water koeling voor de robbe 535r

• Topicstarter Topicstarter Alex e36
  • Startdatum Startdatum
om prisies te zijn maakt de kracht het verschil.

ik heb een aantal jaar geleden ook nog met 700 motoren gevaren.
had er eerst een robbe 700/13 in zitten waar ik 55 ECHTE km/h mee vaarde.
stapte over op een speed 700 turbo neodym en ging over naar 60 ECHTE km/h
na het aanpassen van het propje won iknog eens 2 kilometer per uur.
alle snelheden zin gemidelt en GPSgemeten.

snelheid door de motor krijg je doormidel van een goede combinatie van een goed toerental met genoeg kracht.
hoe meer kracht des te heftiger je kan proppen.

gr jaimy

He jongen.

Heel erg bedankt voor de info.

Ik heb onder tussen de spullen besteld en binnen.

Het is geworden de robbe 535r en de robbe 700/13 (de speed 700 turbo is toch een heel stuk duurder)
Had de "oude motors laten zitten, de regelaar netjes in gebouwd (dacht ik) lag vast op de bodem met klittenband.
Het vaarde leuk, bootje pakte in de bochten wat water over het dek en de kap lekte iets.
Had al een stukje gevaren wilde toen de accu's verwisselen voor vers opgeladen accu's (die erin zatten had ik daarvoor ook al mee getest en gedaan denk dat ze half vol waren) bootje weer in het water geef gas en schiet weg en klaar hij deed niks meer behalve sturen.
Het laagje water wat in de boot stond is de regelaar ingelopen (had hier niet over nagedacht met het plaatsen) de accu's werden erg heet.
Dacht eerst dat het door het vocht kwam in de regelaar dus heb hem laten drogen, maar nu is hij droog en hij doet nog steeds niks behalve dat hij warm word en de accu ook. :mad:
Dus word weer op nieuw sparen voor een nieuwe regelaar.:mad:

hallo,

je hebt 2 jaar gerantie (ik heb hem zelf ook )
dus ik zou terug naar de winkel gaan waar je hem hebt gekocht.
dan krijg je misschien een nieuwe.

gr. virgil

Hij is door gebrand.
Heb de krimpkous eraf gehaald en dan zie je duidelijk dat hij door gebrand is, die ding (zwart blokjes) daar zie je boven op een soort van gesmolten iets.
Geloof niet dat als ik hem terug stuur ik een nieuwe zal krijgen, het was mijn eigen fout.
Denk dat ik volgende maand die nieuwe bestel, nu toch eerst die andere motor erin en richten tegen over de as, hij leg tehoog nu en iets teschuin word nog een aardig klusje om dat goed passend temaken.
En waterkoeling om de motor heen doen en aanlegen in de boot zodat als de nieuwe regelaar er is hij er zo in kan en dan kan gaan varen.

Wat voor koppeling hebben jullie trouwens tussen zoon 700 motor en de as zitten??

Hij is door gebrand.
Heb de krimpkous eraf gehaald en dan zie je duidelijk dat hij door gebrand is, die ding (zwart blokjes) daar zie je boven op een soort van gesmolten iets.
Geloof niet dat als ik hem terug stuur ik een nieuwe zal krijgen, het was mijn eigen fout.
Denk dat ik volgende maand die nieuwe bestel, nu toch eerst die andere motor erin en richten tegen over de as, hij leg tehoog nu en iets teschuin word nog een aardig klusje om dat goed passend temaken.
En waterkoeling om de motor heen doen en aanlegen in de boot zodat als de nieuwe regelaar er is hij er zo in kan en dan kan gaan varen.

Wat voor koppeling hebben jullie trouwens tussen zoon 700 motor en de as zitten??
kan je me mischien eens uitleggen met welk materiaal ik de waterkoeling rond de motor moet bevestigen en waar ik dit haal?

kan je me mischien eens uitleggen met welk materiaal ik de waterkoeling rond de motor moet bevestigen en waar ik dit haal?

Hey,

Het is toch niet erg als ik deze vraag beantwoord:p;)

Zoals je in het toppic had kunnen lezen waarnaar in de post hierboven verwezen wordt wordt de koeling meestal gemaakt van alluminium buis. dit kun je halen bij elke modelbouwwinkel (die boten verkoopt(Intertoys is geen modelbouwwinkel)).

Groetjes,

Jelmer;)

daar ik altijd moeite had om die buisjes te plooien zonder barsten, gebruikt ik nu deze methode : verretdeprest.be
(en de volgende 2 foto's)

nadeel... roest wel iets op de motor en je kan het alleen gebruiken als er geen openingen in de motor zijn. Ook moet je secuur werken.
de koeling is wel superieur naar mijn inziens

PS, ik heb dit niet uitgevonden hoor.

Patrick

daar ik altijd moeite had om die buisjes te plooien zonder barsten, gebruikt ik nu deze methode : verretdeprest.be
(en de volgende 2 foto's)

nadeel... roest wel iets op de motor en je kan het alleen gebruiken als er geen openingen in de motor zijn. Ook moet je secuur werken.
de koeling is wel superieur naar mijn inziens

PS, ik heb dit niet uitgevonden hoor.

Patrick

Deze methode bedoelde ik dus met de zelfbouw volmantelkoeling.
Ook is deze koeling wel toe te passen als er gaten in je motor zitten, je kunt hem dan op je stratorring maken, je moet dan wel goed zorgen dat er er een goede geleiding is tussen het motorhuis en de stratorring(zo heet dat ding toch?:p)

Hiervan heb ik een handleiding liggen, gekregen van jan

Groetjes,

Jelmer

Back