Wat zijn nou leuke boten om mee los te gaan?

• Topicstarter Topicstarter teamDutch
  • Startdatum Startdatum
T

teamDutch

Guest
Hoi mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en wil dus eerst even hallo zeggen tegen iedereen.

Hallo allemaal. :D

Ik ben helemaal nieuw met RC en heb net m'n eerste speedbootje gekocht maar ben direct verslaafd. :)
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een leuke (snelle) speedboot waar ook een mee gestunt kan worden op wat ruwer water en heb tot dusver het volgende gevonden:

GRAUPNER WP ECO MANTA
http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=2009&PIC=4

Gezien het feit dat ik nog erg weinig weet van RC vroeg ik me dus af of dit een leuke en vooral goede boot is voor het wat ruwere werk (golfje springen etc).

Ik ben deze hobby sinds kort met 2 andere vrienden gestart en we willen samen een verzamelingetje aanleggen van diverse soorten machines waar je vooral veel lol mee kan hebben. Het geeft niet als het wat kost als het maar vooral meer kan dan alleen snel rechtdoor gaan.

Hebben jullie wat tips over wat leuke boten (en andere soorten RC apparaten)?

heeej

neem ook eens een kijkje op www.rcpowerboatforum.nl.tt .
dat is een nieuw forum maar veel van de leden zijn gevorderde modelbouwers.

tevens heb ik ook een paar rompen tekoop staan.
voor dat moet je maar even toevoegen op msn of even mailen.
dit is het adres voor mail en msn jaimy_omlo(at)hotmail.com

greetz jaimy

Gewoon met je twee vrienden een zaterdag afspreken,
tegen jullie vrouwen/vriendinnen zeggen dat je naar een museum
gaat, en ondertussen lekker naar Bussum gaan.
Daar zit 2-BrothersRC. De beste winkel van NL. op het gebied
van boten.

Lizard is daar ook te koop/bestellen. Is inderdaad een goede
allroundboot.

Hoi

wat ook een snelle en gaafe boot is is een Magin one van robbe
De snelste magin one gaat 70km/p

groetjes santino

Santino23 zei:
Hoi

wat ook een snelle en gaafe boot is is een Magin one van robbe
De snelste magin one gaat 70km/p

groetjes santino

mag je mij laten zien welke ... de snelste die ik tot nu toe ooit heb gezien ging rond de 55 op GPS

greetz jaimy

IK weet het zeker ik heb het op internet gezien met een garmin gemeten.

Als ik het ken vinden geef ik je de link wel

Hoi luitjes,

Bedankt voor de reacties tot dusver :D .
Na het bekijken van een enorm aantal websites hebben een maat van me en ik besloten de volgende bootjes te gaan kopen;

Mini mogli GT
http://www.toughracing.com/zc126d/index.php?main_page=product_info&cPath=1_2&products_id=264

Er wordt geschreven dat met de 'feigao motor' die erbij 'aangeraden' wordt door de fabrikant, deze boot in z'n standaard configuratie 75 km/uur haalt.
Nu weet ik het niet wat betreft de snelheid (heb ik zo ook nog een vraagje over) maar de volgende aktie foto deed mij denken dat dit het bootje is dat ik zoek.

index.php

Een geweldig bootje (wat mij betreft) om ook nog een beetje mee te kunnen 'stunten'.

Wat betreft de snelheid, hoe meten jullie die precies? Ik snap dat er GPS bij komt kijken maar dat is het dan ook. Wat moet ik aanschaffen om de snelheid te kunnen meten en hoe moet ik de betreffende apparatuur gebruiken?

teamDutch zei:
Hoi luitjes,

Bedankt voor de reacties tot dusver :D .
Na het bekijken van een enorm aantal websites hebben een maat van me en ik besloten de volgende bootjes te gaan kopen;

Mini mogli GT
http://www.toughracing.com/zc126d/index.php?main_page=product_info&cPath=1_2&products_id=264

Er wordt geschreven dat met de 'feigao motor' die erbij 'aangeraden' wordt door de fabrikant, deze boot in z'n standaard configuratie 75 km/uur haalt.
Nu weet ik het niet wat betreft de snelheid (heb ik zo ook nog een vraagje over) maar de volgende aktie foto deed mij denken dat dit het bootje is dat ik zoek.

index.php

Een geweldig bootje (wat mij betreft) om ook nog een beetje mee te kunnen 'stunten'.

Wat betreft de snelheid, hoe meten jullie die precies? Ik snap dat er GPS bij komt kijken maar dat is het dan ook. Wat moet ik aanschaffen om de snelheid te kunnen meten en hoe moet ik de betreffende apparatuur gebruiken?

ik heb dit bootje 2 weken geleden zien varen maar die 75 zat er niet in.
eerder de 55km/h

verder is het wel een leuk bootje.

greetz jaimy

ik heb dit bootje 2 weken geleden zien varen maar die 75 zat er niet in.
eerder de 55km/h

verder is het wel een leuk bootje.

greetz jaimy

Dacht ik al :wink: Maar dat doet er niet echt toe. Sneller maken kan altijd nog, voor mij is vooral belangrijk dat het bootje meer kan dan alleen maar rechtdoor.
Maar nu we het toch over snelheid hebben, wat denken jullie dat de max snelheid is die een bootje van 58cm kan bereiken zonder direct overboard te gaan met geld uitgeven aan de allerduurste motor + controller?

Wat betreft de gps, stel dat ik een gps koop zoals aangeraden hierboven, wat dan?
Bouw je deze in de boot en lees je na het varen de snelheid dan uit met de computer of bouw je een receiver/transmitter in de boot die comminuceert met de gps? Dit is me nog een beetje vaag. Het lijkt mij zo vreemd om de gps in de boot te plaatsen. Dit is toch best veel extra gewicht en wordt de boot daar dan niet langzamer van?

Sorry voor de hoeveelheid vragen, ik lees me suf maar ben voorlopig nog steeds een beginner. :)

de gps leg je in de boot en je gaat varen.
na het varen kan je op de gps zien hoe hard je heb gevaren etc etc
bij sommige kan je het ook op de pc uitlezen.

de boot die ik heb zien varen had er redelijk war geld in gestopt.

greetz jaimy

Zou de Mini Mogli ook niet kopen !

Boot is VEEL te zwaar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb er poosje terug mee in mn handen gestaan.
Alleen de hardware is wel heel erg mooi :idea:
Die past ook wel op een andere boot !

Persoonlijk zou ik gaan voor een boot in de Mono1 grootte.

gerwin het schijnt dat de mogli tegen woordig weer een stuk lichter is.

de eerste oplage was idd heel te zwaar.

de laaste oplage die er uit is gegaan is onder vacum gelamineert.

overgens zijn ze misschien binnenkort in NL gewoon te koop.

greetz jaimy

Back