water koeling voor de robbe 535r

• Topicstarter Topicstarter Alex e36
  • Startdatum Startdatum
A

Alex e36

Guest
Hoi allemaal.

Ik wil een robbe 535r gaan kopen voor mijn boot.
Nu zit er op deze boot nog niks van waterkoeling.

Heb de zoek functie al door zocht maar kwam niks tegen.

Ik wil dus waterkoeling maar wil eigenlijk geen gat in de boot maken, de schroefas komt onderin de boot uit niet in de spiegel, kan ik dan het beste een buisje maken op het roer ?
En eventueel motor koleing er ook op tebouwen, welke maat buisje heb ik dan nodig voor om de motor en voor op het roer.

Weet niet hoe hard deze boot gaat, schijnt wel aardig tevaren (heb nog geen regelaar dus weet niet hoe hard, heb al wel gevaren op een orginele tamiya tt01 motor en de regelaar van de zelfde auto, ging toen al wel aardig).

De boot is 70 cm lang er zitten twee motors in die zitten achter elkaar gekoppelt, volgens de vorige eigenaar vaart hij op 12 cellen zit dan ook een stekker bij voor twee accupaks.
Op de motor staat niks meer de stikkers zijn onleesbaar dus weet ook niet precies wat voor motors het zijn.

Alvast bedankt,

Alex

heej alex

de ribbe 535r is volgens mij al van zig zelf en goede regelaar
maar wat voor een boot is het een cat. /mono/hydroplane
mischien kan je een foto hier neer zette?

nick,

Een cat is het.
Heb even een plaatje van dezelde boot hier onder gezet.

gpmb1001.jpg

Ik heb ook het idee dat het een goede regelaar is, en ook een die de 12 cellen aan kan.

Alvast bedankt,

Alex

dit is idd een goede regelaar maar ik denk dat een 540 motor voor een
boot van 70cm. vrij licht is ik denk dat je meer richting de 600 moet gaan
denk dat deze regelaar dat ook wel kan hebben ;)

ik zou denken aan 3mm alu buis, dat kan je plooien en werkt makkelijk.

Als de schroef onderaan de boot uit komt, waarom niet gewoon een gatje in de romp even achter de prop en daar een buisje in lijmen.

Patrick

nou dat boren ben ik niet zo kapot van ben bang dat het gaat lekken.

En als ik het toch zal doen, zit er dan nog een bepaalde afstand aan vast vanaf de schroef, of kan ik in de zelfde zelfde lijn als de schroef willekeurig een gat maken en daar mijn buisje in lijmen met zoon warm lijm pistool.

Nog een bepaalde lengte onder de boot uit of luist zo min mogelijk??

Alvast bedankt,

Alex

geen flauw idee ivm regels en afstanden. Ik gok gewoon wat.
kan je geen foto van de onderkant van de boot zetten, dan kunnen we er een slag naar slaan.

ik gebruik ook geen warme lijm pistool, maar stabilit en epoxy.

Patrick

dit is idd een goede regelaar maar ik denk dat een 540 motor voor een
boot van 70cm. vrij licht is ik denk dat je meer richting de 600 moet gaan
denk dat deze regelaar dat ook wel kan hebben ;)

Er zitten twee motor achter elkaar gekoppeld, maar als ik bijvoorbeeld ook een andere motor erbij doet wat is dan een aanrader? Het liefst een die ook bij conrad te bestellen is omdat ik van plan ben om daar alles te bestellen, dit in verband met meerdere onderdelen.

En hoe zit dat allemaal met die 540, 600 en 700 motors is dat een grote verschil kwa diameter of lengte??

De waterkoeling maak ik als ik de regelaar en alles heb, inverband met snelheid enzo.

Alvast bedankt,

Alex

om er nog een 3de motor bij te doen lijkt me niet zo goed idee dan zou ik ze gewoon 2 nieuwe en snellen motors kopen zit je meteen goed ;)
hier http://homepage.ntlworld.com/edward.matthews/ddmbc_files/motors/graupner.htmeen link met info over de speed. motors die meestal door modelbouwers van een boot
worden gebruikt ;) hoop dat je er wat aan heb ;)

nick,

Bedoel ook niet dat er een derde bijkomt maar een vervanger van de oude twee.
Denk niet dat een andere motor aan elkaar gekoppeld kan worden, bij de motors die er in zitten steekt er aan de achterkant van de motor nog een stukje as uit waar je een koppel stuk op kan zetten.

Ja ontvangen.
Heb je toegevoegd.

Niemand een idee voor een andere motor?

wil je een snelle borstel 700 motor.
stap dan van robbe af en ga over op graupner speed700 neodym.

zowiezo moet je de motor koelen of het nou een 700 is of een 400 motortje.
je heb totaal geen koeling in een boot en zal er alleen maar warmer worden.

gr jaimy

beste jamy
de toerentallen van robbe - graupner.
zijn het zelfde je hebt verschillende 700 motoren van robbe (zelfs met koelventilator ingebouwd)

gr. virgil

Back