waterraket

• Topicstarter Topicstarter jeppe
  • Startdatum Startdatum
J

jeppe

Guest
ik zal wel zeker de zoveelste zijn.
Maar toch.
Ik heb een paar vragen.

- hoe maak je het plateau, (lanceerbasis).
een beetje een goeie (misch. bouwtekening)
- het parachutesysteem; kan iemand mij dat even uit leggen. het simpelste graag ( maar wel effectief, misch. ook een bouwtekening)
- hoe krijg ik 2 petflessen aan mekaar, met een redelijke drukdichte bevestiging.

bijvoorbaat dank,
jeppe

kijk ook evne op de diverse duitse Raketen fora. daar is ook een hoop info the vinden over water raketten. wara kun je ook nog gebruiken als zoek term .

succes,

Zaterdag is er ook weer een lanceerdag in Almere. Even vragen naar Sjors de locale water raketten Goeroe ;-)

bedankt voor de tips.

Maar Almere, sorry ik heb alleen de fiest ter beschikking. dus ik zal wel even zoeken.

nog een vraag waar ik niks over kan vinden

- Als je zo 'n pvs-buis met O-ring constructie neemt, hoe moet je hem dan oppompen.

mischien een bouwtekening ( vergemakkelijkt het en beetje ! )

Gewoon met de fiets pomp.

Een verloopje maken naar een Gardena koppeling en je kunt pompen.

Alle andere manieren om een pvs buis onder druk te zetten zijn levens gevaarlijk.

jonge die timer werk wel mooi,
maar zo te zien een nogal ingewikkeld gebeuren. Ik hoop meer opheldering te krijgen door sjors zijn bouwtekening.

Sjors bedankt man :P

Ik deed vroeger ook dit soort dingen...
.
Ik gebruikte een koperen leiding. Met een gardena koppeling (het gedeelte dat je normaal aan de slang klemt) aan een eind, en een
afsluiter aan de andere kant. Een fietsventiel soldeerde ik erop om op te druk te pompen.

Het gedeelte van de koppeling dat je normaal aan de kraan draait kan je gemakkelijk aan een pet-fles lijmen.. Met een constructie van touw, kon ik de gardene koppeling, naar beneden trekken en ontkoppelen)

Als je spa-flessen gebruikt, kan je deze heel gemakkelijk aan elkaar lijmen met epoxy
Mijn record is een raket van dik 2,5 meter hoog. Gemaakt van 10 spa-flessen.
Met 3 liter water en een bar of 6 was dit wel een hele coole lancering. uiteindelijk gebruikte we mijn vaders compressor om het geheel op te pompen omdat er toch wel erg veel lucht in ging.

veel plzr ermee

die is natuurlijk ook wel handig, maar ik hoorde van een vriend van mij dat de petflessen van tegenwoordig niet meer passen op de ian clark cable laucher, en de gardena koppeling.

maar wat zij je dat je op de fles lijmt, dat gedeelte snap ik niet helemaal !

Back