wat zijn de verschillen nou?

• Topicstarter Topicstarter Stravinski
  • Startdatum Startdatum
S

Stravinski

Guest
hallo allemaal, ik vroeg mij af wat nou het verschil is tussen de volgende heli's:

heli1

heli2

heli3

heli4

en welke van de 4 raden jullie aan of af...

de eerste is een ESP voor zover ik dat heb begrepen is dat goed, maar zit er een zender bij? iemand enig idee?
en als er geen zender bijzit wat voor een zender moet ik dan nemen en waar krijg je die voor een redelijke prijs?

Grt Stravinski

http://en.wikipedia.org/wiki/T-Rex_(RC_helicopter)

T-Rex 600

The T-Rex 600 is a large electric helicopter and uses 600mm blades. It is equivalent in size to a .50-class nitro powered helicopter. Like the 450 models, the 600e is offered with either an aluminum, fiberglass, or carbon fiber frame. It comes with the 600L (early models) or later 600XL motor and 70 amp speed controller. The T-Rex 600 has some plastic head and tail components like the T-Rex 450XL and SA. But Align does make many CNC aluminum replacement parts for most all of the plastic parts. The metal upgrade parts come in color choices such as blue, black, red and dark green. The T-Rex 600 uses eCCPM mixing, but the servos are mounted forward and connect to the swash using bellcranks. This is similar to the 450XL CDE version.
The T-Rex 600 does not share any major components with the smaller 450 model, and is usually more expensive to build and fly, partly due to its use of larger and more costly batteries. This size helicopter also prefers more space to fly and thus it not suitable for many small parks. It could be flown in a more controlled area such as a formal flying field. Its large size and weight provides stability and could be used as a trainer vehicle, however, a high initial price tag and high parts costs likely reduces its popularity as a trainer helicopter.

Niet helemaal up-to-date. De nieuwste is de ESP dacht ik en daar zit een 100 ampere regelaar bij.

de eerste is idd een ESP en van de 600 Trex reeks dé beste, deze heeft alles alu én een torqeu tube(as aandrijving op de staart ipv riemaandrijving).

de tweede is de CF versie of de Carbon Fibre versie, hier zijn de chassis platen uit carbon van gemaakt.

de derde versie is de GF versie en hier zijn de chassis platen van Glass Fiber gemaakt.

de vierde versie is de CF maar dan mét alu rotor en staartstuk.

de CF is goed om te beginnen maar dat is de GF eigenlijk ook, zijn exact dezelfde heli's maar bij een crash waarbij de chassis platen geraakt zijn is de GF goedkoper om te vervangen.

de vierde versie met alu stukken komt al dichtbij de almachtige ESP versie, op enkele opties na is dit een ESP...
ik zou deze prefereren omdat alu stukken nu eenmaal minder snel slijten dan plastic stukken en als het er vanaf kan zou ik helemaal voor de ESP gaan.

de ESP vliegt super strak en kan veel mishandeling aan, alleen is het aangeraden om een setje voor en achter tandwielen in stock te houden van de torqeu tube omdat als je met de startrotor de grond eens aantikt er wel snel een tandje van die wieltjes afbreekt...

Kan alleen heeft die zender wel veel minder instellingen en wat lastiger te programmeren.
Alle waar naar zijn geld he ;-)
Maar het systeem zelf is gewoon goed...

Als je van alles los uit Azië haalt ben je goedkoper uit dan met die combi, tevens heb je met een doos van dat formaat dik kans op de 20% BTW en 6% inklaring. Kunt dus beter de electronica los van de heli bestellen of iig verschepen, kan in de kosten schelen.

Back