Wat zijn op het ogenblik de beste SUB C cellen

Lipo's in mijn motorzwever KRANICH gebruiken kan NIET omdat ik het zwaartepunt op zijn plaats krijg. Lood bijvoegen is niet de oplossing. Dan maar weer van die "oude" SUB C's!
De motor trekt 36A voor een totaal gewicht van de zwever van 2400 g. Ik heb een pak van 12 cellen nodig.
Welke cellen zijn nu aan te raden: NiCd? NiMH? Sanyo? GP? 2400? 3300? 4200? er is keuze genoeg.

Bij Batt-Mann o.a. kun je ze allemaal vinden: http://www.batt-mann.de/

Wat zijn jullie ondervindingen.

Bedankt voor een antwoord,

Jos

de beste dat is een moeilijke.

Maar als autorijder, en vlieger...misschien ken je me wel van L.O. ??
De laatste Sub-c van IB4200, merk Intellect batteries, zijn heel gevoelig voor diepontladen maar verder super packs.
De GP 3300 & 3700 zijn wat dat betreft wat robuuster. Ik heb 3300 GP's een jaar op de kast laten liggen en die heb ik er terug door gekregen.
Er was wel 1 cel van de 18 defect na 3a4 ladingen maar de andere doen het nu toch anderhalf jaar prima.
De GP 4300, zijn eigelijk maar 4100mAh , misleidende naamgeving wat dat betreft.
Sanyo's zijn passé, de zwarte 3300 waren de laatste goei, de 3600 zijn (in auto ) nooit doorgebroken omdat je topsnelheid miste, doordat de spanning inzakte. 2400 gebruik ik ook nog, maar alleen maar omdat ze niet kapot willen :) .

Mijn bescheiden voorkeur gaat de 3300,
Absolute afknapper zijn sanyo's 3000 de geel groene, het beste van 3 pack is maar 1,5 jaar meegegaan. Gelukkig kom je niet vaak meer tegen.

TM

Ik denk dat ik in Dortmund ga uitkijken naar GP's 3300 of 3700 cellen.

Bedankt voor de hulp

Jos

Hallo,

ik heb een elektromaster besteld, en daar GP3700 bij besteld.
Ze hebben GP3600 geleverd.
Ik bestelde de GP 3700 vanwege de stroomafgifte, doen de GP 3600-cellen net zo veel?
Ik kan er namelijk niets over vinden.

Taco.

GP 3600? zijn naar mijn weten niet echt bekende cellen?

ken eigenlijk alleen de gp3300 en 3700

Back