waterdichte afdichting tussen dek en opbouw

Hallo

ik heb me suf gezocht op het forum en net maar ben niks wijzer grworden.
Ik wil graag weten hoe je het beste een waterdichte verbinding maakt ,
Tussen je dek en je opbouw zdat er nouwlijks tot geen water naar binnen kan .
Wie kan me hier verder mee helpen?
full

Mvg remi

Laatst bewerkt door een moderator:
De boel verven met tweecomponenten lak en tape gebruiken om de kap af te plakken.

Een alternatief is een afdichting met gesloten cel schuim (tochtstrip), die je aandrukt met meerdere boutjes, óf een lip, die aan de voorzijde onder het dek haakt en aan de achterkant een boutje o.i.d.

Groeten, Jan.

Ik heb een rand gemaakt zodat de opbouw bkijft zitten
kan ik hier niet een stuk fietsband oid over lijmen
wand zo,n tochtstrip past niet :(

Daar komt een rubber ring om kwam anders niet weg meg de servo
als ik dan een bocht maak komt de stand tegen het roer
waardoor je dan niet een voledige slag kan maken

ik had denk ik een "tunnel" gemaakt van wat hout, en daar de stang van het roer door heen.
servo plat liggen, en waar de stang naar buiten komt een rubber afdichting.

wat wij hier op de boten hebben is gewoon een stukje tochtstrip, is niet 100% waterdicht maar het houd het meeste spatwater wel tegen

Je kunt ook een strip zelfklevend neopreen rubber onder de sluitrand plakken. Je moet dan wel een voorziening hebben om de kap op de romp te drukken / klemmen / schroeven, maar dan dicht hij daar 100% op af. Zeker met een beetje vet er op. Wij doen niet anders bij de duikboten.... ;) Bij een handel in afdichtingen is dat in verschillende diktes te krijgen.

Servo: de servo waterdicht in het 'dek' verlijmen. Dan een o-ring om de uitgaande as onder de roerhevel leggen. Deze moet zo dik zijn dat de roerhevel hem iets plat kan drukken tegen de behuizing. Niet teveel, dat levert alleen een stroef draaiende servo op. Beetje vet op de o-ring en onder de kop van de schroef die de hevel vastzet, is die ook waterdicht!

Laatst bewerkt:
Brn toch nog even meg het roer aan de gang gegaan
maar krijg het niet voor elkaar heb fatsoenlijk te laten sturen
kan iemand me hier mee helpen ?

full

Hallo Remus,

Zo te zien ben je al aardig op de goede weg, hier een paar foto's van hoe ik in mijn boten oplos:

full

full

full

De rubber balg zit op een pijpje dat in de spiegel gelijmd is, dit moet groot genoeg zijn, zodat de stuurstang er niet tegenaan schuurt, metaal op metaal geeft namelijk stoorimpulsen in je radio signaal.

Wat is het probleem?

Groeten, Jan.

Back