waterlijn

• Topicstarter Topicstarter Brenda
  • Startdatum Startdatum
B

Brenda

Guest
Hallo,wie weet op welke hoogte de waterlijn moet zitten?
Hoeveel van het schip zit onderwater?

Hoi Brenda,

Daar is, voor zover ik weet, geen vuistregel voor. Dat is per boot verschillend, het enige wat zeker is is dat de schroef onder water moet ziten :wink: ( :lol: :lol: :lol: ).

Om welke boot gaat het? misschien heeft iemand op het forum die boot ook wel gebouwd em kan het je zo vertellen.

Groetjes, Danny.

Hoi,bedankt alvast voor je antwoord.
Het is een polyester romp van een zeevrachtschip van 1 meter.
Ik heb deze boot nog nergens anders gezien dus ik denk niet dat iemand hem al eens gebouwd heeft.Er is op internet niets over te vinden.
Dus als ik de schroef net onderwater hou moet het goed zijn?

Hoi Brenda

Kleine tip. Kan je misschien via bijvoorbeeld www.tugspotters.nl of een andere scheepvaart pagina niet achter de diepgang van het schip komen. Als de diepgang bijvoorbeel in werkelijkheid 2 meter is, dan licht de waterlijn op 2 meter van de onderkant van het schip.

Groeten Arnold

Brenda,

Als er een romp is zouden er ook tekeningen moeten zijn en een naam, heb je die ??? gooi hem er maar eens in dan gaan we zoeken, wat verder betreft, de schroef zit meestal ruim onder water en niet net, ( in geladen toestand natuurlijk ). Kortom er is nog hoop hoor. :lol:

Tom Boere

@Brenda :oops:
Hallo Brenda als je de middelen heb: om een foto te maken, doe dat dan even en zet hem er op op het forum kom je allicht wat verders mee hoor :D :D

Hoi,ik heb wel foto's maar ik krijg ze er niet bij in mijn bericht.Ik heb gelezen bij faq dat dat niet gaat.
Wie weet hoe of kan ik de foto's prive mailen naar jullie?

Gewoon de romp op diepte brengen en dan markeren daarna aftekenen.

Spuitbus erover.................. klaar

Hallo schape------------------ :) :wink:
Er is u aan geboden de foto.s even op te sturen; komen we er tenminste achter om wat voor soort schip het gaat he :D :D

V.Gent,je wordt toch niet zenuwachtig?
Die foto's zijn al lang geregeld.Wacht maar effe af.

voila

normal_wilmar%20%2810%29.jpg

normal_wilmar%20%2819%29.jpg

normal_wilmar%20%2820%29.jpg

normal_wilmar%20%288%29.jpg

Patrick

De waterlijn staat er toch al op zo te zien; en is naar mijn mening ook goed hoor. bij ledig vaartuig de schroef met het topje boven water als het blad naar boven staat dan en de bulb boeg net onder is toch perfect zo is het ook zo in het echt hoor :) :D

Hoi Brenda

denk dat ik je wel helpen kan, als ik me niet vergis is het de Euro Express van Simprop. Een model uit de jaren tachtig met een glasvezelromp. Weet het niet zeker maar misschien heb ik er nog wat van liggen daar ik hem ooit zelf gebouwd heb.

Zal van het weekend eens zoeken.

normal_euro-express-2.jpg

normal_euro-express.jpg

En als dat niet helpt moet ik effe naar me neef mailen want die heeft het model nu en kan hij het opmeten.

André

Tegenwoordig komt de top van een schroef niet boven het water uit, dat was vroeger bij die Grote Vaart schepen maar nu niet meer.

Zelfs in de tijd dat ik beroepsmatig vaarde was dat al niet meer zo.
Ja met Zwaar weer kon het wel gebeuren daarom zat er ook een Regulateur ( Toerenregeling ) op anders zou de Motor op Hol Slaan.

Er staat ook een naam op de zijkant net boven het Rode en eigenlijk zou hij dieper moeten liggen.
Als je de de bovenkant Roer 1 cm onder de waterlijn hebt zit je wel goed.

Anders krijg je zo'n Slagroomklopper.

Officieel gaat hij in beladen toestand nog dieper maar dan moet je altijd Ballast meeslepen.

Hallo allemaal,bedankt voor het plaatsen van de foto's.
Ja,klopt de waterlijn staat er al op,maar ik heb wat aan de boot verandert en wil het overnieuw spuiten en moet dus ook de waterlijn er weer op zien te krijgen,maar met jullie antwoorden gaat dat wel lukken.
Het is inderdaad dezelfde boot als hierboven.Ik heb alleen dat ronde kontje eraf gezaagt en er een modernere rechte kont van gemaakt.
Ook zijn de containers er bij mij af en is het nu een tanker.
Zou leuk zijn als ik er wat meer info over zou kunnen krijgen.
Bedankt allemaal,het gaat nu wel lukken.
Ik maak hem zo dat de schroef een cm onderwater komt.

Back