. Deze combi was de doorslag om op deze schaal door te gaan.
(heb ook een marder gehad)

Ik ben begonnen met elektro offroad omdat dat toen binnen mijn budget lag (was 13 jaar) en offroad mij het meest aantrok.

Sindsdien heb ik elke vorm wel in mijn bezit gehad of nog steeds in bezit, omdat ik elke vorm gewoon leuk vind.
Ik moet wel zeggen dat ik tegenwoordig nooit meer elektro rijd. Ik heb wel snelle elektro's gehad, maar ben niet echt gek (meer) van het gehannes met accu's. Ze zijn aardig duur, de lader helemaal en de kwaliteit gaat langzaam achteruit. Om dit tegen te gaan kan je ontladen enz. maar dat vond ik op een gegeven moment te veel werk en ik was ondertussen al meer geinteresseerd in brandstofauto's 8)
Toch zou ik nog wel eens een snelle lipo- en brushless aangedreven auto willen hebben.

Ik heb overigens nog wel een elektro speedboot waar ik ongeveer 1 week per jaar mee vaar.

Na een elektro 1:10 van kyosho heb ik een Carson Cr-4 1:10 nitro gekocht, en dacht dat ik een snelle wagen had, toen ik op het circuit kwam bleek het toch echt niet zo te zijn de serpents vlogen mij voorbij, daarna die carson verkocht en een serpent Vector 1:8 gekocht, maar door mijn niet al te beste ogen liepen mij na 2 rondjes de tranen uit de ogen, toen maar een Marder gekocht, was leuk alleen hebben ze bij onze club de offroad baan voorzien van grastapijt (kunstof) daar is dus echt niks meer aan, en de onroad trok mij toch wel meer, ik rij nu met een FG evo schaal 1:5 en dat bevalt mij toch beter, ik vindt onroad mooier dan offroad, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Back