Waterkanon

• Topicstarter Topicstarter SamirAliyev
  • Startdatum Startdatum
S

SamirAliyev

Guest
Beste leden,

Sinds kort denk ik dat ik een waterkanon wel maken .. sorry helaas heb ik er geen foto van maar ik leg het even kort uit :

Waterkanon is een loop die een echte kanon ook heeft maar in plaats van kanonKOGEL te gebuiken gebruik ik bijvoorbeeld Waterballon .. ik vuur deze waterballon of d.m.v een katapult te maken in de loop. Als je deze katapult van BV: elastiek aan trekt en los laat kan het misschien wel hoge snelheden bereiken. Maar ik heb een probleem.. Ik ben een jongen van 15 jaar dus heb ik niet zoveel ''gereedschappen'' om in een ronde hout te boren.. wie kan mij helpen

Ik ben iets vergeten te vragen.. Hoe kan ik de hoogte berekenen?
Stel ik sta 100 meter van een gebouw af, en die gebouw is 50 meter. Kan ik dan vanaf die afstand de hoogste raam raken ? die 45 meter hoog is ?

een waterballon is nogal kwetsbaar, dus je kunt hem niet teveel versnellen. Dat betekend dus dat je een lange loop nodig hebt als je hem hard wilt laten gaan.

hoogte en snelheid berekenen leer je op de middelbare school bij natuurkunde.

Overigens: als je een waterballon wilt schieten kun je beter een katapult gebruiken. Google eens op 'water balloon slingshot' of 'water balloon launcher'.

en waarom geen PVC-pijp? misschien kun je (zoals je bij veel boullie-katapults ziet) een soort bakje aan je stiek maken waar de ballon volledig invalt. dan is het beschermt tegen wrijving van de loop en word de ballon ook bij elkaar gehouden en zal waarschijnlijk niet tijdens de versnelling al stuk gaan.
de hoogte berekenen is een wat lastiger verhaal. dat hangt ontzettend veel af van de versnelling die je in de loop hebt, de hoek van de loop en de vorm van de ballon tijdens de vlucht. de ballonvorm kun je trouwens ook wel benaderen of als puntmassa beschouwen.

als je hierover wat meer informatie kunt verschaffen, kunnen wij je wat meer helpen

Euh.. Als ik mij niet vergis valt dit onder de wapenwet (nederland & Belgie)..
Dus verboden als je hier geen vergunning voor hebt..

Euh.... als je van 100 meter afstand een 50 meter hoog gebouw wilt raken, dan zou ik daar nog maar eens heel goed nadenken: de snelheden die daar bij nodig zijn, staan er garant voor dat je ook met een waterballon flink schade aan kunt richten.....

Laat dat dus alsjeblieft uit je hoofd......

En kom alsjeblieft niet aan met "het was maar een voorbeeld" want je grijpt dat soort getallen niet zomaar uit de lucht. Gewoon NIET DOEN!!!!

Groet, Bert

Back