Wat zijn jouw pc specs?

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door sven311, 4 okt 2011.

  1. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    ? waar heb jij die bijzondere W7/8 gevonden?
     
  2. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Hijs leuk.. Nee ik bedoel ik doe er windows 7 of windows 8 in ;)
     
  3. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Ja dat snap ik..

    Maar waar haal jij een 54 bits versie vandaan :)
     
  4. Prista

    Prista

    Lid geworden:
    2 mei 2012
    Berichten:
    266
    Locatie:
    Veldhoven (Eindhoven)
    Nieuwe laptop sinds gisteren :)

    8GB Ram
    500GB HDD
    Nvidia GEFORCE GT650M
    Intel i5 quad core @ 2.60hz

    Uitbreiding mogelijk met SSD 128GB en extra GT650M SLI videokaart
    Moet ik wel mijn cd-speler eruit halen, maar dat is het vast wel waard ;)

    Super dingetje!
     
  5. aurora alx
    i7 3960x @4,2 ghz
    8gb ddr3 2133mhz
    alienware waterkoeling
    seagate barracuda 7200rpm *2 (raid 0), + ssd +ramdrive
    gtx590 overclocked
    lg d2342 3d full hd en lg1953hr
    logitech x530 calibrated with room eq wizard
    7,1 thx certified creative recon 3d
    bigfoot killer 2100 + linksys ae6000 + buffalo wireless ac router
    logitech g300 + steelseries qck
    alienware tactx keybaord
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    heren, gooi er eens een ssd in...
    zet je windows op de ssd, de rest op de normale hd.
    echt zware programma's kunnen evt ook nog op de ssd.

    Het geheel wordt er zo extreem veel vlotter van...
    Misschien merk je het in het begin niet zo erg, maar na een paar maanden (als de windows vervuiling toeslaat) wordt je er erg vrolijk van ;-)

    ik heb er nu 2 jaar 1 in zitten, loopt nog als een trein.
    is ook niet zo raar, mijn ssd heeft een lees/schrijfsnelheid van 250 mb/sec, waar een normale hd rond de 75 zit.
    Veel laadtijd van programma's zit o.a. in het wachten op de hd.
    opstarten is gewoon grappig, de bios duurt nog het langst :D
     
  7. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    draai al jaren op SSD voor windows en zware / veel gebruikte programma's.

    opstarten windows 7 van koude start. 17 seconden tot openen eerste webpagina. met alle programma's geinstalleerd maar verder nog wel schoon.
     
  8. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Macbook Pro :bye:
     
  9. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
    Volgende upgrade word een grotere kast en een modular voeding, aangezien ik mijn HDD tray en 5.25" bays moest verwijderen:

    [​IMG]


    Huidige specs:
    Asrock z77 extreme 4 moederboard.
    Intel i5 3570k processor
    Corsair h80i processor koeler (geen aanrader)
    Corsair vengeance 2x4GB 1600mHz (overclock tot 1866mHz 9-9-9-24) LP werkgeheugen (wel een aanrader)
    Corsair CX600 voeding (wel een aanrader)
    Samsung 840 SSD
    WD caviar blue 1TB HDD
    Palit GTX770 videokaart

    De corsair hydro series processor koelers zijn ronduit bagger. niet aan beginnen.
     
  10. World Citizen

    World Citizen

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    886
    ^^ en de desktop variant.

    Heer-lijk. Vooral alle services en diensten zo lekker met elkaar samenwerken zonder configureren.

    Op mijn werk... als ik er voor betaald krijg wil ik Windows nog wel trachten te beheren... Maar prive voor geen goud meer.

    En dan zijn hardware "spec's" eigenlijk niet meer interessant. De spec's van mijn Macbook en iMac zijn eerder:

    - Het werkt
    - Morgen werkt het nog steeds
    - Ik hoef niets in te stellen
    - Het werkt wederom nog steeds
    - Ow, verrek het blijft gewoon werken.
     
  11. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
    Ja, inderdaag geweldig dat het merendeel van de goede enigzins nuttige programma's gewoon incompatibel met die Mac dingen.
    Ook geweldig dat je alleen met je appel "smartphone" je pc kan besturen.


