Wat zou mijn volgende stap moeten zijn?

Eigenlijk ben ik vooral actief op het gebied van auto's, maar ook soms met het vliegen van de micro helikopters.

Welke heli's heb ik tot nu toe gevlogen?
Nine Eagles Solo
En nu vlieg ik met de Nine Eagles Solo Pro.

Waar vlieg ik?
In eerste instantie vloog ik alleen maar hier in het huis, maar omdat de kamers toch wat klein zijn, is het lastiger met de Solo Pro, vooral als je wat harder wilt vliegen en dan een leuk bochtje wilt maken. Met de Solo was dit dan weer geen probleem.

Nu vlieg ik ook op de indoor racebaan bij de lokale modelbouwclub, en hier heb ik dan iets meer ruimte.

IMG_6765.JPG

IMG_6768.JPG

We mogen hier gewoon binnen vliegen :). ( De vlaggen hangen we dan even weg )
Het is niet al te groot, maar met een micro heli is er in ieder geval genoeg plek!

Nu vraag ik me af wat mijn volgende stap zou moeten zijn na de Nine Eagles Solo Pro?

FP/CP, type, waarom?

Het liefst zou ik een heli erbij nemen waarmee ik in deze loods zou kunnen vliegen, maar tevens ook buiten vliegen. ( Met ons klimaat, zal hij dus ook wat wind moeten kunnen hebben ). Ik heb me al flink ingelezen op het begin toen ik begon met heli vliegen, dus ik besef me dan ook dat het heel lastig, al dan niet onmogelijk, wordt om een heli te vinden die beide mogelijkheden bied aan mij. Vooral omdat ik nog geen geoefende vlieger ben en alleen ervaring heb met deze micro heli's indoor.

Ik ben eens benieuwd hoe jullie hierover denken :)
Tips / hulp zijn zeer welkom!

Je bent de enige die (met heli's) vliegt?
Als ik jou was zou ik gaan voor de Blade mCPx.
Deze is ongeveer net zo groot als de n.e.s.p., maar dan collective pitch.
Het is misschien niet de makkelijkste heli om cp mee te beginnen, daar ben ik me van bewust, maar aangezien je waarschijnlijk geen hulp hebt, en deze heli ligt is, kan hij behoorlijk wat hebben. De onderdelen zijn niet al te duur, dus ook relatief goedkoop te vervangen.
Je zou de RTF kunnen kopen, maar misschien, als je verder wilt met helivliegen, zou ik misschien wel hiervoor gaan: Blade MCP X Flybarless DX6i Super Combo [BLH3580EUDX6] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!
Anderen zijn het misschien niet met mij eens, maar goed. Er zijn altijd verschillende meningen. Hier trouwens de link van de 'gewone' RTF mCPx: Blade mCP X Ultra Micro - RTF Mode 2 [BLH3500EU2] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!

Mvg.

Jasper

Er zijn nog 2 anderen die ook met de heli vliegen, beide hebben een micro heli.
Ook hebben ze een iets groter model, volgens mij een model als de Esky Belt CP / Blade SR.
Hiermee gaat één van de twee donderdag proberen te vliegen indoor.
Zelf denk ik dat die toch net te groot is om daar binnen te vliegen.

De mCPx lijkt me wel wat inderdaad, ik zag zelfs mensen 3D vliegen ermee. Nu zal ik dit de eerste jaren niet kunnen, maar dat maakt me niet uit.. het was alleen al leuk om het te zien. Met de Solo Pro kun je eigenlijk echt alleen maar rechttoe rechtaan vliegen.. rondjes vliegen, een acht vliegen.. dergelijke dingen. Om die reden zou ik dan ook graag willen overstappen.

Andere tips buiten de mCPx zijn natuurlijk ook nog welkom :)
Misschien kijk ik namelijk niet ver genoeg.

Laatst bewerkt:
De Belt CP is waarschijnlijk te groot voor daarbinnen. Ik weet natuurlijk niet precies de afmetingen, maar dat lijkt me inderdaad te klein.
Dat valt wel mee met dat 3D. Na wat nose-in hovers, wanneer je dat onder de knie hebt, kun je langzaam proberen wat 3D te doen.
Op youtube staan filmpjes genoeg met uitleg en dergelijke.
Veel succes verder.

Mvg.
Jasper

Er zijn nog 2 anderen die ook met de heli vliegen, beide hebben een micro heli.
Ook hebben ze een iets groter model, volgens mij een model als de Esky Belt CP / Blade SR.
Hiermee gaat één van de twee donderdag proberen te vliegen indoor.
Zelf denk ik dat die toch net te groot is om daar binnen te vliegen.

De mCPx lijkt me wel wat inderdaad, ik zag zelfs mensen 3D vliegen ermee. Nu zal ik dit de eerste jaren niet kunnen, maar dat maakt me niet uit.. het was alleen al leuk om het te zien. Met de Solo Pro kun je eigenlijk echt alleen maar rechttoe rechtaan vliegen.. rondjes vliegen, een acht vliegen.. dergelijke dingen. Om die reden zou ik dan ook graag willen overstappen.

Andere tips buiten de mCPx zijn natuurlijk ook nog welkom :)
Misschien kijk ik namelijk niet ver genoeg.

De Walkera Genius CP schijnt ook erg goed te zijn. In tegenstelling tot veel eerdere Walkera's is deze erg duurzaam, en de staart schijnt ook beter te houden dan de mCP X. Meer info hier: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1495327

Ook Nine Eagles komt binnenkort met een CP in deze klasse, de Solo 100D. Wat minder ervaring tot nu toe, hij is nog maar beperkt verkrijgbaar, maar de eerste indrukken lijken goed.

Ook Nine Eagles komt binnenkort met een CP in deze klasse, de Solo 100D. Wat minder ervaring tot nu toe, hij is nog maar beperkt verkrijgbaar, maar de eerste indrukken lijken goed.

Weet je ook waar informatie over de heli verkrijgbaar is?
Youtube heeft geen filmpjes tot nu toe. Hier wel een beetje info tot nu toe: Nine Eagles Solo Pro 100D / Solo Maxx 3D - RC Groups
Als ik je trouwens mag verbeteren, het is de NE solo pro 100D.
Komt/is ook een 180 3D: Nine Eagles Solo Pro 100D / Solo Maxx 3D - RC Groups En volgens de 2e post komt er nog veel meer.

Mvg.

Edit: Wel een filmpje van de solo pro 100D:[URL="
[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn meer video's te vinden in het topic op rc-groups, o.a. een preview door Hobby King. En er moest inderdaad nog "Pro" in de naam.

Gisterenavond nog wat filmpjes gekeken van de Walkera Genius CP.. is inderdaad ook een leuke heli.

Denk wel dat ik 'm op t begin wel een flink aantal keer zal crashen aangezien ik nog nooit CP gevlogen heb.. maar goed, hoort bij het leerproces zullen we maar zeggen :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Die 3 heb ik toevallig juist gisteren bekeken.
Hoorde hem inderdaad praten over de 6-axis gyro, daarom lijkt me deze nog net iets geschikter als de Blade mCPx.

Het enige nadeel van Walkera voor mij, is dat je perse een zender moet kopen. In eerste instantie dan.. Het zijn serieuze heli's, dus niet een infrarood silverlit ding waarbij het logisch is dat er een 'afstandsbediening' bij moet, maar er zit STANDAARD een ontvanger in, je kan hem dus bijvoorbeeld niet op een Spektrum vliegen. Je bent verplicht een Walkera-zender te kopen.

Mvg.

Edit: Natuurlijk het tweede nadeel;P

Laatst bewerkt:
Back