Waterdicht maken

Hallo,

ik heb een Thunder Tiger Victoria, maar ik heb een probleem:
als mijn zeilboot heel schuin gaat, komt er via de stuurstang water in mijn boot. Dit komt doordat de stuurstang te veel ruimte heeft om te bewegen.
Weet iemand hoe je dit met welk stukje op kan lossen.
Oja, het gaat in mijn boot heeft een doorsnede van 9-10mm, en mijn stuurstang heeft een doorsnede van 2mm.

Alvast bedankt,
Martijn

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt:
Zo'n manchet is een prima oplossing. Bij mijn Micro Magic ook tot nu toe geen druppel water binnen gehad. Als je boot trouwens erg vaak plat gaat liggen, is het wellicht tijd om een ander tuig erop te zetten.

knip een vinger van een rubber handschoentje en prik er een gaatje in de punt.

lijm beide uiteinde vast 1 uitend op de beweegbare stang en de ander op de boot. en klaa ris kees.

bij gebrek aan beter oplossing

waar kan dan zo'n manchet kopen, en heeft hij wel de goede afmetingen?
Want het gat in mijn boot heeft een doorsnede van 10mm. Welk type zou ik dan moeten hebben?:confused:

Alvast bedankt,
Martijn

Ik betaal liever wat meer, zodat het er beter uitziet, en ik kan moeilijk een zwarte of spierwitte handschoen vinden. In winkels bij ons in de buurt heb ik ook niks gevonden..

martijn

Beetje creatief met google.... op de 2e link die ik je gaf staat bijv. zowel de engelse benaming als het het artikel nummer van graupner zelf... zo moeilijk kan het niet zijn. ;)

Nog een tip:

www.rczeilen.nl

Edit: huiswerk is al voor je gedaan:

3356 GUMMIMANCHETTE

Laatst bewerkt:
Back