Wat zijn betaalbare en toch goede gyro's??

• Topicstarter Topicstarter Nillfist
  • Startdatum Startdatum
N

Nillfist

Guest
Titel dekt lading. Ik ben mijn tweede heli aan het voorzien van elektronika (het is een Trex). Maar ik vind die minimaal 125Euro voor (nog) een GY401 gewoon teveel geld. Zijn die goedkopere gyro's nu echt zoveel minder..?? Wie weet iets..?
Mischien een merk? Of in iedergeval, wat ervaringen?

helihenk zei:
Hoi,

Logictech 2100 kost minder , doet hetzelfde .

Henk

De E-sky EK2-0704 moet je in iedergeval niet hebben, ik heb er vanaf het begin gedonder mee. op het moment wil ze al helemaal niet meer locken.. Tenminste ik ga er vanuit dat het de gyro is. Had het idee om vanavond even te gaan vliegen in de gymzaal maar na een uur klooien heb ik de moed op gegeven. UNLOCED gyro. :evil: :evil: :cry:

hallo Nillfist
Nillfist schreef
Maar ik vind die minimaal 125Euro voor (nog) een GY401 gewoon teveel geld.
Met een beetje zoeken op het internet kunt je toch nog wat goedkoper vinden.
heb zelf minder als 100 euro incl. verzending betaald voor een gy401 uit verweggiestan .
Maar het blijft veel geld voor zo ding maar een minderen giro wil ik er ook niet op hebben.
succes jan

Vanuit Amerkia was ik 107 euro incl. verzendkosten kwijt.
Duurde 12 dagen voor ik hem had...

dat is opzich wel netjes:P

de hele wereld over in 12 dagen:P

Ik begrijp dat je al een 401 op je andere heli hebt.
Als je dan geld uit gaat geven aan iets wat veel minder presteert zul je daar spijt van krijgen.
Met name een klein formaat heli is gevoelig op de staart.
Steeds wegdriften, geen lockfunctie, temperatuurgevoelig.
Beter even sparen of uitkijken naar een 2e hands dan zo`n prulding kopen.

Rhelie zei:
Ik begrijp dat je al een 401 op je andere heli hebt.
Als je dan geld uit gaat geven aan iets wat veel minder presteert zul je daar spijt van krijgen.
Met name een klein formaat heli is gevoelig op de staart.
Steeds wegdriften, geen lockfunctie, temperatuurgevoelig.
Beter even sparen of uitkijken naar een 2e hands dan zo`n prulding kopen.

Is er iets mis met de 401 :?: Altijd de indruk gehad dat deze goed en redelijk betrouwbaar was... :!:

Heb je heading hold nodig ? Wat is je vliegstijl. Voor beginners en experten is HH handig maar het tussengebied, als je veel FF vliegt kan je voor 50Euro gesteld zijn.

TM

als je gemiddeld 3D vliegt ook... maar dat wil niet zeggen dat het lékker vliegt. ik ben pas naar een gy401 overgestapt toen ik teveel bij moest sturen met de staart korte snelle flips.. had ik beter eerder kunnen doe, dan waren de vluchten ervoor relaxter geweest.
wat wil je met je 2e t-rex gaan doen nillfist? wat je 1e kan, kan de 2e ook lijkt me. en als backup heli kun je toch altijd de electronica overbouwen?

Ik ben ook geinteresseerd in deze vraag, maar ben eigenlijk op zoek naar een goede losse gyro voor een FP'tje. Of mijn vraag dus hier thuishoort weet ik niet, maar ik stel hem toch maar hier.

Ik vlieg nu met een Telebee gyro op mijn T-Rex 450 en maak gebruik van het Piccoboard op mijn Piccolo en de Esky unit op mijn Honeybee. Ik ben nog niet zo goed met vliegen en vlieg alleen maar vooruit (vooralsnog).

Ik zou dat uiteraard alleen willen doen als een dergelijke losse gyro beter functioneert dan de gyro's op het Piccoboard/ de Esky unit anders heeft het weinig zin. Het Piccoboard kost dan natuurlijk nog wel aardig wat, maar zo'n Esky unit kost nog geen 50 Euro.

Elke vorm van advies/ mening/ ervaring is welkom.

Gr,
Michael

Sorry dat ik het topic 'misbruik' maar dit leek mij een betere optie dan dezelfde vraag in het micro-helikopter deel te stellen.

Michael,
Niet verder zoeken..
En gewoon voor de Robbe Gy401 gyro gaan! Dat moet nu toch wel duidelijk worden zo langzamerhand?
En geen goedkopere alternatieven zoeken dan de 401.
Het is het geld dubbel en dwars waard en er zijn er zo veel die melden dat wanneer ze met een 401 vliegen, dat eerder hadden moeten doen.
Dusss.
Grt,

Eric.

erichevy zei:
Michael,
En geen goedkopere alternatieven zoeken dan de 401.
Het is het geld dubbel en dwars waard en er zijn er zo veel die melden dat wanneer ze met een 401 vliegen, dat eerder hadden moeten doen.

Daar ben ik het toch even met je oneens :wink: . Ik heb heel lang met een telebee op mn trex gevlogen, overgestapt naar een 401 maar het verschil was klein. Als je de telebee goed afstelt houdt hij prima (zolang je geen heftige 3d vliegt).

Maar dat is slechts mijn mening.
David

david zwam niet.

probeer met de telebee maar eens op de kop voor of achteruit te vliegen.
kijken hoe je teleprul dat doet.

... Lekker subtiele reactie.
Heb jij het weleens geprobeerd? Ik wel en ging nog best ook (vooruit althans, achteruit niet geprobeerd).
Als je liever een 401 koopt tuurlijk, maar mijn ervaring is dat je ook prima kan vliegen zonder 120 euro uit te geven aan een gyro (en dat was toch de vraag?).

Niks subtiel! gewoon duidelijk.
Ik ben het met Gerard (dit keer :lol: ) helemaal eens!
Ik heb behoorlijk wat gyro's "geprobeert" (csm, gws, robbe3d, robbe 401, gyro van de Zoom, en nog een paar waar ik de naam graag van vergeet) En mijn advies is, ik denk velen met mij, is niet op die gyro te besparen en minstens de 401 te gebruiken!
period.

grt,
Eric.

Ik wel hoor ! :P en ik kan je verzekeren dat die oude mechanische tollen beter werken dan die goedkope prulgyro`s.
Vandaag naar links trimmen, morgen naar rechts, en overmorgen staat hij te zwabberen. Je blijft er maar aan klooien.

Een 401 op een prulservo werkt ook niet.
Beetje jammer ook, je koopt een dure high-tech helikopter en zet er vervolgens niet de juiste spullen in waardoor het hele ding niet goed presteert.

Back