waterdichte connectoren

Hi gents,

Ik wil in mijn Typhoon (Engel) navigatie led's plaatsen, maar kan geen geen geschikte waterdichte connectoren vinden om de led's vanuit de WTC te voeden/besturen. Kent iemand een geschikt connectortype en leverancier die ik kan benaderen?

De connector moet geschikt zijn om in de wand van de WTC geplaatst tw worden.

Ik hoop op een reactie en tip.

gr Bert

gebruik eenvoudig twee massief messing draden, steek die in een connector
zoals bijv die van een servo en lijm dan de draden vast in de romp/wtc.
de connector steekt dan dus aan de buitenkant op de twee stukjes messingdraad.
deze connector is niet waterdicht, maar dat geeft niet voor dit soort toepassingen.

hoi Raf,

dank je voor de tip Norbert Brugge. Ik had daar nog niet gekeken.

PS: m'n eerdere vraag/ probleem met de LR2 is opgelost: de LR2 bleek domweg defect te zijn.

Hi Ronald,

interessante tip.
Bestaat er niet de kans dat de boel gaat oxyderen? Door de geringe stroomsterkte heeft water weinig invoed maar de kans op corrosie van blanke draden/connectoren is dan toch aanwezig?
Enige ervaring hiermee?

gr Bert

Een open connector kan natuurlijk makkelijk oxideren, en zeker als er ook nog wat spanning op staat. MAAR uiteindelijk zal de boot het merendeel van de tijd op de kant staan, en als je de stekker dan ook nog even droog maakt alvorens hem op te bergen verwacht ik eigenlijk niet echt veel problemen.

Groeten Halmar

Hoi Bert,

Ik gebruik Sub D connectoren van bv computer aansluitingen en die spuit ik in met zuurvrije vaseline, werkt tot nu toe ook goed.

Maar corrosie zal optreden op den duur als je dit niet een beetje onderhoud.

Groeten,

Jan,

Laatst bewerkt:
beste bert
als beroepsmatig connectors zoekt, google dan maar eens bij birns.
Ook cannon metal shells, zijn door 2 o'ringen waterdicht, wij voeren er 660 volt AC met 10 ampere erdoor.
Nadeel zijn waarschijnlijk te groot en te zwaar en behoorlijk duur.
maar wel betrouwbaar.
Loek

Ik heb gewoon in gat in de boot geboort.
Kabels er door en in de bovenbouw, het natte gedeelte, op de verlichting gesoldeert.
En op de punten eerst wat lijm erop en later verf er over heen.
Binnen in gewoon een stekker er aan en klaar.
Of dat technisch goed is weet ik niet zal me eigenlijk ook een zorg zijn.
De verlichting werkt prima zonder problemen.
En dat al jaren.

Hein

Ik heb gewoon in gat in de boot geboort.
Kabels er door en in de bovenbouw, het natte gedeelte, op de verlichting gesoldeert.
En op de punten eerst wat lijm erop en later verf er over heen.
Binnen in gewoon een stekker er aan en klaar.
Of dat technisch goed is weet ik niet zal me eigenlijk ook een zorg zijn.
De verlichting werkt prima zonder problemen.
En dat al jaren.

Hein
Hallo Hein,

ik heb ook over zoiets nagedacht, maar ik ben bang dat door de onder- en bovenhelft constructie (Typhoon van Engel) van m'n sub uieindelijk de kabels of verbindingen breken.
Als ik geen "normale" en relatief goedkope connectoren kan krijgen denk ik je tip opvolg.
Gr Bert

Hoi, omdat je het specifiek aan mij vroeg :
ja corrosie treedt op maar het is hoogstens een beetje aanslag.
wat echt corrodeert zijn soldeerverbindingen, maar net als in het
echt (zinkanodes..) beperkt dat ook de corrosie van de andere delen.

watertight connector

Hey Mankster,

nice to hear from you. I've read your Typhoon buildingreport. That was a hell of a job I suppose, but the result is very, very professional.
Anyway, thanks for the advise and links. I'll already ordered some Posi Tite connectors, but the order is still in progress.

I hope to hear from you soon (did you also managed to get the Russian submarineplans, temporarely available on Internet?)

regards, Bert

Hoi Bert,

Ik gebruik Sub D connectoren van bv computer aansluitingen en die spuit ik in met zuurvrije vaseline, werkt tot nu toe ook goed.

Maar corrosie zal optreden op den duur als je dit niet een beetje onderhoud.

Groeten,

Jan,

Jan,

leuk dat je online bent.
De sub-D connectoren zijn robuust en daardoor een goed(koop) idee. Ik heb volgens mij een keer een subbouwverslag gezien waarin deze connectoren ook werden gebruikt, maar het doel was me niet duidelijk. Nu wel, dank je.

groeten Bert

Hi Gents,

Kijk ook een hiernaar, waterdichte connectors van 2 ot 27 polig en redelijk betaalbaar.

Deutsch - Products

Bij Type: Connectors
Bij Keyword: Quick Connect

mvg,

Paul

Hallo Paul,

Heb jij prijzen van die dingen?
Kan wel het adres vinden in Nederland maar geen prijs.
Mooi spul!

image_thumbnailer.aspx

Back