Waterdichte Lipo?

Voor één van m'n nieuwe projectjes zou ik een waterdiche LiPo nodig hebben...

1. Zou dit lukken door een Lipo in te gieten in Epoxy zodat enkel de contactpunten naar buiten komen?

2. Ik veronderstel dat een Lipo waarvan enkel deze twee contactpunten (stekkers) naar buite komen niet echt een probleem gaan hebben met kortsluiting (gezien in functie van de stroom)

Suggesties?

Hou er rekening mee dat zuiver water isoleerd, Vervuild water is een prima geleider. Verder moet je er aan denken dat als er iets mis gaat met een ingegoten LiPo het ding niet kan opzwellen. De druk zal dus oplopen tot de epoxy omhulling de druk niet meer aan kan. Dan wel op tijd bukken om te voorkomen dat de brokken epoxy om je oren vliegen.

Een Lipo is zowiezo al waterdicht, waarom zou je die nog extra in epoxy ingieten?

Kabel rot moet je op letten, verder niets. Alle contacten en kabels dus goed behandelen. De lipo zelf is inderdaad water en lucht dicht.

Bij mijn lipo's zijn de aansluitlippen van de afzonderlijke cellen op een bedradingsprintje gesoldeerd en deze print is NIET waterdicht uitgevoerd!
Misschien is het een idee om de lipo in een condoom te steken en de stekkerverbinding héél goed in de zuurvrije vaseline te zetten.
Steek je licht eens op bij onze medehobbyisten onderzeeerbouwers.

De cel zelf is waterdicht, contacten en print natuurlijk niet. Beetje aflakken oid en het moet voldoende zijn.

Systeem wat nog wel eens bij een ontvanger gebruikt wordt is de ontvanger, in dit geval accu, in een ballon verpakken en de uitgang goed dicht spuiten met siliconenkit. Hierna om het tuitje een trekbandje en het is zeker weten waterdicht.

Systeem wat nog wel eens bij een ontvanger gebruikt wordt is de ontvanger, in dit geval accu, in een ballon verpakken en de uitgang goed dicht spuiten met siliconenkit. Hierna om het tuitje een trekbandje en het is zeker weten waterdicht.

Maar condoom is lichter en scheurt minder snel.

Back