Kijk dit vind ik nou een leuk onderwerp. Ik heb laatst bij Remco in de winkel gestaan omdat ik deze discussie op wou starten. Remco wil niet afwijken van de gyro's die hij in aanbod heeft en toch ben ik wel benieuwd of er andere alternatieven zijn. Remco geeft aan dat andere gyro's in het verleden teveel problemen veroorzaakt hebben, goed argument maar toch wil ik verder kijken.
Ik vlieg zelf met een Eksy King II en ben wel benieuwd naar een HH gyro. Ik vind Esky wel leuk maar denk toch dat de electronica plaats kan en mag maken voor andere merken

Wat ik gelezen heb over de GY401 is dat hij uitgevoerd is met de SMM gyro sensor. Esky en vele andere merken geven niet aan welke sensor gebruikt word voor hun Gyro, alleen van Colco heb ik wat gevonden...
Colco CLC-GY-400 Head Lock Gyro
●AVCS system
●SMM gyro sensor
Goed nu zal de software in het gyro-tje zelf wellicht iets anders zijn maar de basis is gelijk. De prijs echter niet, $31,-.
Op zich lijkt me dit dus een goeie gok om te maken aangezien het prijsverschil tegen een GY401 erg groot is en de $31,- gelijk ligt aan die van Esky.
De vraag waar ik nog mee zit is of de gyro switch op de zender de juiste pulse geeft naar de gyro om over te schakelen van HH naar normaal. Iemand enig idee ???