Wat zijn betaalbare en toch goede gyro's??

• Topicstarter Topicstarter Nillfist
  • Startdatum Startdatum
dat kan wel wat beschaafder als moderator Gerard_nl. of je nu gelijk hebt of niet.

ik zou idd ook niet besparen op een gyro, maar misschien is de logictech 2100T een optie, als je heel slim shopt heb je deze voor 78 euro....

weet alleen niet hoe deze op de kop achteruit vliegt....

Nee,
Het is gewoon flauwekul om hier te roepen dat een telebee gyro praktisch hetzelfde doet als een Robbe GY401 !
Je zegt zelf al niet te besparen op een gyro. Het is een dure hobby en elke heli "verdient" gewoon een goede gyro met servo.
Deze discussie komt met regelmaat terug, waardoor zo'n reactie losgemaakt wordt.
Zelf ben ik met helivliegen zonder gyro begonnen en dacht goh, ik schaf me eens een gyro aan, een GWS PG03.
Ik ervaarde dat de staart gecorrigeerd werd en vond dat al heel wat. Totdat de 401 een keer langskwam, dan wil je nooit meer met minder (wel meer :Fade-color )

das allemaal waar maar laten we wel proberen, om normaal met elkaar om te gaan, (heb er soms zelf ook wel iets last mee hoor haha)

maar ok, back to topic maar weer.

iemand ervaring met ltg2100T inverted achteruit? Raptor rulezz vast wel. deze gyro werd door heb uitvoerig getest en vond m iets beter dan de gy401, en dat voor 78euro, (slim geshopt dan he)....

Ik heb nu de logitech 2100t getest. Ik moet zeggen doet het ZEKER even goed als de 401. Zelfs beter.

ik heb vernomen dat de beschrijving die erbij zit een beetje knudde is, en dat er een te downloade versie is die t allemaal een stuk makkelijker maakt. hij is wel SUPER klein!

ik heb de CSM LW200 vergeleken met de GY240 en dat merk je wel maar het verschil viel me erg mee. Met de csm staat de staart erg netjes als deze goed afgeteld is maar de GY240 kan een slechtere staart beter stil houden. Ook de drift is wat groter bij de csm. De 401 is nog net iets stabieler dan de 240 dus dat merk je nog meer :)

Kijk dit vind ik nou een leuk onderwerp. Ik heb laatst bij Remco in de winkel gestaan omdat ik deze discussie op wou starten. Remco wil niet afwijken van de gyro's die hij in aanbod heeft en toch ben ik wel benieuwd of er andere alternatieven zijn. Remco geeft aan dat andere gyro's in het verleden teveel problemen veroorzaakt hebben, goed argument maar toch wil ik verder kijken.
Ik vlieg zelf met een Eksy King II en ben wel benieuwd naar een HH gyro. Ik vind Esky wel leuk maar denk toch dat de electronica plaats kan en mag maken voor andere merken :)
Wat ik gelezen heb over de GY401 is dat hij uitgevoerd is met de SMM gyro sensor. Esky en vele andere merken geven niet aan welke sensor gebruikt word voor hun Gyro, alleen van Colco heb ik wat gevonden...
Colco CLC-GY-400 Head Lock Gyro
●AVCS system
●SMM gyro sensor

Goed nu zal de software in het gyro-tje zelf wellicht iets anders zijn maar de basis is gelijk. De prijs echter niet, $31,-.
Op zich lijkt me dit dus een goeie gok om te maken aangezien het prijsverschil tegen een GY401 erg groot is en de $31,- gelijk ligt aan die van Esky.

De vraag waar ik nog mee zit is of de gyro switch op de zender de juiste pulse geeft naar de gyro om over te schakelen van HH naar normaal. Iemand enig idee ???

Ronny,

Waar wil je nu heen met dit verhaal? 8)
Dat je een vergelijkbare gyro vind voor de GY 401? voor 31,- Dollar?

grt,

Eric.

erichevy zei:
Ronny,

Waar wil je nu heen met dit verhaal? 8)
Dat je een vergelijkbare gyro vind voor de GY 401? voor 31,- Dollar?

grt,

Eric.

Ehm nee niet bepaald. Mijn goedkope heli verdient geen GY401 alla gelijke prijs als aanschaf heli maar ben wel op zoek naar beter als de Esky HH gyro.

De GY240 is exact hetzelfde als de 401, goedkoper maar kan alleen niet via de zender op gevoeligheid ingesteld worden,

fredje zei:
Ik heb nu de logitech 2100t getest. Ik moet zeggen doet het ZEKER even goed als de 401. Zelfs beter.
Ben ik het mee eens

En dan is er nog de Logictech 2100T, ook goedkoper dan de GY401 en als je de instellingen goed hebt,
volgens velen inclusief mezelf beter dan de GY401. Dan is het ding nog eens 20 gram lichter, en de helft kleiner.
Wat het veel makkelijker maakt het ding weg te stoppen in het frame zodat de Gyro niet beschadigd kan raken bij een eventuele crash.

laurens zei:
Maar wel moeilijker af te stellen?
Ben ik het ook mee eens, Maar er zijn hele mooie documentjes voor te vinden waar het wel goed in staat uitgelegd,
ik zal er wel effe 1 online zetten voor iedereen.

HIER is dan de link voor een goede setup van de Gyro, Als je het niet met deze kan dan lukt het je nooit.

Mijn goedkope heli verdient geen GY401

Het is nu eenmaal dat die 401 wat centen kost, maar heb je d'r 1 of 2 :D dan moet je dat gewoon gauw vergeten.
Ik vind dat bijna alle heli's zo'n gyro verdienen, op het speelgoed na dan he..

Grt,
Eric.

Ik zou dan in jouw geval voor zo`n logictech gyro gaan.
Nieuw product, dus niet goed geld terug !
Het klinkt misschien raar, maar hoe kleiner de heli, des te beter moet je gyro zijn.

Back