wat zijn jullie 2e hands ervaringen??

• Topicstarter Topicstarter roman
  • Startdatum Startdatum
mijn eerste auto was 2ehands was goedbevallen tot dat ik hem aardig in de prak reed.

ik heb nu een 2ehandse minizilla niks op aan te merken rijd uitstekend

verder koop ik vaak 2ehandse onderdelen maar een motor ofzo nee dat doe iki liever niet meer kans dat er iets mee is

rick

mijn 2e hans ervaring is wel goed maar ik ben wel van plan een nieuwere auto te kopen(wel 2e hans) :wink:

Mijn eerste 2de hands auto was de HPI Pro 2 van een ex-NK kampioen (het was wel zijn regenwagen) en sinds dien heb ik alleen maar 2de hands auto's gekocht; ook zelfs een keer een geheel nieuwe TC3 FT nog on-gebouwd. Maar over het algemeen heb ik nog geen enkel slechte ervaring gehad (heb zelfs vele malen op ebay.de dingen gekocht) met 2de hands dingen en het scheelt echt een hoop geld.

En om te proberen is het vaak ook leuk als je nog niet weet wat je wil.

Het is vaak goedkoper dan een nieuwe en dan als je het niks vind kan je het voor niet al te veel geld verlies weer door verkopen. Hier door gooi je minder geld weg dan als je hem nieuw zou aanschaffen en dan door wil verkopen als je het niks vindt.

Ik zelf heb dan ook aardig wat dingen 2de hands gekocht en meestal niks mis met de auto. Of een heel klein dingetje die na het opnieuw bouwen van de auto verdwenen is. Bij mij gaat een 2de hands dan ook altijd uit elkaar en opnieuw in elkaar zie je gelijk of de auto nog netjes is en niks kapot is.

2de hans is vaak wel goed, alleen als ze er bij zeggen dat de auto niet goed is afgesteld moet je uitkijken. want zo moeilijk is het niet om een auto af te stellen. en het is vaak alleen een smoes om niet te hoeven rijden. dus kijk daar wel voor uit

ik ga binnen kort nog een 2e handse schumacher kopen wel rollend chassis

maar is regelaar en motor wel vertouwt 2ehands van electro heb ik nog geen ervaring met 2ehandse motoren

waar zou je op moeten letten als je er 12ehands koopt?

Bij tot nu toe altijd alles goed gegaan !!
Ik heb nu zo'n 150 aankopen gedaan via Marktplaats en ebay en daar zaten ook 2 auto's tussen :

1x Parma hotrod 75 euro ( slechte staat daar wist ik van af )
1x Graubner 1/10 voor 60 met elektrice regelaar er in alles hiervan goed.

Ben tot nu toe maar 1 x opgelicht ( een verrekte spanjaard :evil: )

Mijn 2de hands ervaringen zijn zeker niet slecht. Natuurlijk probeer ik wel zo veel mogelijk informatie te vergaren van de verkoper. Ook gaat er bij ons veel van bekende naar bekende. Iedereen kent elkaar. Als ik iets verkoop vraag ik ook eerst bij goede bekende van me of ze nog wat nodig hebben.

Ik heb 1 keer een defecte AMB Personal Transponder gekocht en daarna nooit meer iets gehoord van die persoon. sneu maar het is niet anders. Die mensen heb je er ook tussen zitten.

Over het algemeen koop ik aardig wat spullen 2de hands.

Groet Robert

leuke reacties hirzo, maar ik heb een paar keer een nieuwe gekocht en dat kan soms ook tegenvallen hoor, moest na mijn eerste ritje al gelijk tandwielen vervangen.

en sommigen gaan nu zeggen dan moet je rustig rijden , dat heb ik ook gedaan!!

maar met 2ehands autos heb ik geen slechte ervaringen, het voordeel is soms dat de verkoper als het een liefhebber is er soms al upgrades aan heeft gedaan en dat scheelt ook of veel reserveonderdelen.