    Apple is de grootste ziekte van alle electronica.
     
  12. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ow verrek de macbook is 1 jaar en 2 dagen oud en gaat stuk.... = afvalbak want apple is te arrogant om zich aan de wetgeving te houden.

    nee hoor voor mij geen apple het werkt leuk maar een beetje techneut kan er niks mee en loopt alleen maar tegen beperkingen aan die mr. apple je op legt.

    in feite is apple niets meer en niets minder dan een dictator op je pc. Nee dan leef ik liever in een vrij windhoos land wat sinds windows xp en 7 toch echt wel steeds stabieler en betrouwbaarder is geworden. windows 8 is daarna weer een complete foute richting... ik heb een pc geen telefoon met groot scherm.
     
  13. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Hmmm.. wat hebben jullie toch tegen Mac.
    Het zijn ten eerste mooie machines(design is echt geweldig.), ten tweede krachtiger dan een vergelijkbaare windhoos machine en de software die je erop gebruikt is grotendeels open source.
    Alle moderne software is er prima voor te krijgen maar je moet hem niet als game machine gebruiken.
    Wat betreft de functie waar ze voor zijn ontworpen ..

    De Grafische sector gebruikt deze machines juist vanwege de kracht die ze hebben.

    En nog een voordeel, nagenoeg geen virussen.

    Enne, ik ben zelf geen Mac gebruiker..

    Hier nog even een voorbeeld van het geweldige design.
    [​IMG]
    http://www.apple.com/mac-pro/
     
  14. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    En ondertussen zoals de gewonelijke Apple 'hater' geen serieuze redenen om iets af te kraken.

    Ik heb zelf een Mini-Mac G4 met een 1.42ghz processor en 1gb geheugen, en helaas dat flash verouderd is en daardoor niet soepel loopt, dit is het enigste nadeel wat ik kan vinden.
    Traag is ie niet, lekker compact en stil, en vooral betrouwbaar!

    Mijn Windows PC, i7 920 met 6gb geheugen, kan flash heel goed aan, maar helaas, geen reden om mijn Windows PC aan te zetten ipv. mijn Mini-Mac.
    Grootste nadeel voor mij dat Windows niet lekker vind werken en de standaard programma's ook ruk zijn, en qua gamen is het leuk en prachtig maar ook net zo duur.
    Daar heb ik zelf een PS3 voor, dus echt prioriteit heeft het voor mij niet.

    Ik heb ondertussen mijn Power-Mac G5 verkocht, met spijt, dit was een dual core met 2.0ghz, 6gb geheugen en een 6600GT erin.
    Dit dingetje heeft er toen voor gezorgt dat mijn Windows PC zo'n 5 maanden niet heeft aangestaan, en anders hooguit om een potje Battlefield te spelen.
    Al moet ik zeggen dat de Mini-Mac zijn taak goed vervult, met ervoor zorgen dat de windows pc uitstaat.

    Maar eerlijk is eerlijk, Apple heeft het om sommige fronten erg goed voor elkaar waar concurrenten wel wat vaker op mogen spieken.
    Maar om sommige fronten slaan ze de plank ook erg mis, maar om daar gelijk een bedrijf op vast te nagelen slaat ook nergens op.

    Denk anders maar eens aan Microsoft en de Xbox 360, wetend dat ze een bagger product verkopen en gewoon doorgaan en smoesjes verzinnen zoals 'het is gemaakt' en achteraf gaan og steeds de ene na de andere stuk.
    Ergste is nog dat ze de beunhazen als voorbeeld nemen, zoals de X clamp mod, want zelf denken zat er niet in tot de nieuwe generatie 'Slim'.
    Heb er 4 gehad en 3 zijn stuk gegaan van verschillende generaties.

    @ Caretaker, ik weet het niet over de nieuwe generatie Mac Pro, geef mij maar liever de oude maar het is weer een mooi product waarvan je kan zien dat Apple telkens nieuwe dingen op de markt brengt die uitblinken.
    Een nieuwe Dell hoor je eigenlijk niemand over maar zodra Apple met iets nieuws komt hoor je zelfs de apple niet liefhebbers er nog over praten, en negatieve reclame is ook reclame.
     
