waterkoeling welke en waar?

• Topicstarter Topicstarter mastex
  • Startdatum Startdatum
M

mastex

Guest
ik heb een robbe florida 26.. deze is bijna brushless ready. ben alleen nog opzoek naar een goed waterkoel systeem.

waar kan ik deze aanschaffen en welke is dan het beste te gebruiken!
het is bedoelt voor een 540motor

hopelijk krijg ik hier nuttige tips en info waar ik deze kan aanschaffen! ik moet alles via internet bestellen omdat hier in gelderland maar weinig tot geen rc winkels zijn!

Hallo Mastex,

Je zou 2BrothersRC in Bussum even kunnen bellen, grote kans dat die wat hebben liggen.
2BrothersRC

Of op eBay o.i.d. zoeken op 36 mm koelingen.

Doe het niet te gek met het vermogen van de brushless; de sturende aandrijving van de Florida is berekend op een 600 borstelmotor, véél meer vermogen gaat niet lang goed...
Beperk de stuuruitslag tot het absolute minimum (op snelheid heb je maar een kleine uitslag nodig) anders vaar je de boel aan spanen.

Groeten, Jan.

bedankt voor de reacties.. maar ik zoek niet alleen de hulsen voor de motor maar ook de slangen en het materiaal waarmee ik het water opvang en aansluit in de boot.

Hallo Mastex,

Siliconenslang kun je in Bussum wel kopen, misschien heb je een aquarium winkel in de buurt, die hebben ook slangen te koop, alleen is dit meestal PVC, glad van binnen, waardoor je er goed om moet denken, dat de boel vast zit en niet los kan schuiven, want dan loopt je boot vol...

Bij de Florida kun je vlak bij de spiegel een tweetal Ø 4mm aluminium buisjes in de romp lijmen.
Eéntje die naar de boeg wijst, als inlaat en eentje die naar de spiegel wijst als uitlaat.
Op deze manier heb je een drukloos systeem (het naar de spiegel wijzende pijpje zorgt voor onderdruk, zodat de kans op afschuivende slangen ook kleiner wordt), dat altijd werkt.

Het schetsje laat alleen de inlaat zien, maar je snapt het principe, neem ik aan.
Beide pijpjes worden vlak geschuurd met de romp, zodat je geen extra weerstand krijgt.

Monteer de pijpjes vlak naast de kiellijn, zodat ze altijd in het water zitten.

Groeten, Jan.

ik gebruik in mijn florida inderdaad ook pvc aquarium slangetjes. ik zet ze vast met een klein beetje silicone kit en dat werkt prima.
dat pvc spul kost ook nog geen drol (60 cent per meter ofzo).

Back