Waterproofen met Plasti Dip !

• Topicstarter Topicstarter chokie
  • Startdatum Startdatum
C

chokie

Guest
Hallo,

Na allerlei gepriegel met ballonnen en siliconenkit heb ik het volgende gevonden; Plasti Dip !
Het is niet alleen geschikt voor de rijdende modellen maar bv ook voor de varende modellen.

Dit is een vloeibaar rubber mengsel in diverse kleuren wat gewoon luchtdrogend is.
Het is erg makkelijk aan te brengen, dippen oftewel gewoon onderdompelen! 8O
Da's pas een dipsausje. :P
Het maakt je servo's gegarandeerd waterdicht!
De toepassingen zijn legio in onze hobby.
De Amerikanen zijn er altijd erg enthousiast over.
Nu wij nog........

Het is goed te verkrijgen in de US, maar in Nederland had ik het nog niet gevonden.
Tot ik via een website in de US het volgende adres kreeg toe gespeeld hier in Nederland.
Prijzen zijn vanaf 10,10 euro voor een potje met 214 ml.
Ook verkrijgbaar in halve liters of de gallon.
Bestellingen onder de 25 euro leveren 7,50 euro verzendkosten op.

http://www.plastidip.eu/

Ik heb zojuist een paar busjes besteld om dingen uit te proberen.

groeten chokie :wink:

volgens mij ben ik dat eerder hier tegen gekomen.
maar hoeveel servo's kan je met 214 ml onderdompelen? en heb je dan niet veel te veel?

Hoi r-s racer,

Tot nu toe nog geen flauw idee.
Ben er tot op heden nog niet aan toe gekomen.
Heb diverse kleuren ingeslagen en denk ook aan bv eigengemaakte accupaketten en de ontvanger.
Die van mij (Nomadio Sensor) is nogal prijzig en wil die dus absoluut niet beschadigen.
Zodra ik meer weet, zet ik het op het forum.

Hoi,

Het is inderdaad al eens voorbij gekomen, maar er kwam toen niet uit dat het ook in Nederland te verkrijgen was!
Toen ik dat eenmaal had uitgezocht vond ik het wel een nieuw onderwerp waard onder de juiste naam!
Dus excuses voor het uitzoeken en het opnieuw plaatsen.

Geen probleem, he tis ook ondoenlijk om voor ieder bericht de search te gebruiken....

Soms denk je der niet aan, door je enthousiasme :P

Ik heb geprobeerd om Plasti dip in USA te kopen ze wilden het niet per plane doen gezien de nieuwe wetten die er gelden.
na wat zoeken kwam ik uit in... jawel Roermond binnen 3-dagen was het bij mij thuis qua prijs maakt het niet zoveel uit als het wel kon zit je ook nog met invoerrechten en btw dit geld vanaf 22-euro op internet. hoe ze het weten. Er is een Speciale code volgens de douane in Amsterdam.

poeki

'k weet dat het een oude topic is, maareeu heeft er nog iemand ervaringen te delen over dit spul.
Ik vroeg me af in welke mate het bruikbaar zou zijn om m'n elektro off-road-spullen weer-resistent te maken.

Enkele van onze waalse Bk collega's hebben zoiets in den aard.
Maar het is iet super vettig en het duurt uren voor het eraf is.
Maar wel efficient.
Ik heb er een foto van bij het Bk nitro maar ze gebruiken het ook bij de electro's.
edit foto krijg ik er niet op dan een linkje.
Image view

Groetjes
PQ

Back