  15. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV

    Mac heeft nagenoeg geen virussen omdat iedereen slimmer dan het achtereind van een varken geen mac koopt.

    Windows, mits als deze iemand met verstand gebruikt word is zeer betrouwbaar en vrijwel virus vrij.
    Ik heb al 3 jaar een windows vista laptop en ik heb nog geen virussen gehad. Dit is met de gewone standaard windows anti virus, met malwarebytes als scanner.

    bij mij op het werk staan ook 2 workstations van ieder 7 jaar oud nog dag in dag uit probleemloos te draaien.
     
  16. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
    Dat hangt er maar net vanaf welk nieuws je volgt, ik zie vaker een nieuwe Asus notebook voorbij komen dan een appel omdat ik geen behoefte heb om naar die rotzooi te kijken.
     
  17. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Ik denk dat je manier van mening uitspreken al genoeg zegt...
     
  18. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    "Mac heeft nagenoeg geen virussen omdat iedereen slimmer dan het achtereind van een varken geen mac koopt."

    In de trant van "Wat de boer niet kent dat eet ie niet... "

    echt een reply van iemand die geen idee heeft waar hij het over heeft.
    Weet je de reden tot ontstaan van virussen?

    En let daarbij vooral op de regel "Veel Windows-programma's pogen zo gebruiksvriendelijk en idiotproof(lees windoos gebruiker) te zijn, dat de veiligheid hiervoor het veld heeft moeten ruimen."
     
  19. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    grootste probleem van windows vind ik persoonlijk de updates..
    Geweldig dat ze er zijn, en ze zullen vast een goede reden hebben, maar meestal als ze uitgevoerd worden gaan er 1 of 2 fout, waardoor de halve computer in de soep loopt.

    En na een update of wat loopt het ding zo traag als dikke stront door een pvc pijpje..
    En dan staan er geen gekke dingen op, geen rare dingen uitgevreten, weinig internet tijd, goede virusscanner.

    Ook de automatische driver finder. Leuke optie, maar ik heb werkelijk nog niet 1 keer hiermee een driver kunnen localiseren. Als windows om drivers gaat vragen, kan ik dus zelf aan de bak

    Verder heb ik persoonlijk liever een windows apparaat.
    Mijn wederhelft heeft een apple laptop, maar ik kan er vrij weinig mee.
    alles wat ik wil staat constant net anders dan ik bedenk. Daarnaast loopt dat ding ook nog wel eens zonder reden vast, en dan is ie spontaan een 15 minuten aan het herstellen.
    En dan zegt ie nog niet eens wat er aan de hand was.

    En apple laptops hebben de laatste tijd wel een beetje een historie met hd's die kapot gaan binnen 2 jaar.
    En dan blijkt, volgens de officiele apple dealer dat hij te zwaar belast was. Spijt me zeer, maar dan had het door moeten leren voor iets anders. Een computer moet wel belast kunnen worden...
     
  20. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    niet om het een of ander maar als we het meest arrogante bedrijf ter wereld moeten aanwijzen spant apple toch altijd de kroon en dat is voor mij de reden om te zeggen nooit een rotte appel.

    het ziet er leuk uit, alleen mr. apple bepaalt wat jij doet met je telefoon of pc. Dus de dictator zit op jouw apparatuur. En wat kost een apple tegen over ee windows pc met dezelfde specificaties.

    grafische ontwerpers met apple?? volgens mij heeft apple beetje bonje gezocht met adobe... en heeft adobe redelijk kort door de bocht gezegd stik maar in je *****. en nu heeft windows dus de beste updates voor adobe photoshop en zie je de grafische markt ook over stappen.

    de goede schermen? ook al verleden tijd concurrentie heeft net zo goed of zelfs beter. nee steve jobs is dood en apple gaat er over paar jaar wel achteraan.
     

Deel Deze Pagina