Vaak heb je bij een tweede hands model ook nog veel reserve onderdelen. Een gouden tip voor de aanschaf van een 2e hands:

Zorg dat de auto rijdens te zien is. Smoesjes als "er is net iets stuk" moet je niet intrappen. Goede inspectie van wielen (vooral de binnenkant waar de meenemer zit), servo's en electronica is belangrijk. Een klein defect van een goedkoop onderdeel kan een aanwijzing zijn dat er meer aan de hand is of juist alleen maar dat onderdeel...... Het blijft laltijd een beetje een gok maar door goed te kijken (dus niet na 30 seconden de 2e hands meenemen :)) kan je achteraf een hoop ellende voorkomen.

Ik heb zelf ook reeds enkele zaken (auto's, onderdelen, motor,...) tweedehands gekocht. Nog geen enkele keer heb ik hierbij negatieve ervaringen. Ik denk dat het belangrijkste is dat je weet bij wie je aankoopt (een bekende in een club of iemand lokaal) zodat je op zijn minst de auto even kunt zien rijden of er zelf mee rijden. Via bvb ebay een tweedehandsauto kopen in de VS is toch wel iets riskanter.
Hoe dan ook, er blijft altijd nog een klein risico over.

soms ziet 't echt mee, ik heb een oude TL-01 gekocht via Mp, voor maar 25 euro ex. verz.k., alles gedemonteerd, gereinigd, kogelelagers er in en loopt super.
enigste schade: paar krasjes onder chassis (lekker belangrijk), en een een nog redelijke impreza kap, met een enkel scheurtje.
perfect voor buiten op 't asfalt, graffelrally enzo, TRF blijft voor binnen op 't tapijt :D

I know, beetje oude topic, maar beter als een nieuwe openen.

Ik heb 3 weken geleden een 2e handsje gekocht, waarvan werd gezegd, alleen de servo, servosaver en voordemperbrug is kapot. Dat vervangen(voordemper nog niet, die is in bestelling, die zit gelijmd), toen bleek dat de wielen echt NIET oke waren. Die dus vervangen.
Nu kom ik er achter dat ook de regelaar en de ontvanger niet oke zijn.
Hij reageerde af en toe al wat raar, blijft staan, begint met een noodgang achteruit te rijden, etc.

T was geen dure auto, en wist dat ik een paar dingen moest vervangen, maar toch voel ik me redelijk opgelicht.
De verkoper heb ik een mailtje gestuurd. Het gaat me er niet om dat ik geld terug wil of iets dergelijks, maar ik zou wel graag willen horen waarom dat niet verteld wordt.
Hij was niet rijdend te zien omdat de servo dus kapot was en de demperbrug in 2en lag, anders zou ik hem wel hebben laten rijden. Maar ik kom er nu na 3 weken pas achter dat langzaamaan de electronica kapot begint te gaan en daar baal ik toch wel erg van, gezien er niet verteld wordt dat hij soms niet lekker reageert.

Het geld wat ik er nu uiteindelijk aan heb moeten verspijkeren had ik een nieuwe Tamiya ofzo voor kunnen kopen, dus is wel even flink zuur.

Zo dat was mijn gezeur ;)

ik heb mijn cr4 en mn tgs ook 2ehands en die doen het heel goed dus mijn 2hands ervaringen zijn goed:)

tja, het blijft altijd een gok. Ik probeer ook altijd zo veel mogelijk uit te vragen voordat ik tot koop over ga. Ik ga spullen ook meestal ophalen als het meer dan €100,- kost (tenzij ik het wel vertrouw of ik te weinig geduld heb... ;) )

Tot nog toe heb ik meestal wel geluk gehad. Er is altijd wel wat meer loos dan de verkoper vertelt, maar bij mij is het ookbeperkt gebleven tot een enkel onderdeeltje hier en daar.

Daarnaast vind ik het ook wel leuk om een chassis zelf weer op te knappen.

Back