wat zijn delrin bushings??

hallo,
ik zat eens te kijken tussen de hopup parts voor mijn df-03 en daar zag ik de delrin bushings tussen staan.
wat zijn dit? en waar worden ze voor gebruikt??
MVG Jess

jah dat had ik al gevonden, maar waar worden ze voor gebruikt?? voor de lagers om daar speling uit te halen? of uit de kogel linkjes van bijvoorbeeld de stuur asjes om daar de speling uit te halen?

Delrin bussen worden gebruikt op plekken waar je geen kogellagers kunt plaatsen.
Je hoeft Delrin namelijk niet of nauwelijks te smeren, daarom wordt het ook nog weleens (foutief!) zelf-smerend genoemd.

Delrin is hard en taai soort plastic, zeer slijtvast.

Door gebruik te maken van plastic/Delrin bussen kun je voorkomen dat asjes van de sturing van je voorwielen (dus niet je voorasjes!) de gaten van je steunen zouden uitslijten.
Uiteindelijk zal een Delrin bus wel slijten, op het moment dat je daardoor teveel speling gaat krijgen vervang het busje. Is een stuk goedkoper dan een hele voorwielophanging te moeten vervangen.

Vroeger zaten bij de Tamiya-auto's altijd plastic bushing die je kon ervangen door kogellagers. Of dit ook Delrin was weet ik niet, maar het had dezelfde functie.

Bij RC-crawlers wordt het frame of verbindingsstukken ook wel eens van Delrin gemaakt van de eigenschappen taai en sterk en niet makkelijk buigzaam.
Voor mijn Venom Creeper ben ik aan het kijken naar Delrin-frame, vandaar dat ik (nu) iets meer weet van Delrin.

ze gaan hier in.

of hier.

de bussjes zitten in de hub of draagarm.
waar de 3mm as doorheen steekt.
om spelling en slijtage te voorkomen.

gr Sander.

Back