Waterspuit

• Topicstarter Topicstarter maarten22
  • Startdatum Startdatum
M

maarten22

Guest
Hallo
Ik heb een sleepbootje van ripmax en zou hier graag waterspuiten op willen maken.
Is dit mogelijk??
Er zit een 6volt accu in
Groetjes Maarten

Hoi Maarten,

in principe moet het kunnen, kwestie van pompje van 6V en via een schakelmodule of servo met microswitch aansturen.

André

Heb je missch iets van typenr's of een merk??
Groetjes Maarten

Hoi Maarten,

ik weet dat Graupner een 6 volt pomp heeft, maar de site is nu niet toegankelijk helaas.

Maar je kunt er in een modelbouwzaak waarschijnlijk ook wel vinden.

André

Misschien dat andere threads ook nog waardevolle informatie bevatten. Heb het onderwerp brandspuit volgens mij al enkele malen voorbij zien komen. Als je bij een caravan dealer gaat kijken hebben ze vaak goedkope dompelpompjes en versterkerpompjes, welke gebruikt kunnen worden. Deze hebben een redelijke opvoerhoogte (7-10 m) en ook een redelijk debiet (Dit in tegenstelling tot de tandradpompjes, welke misschien meer druk maken, maar veel minder water spuiten). Ik zou zelf iets rond de 10 m nemen. Hoe meer druk hoe beter toch?

Voor rond de 10 euro heb je zon pomp, waarmee je in ieder geval lekker kan experimenteren. Vooral de doorlaat van je spuitmond maakt uit hoe ver je spuit (Net als het dichtknijpen van een tuinslang). Hoe meer je knijpt hoe verder het gaat (Tot op zekere hoogte), maar hoe minder water eruit komt. Probeer het leidingwerk dat niet in het zicht is zo groot mogelijk te houden, om verliezen te verkleinen en vergeet niet dat tandradpompjes niet van waterplanten en overige smurrie houden. Dus zet er een goed filter voor.

Beste maarten

ik heb zelf in mij smit nederland een bluspomp gebouwd ik had hem ook op een 6 volt accu en dee het perfect

(ps) als je goedkoop wil weze ga naar de sloop en haal een ruiterwisserpomp heb ik zelf ook gedaan rond de 2 euro
en doet het perfect op 6 volt

Vriendelijke groeten mark

Beste maarten

ik heb zelf in mij smit nederland een bluspomp gebouwd ik had hem ook op een 6 volt accu en dee het perfect

(ps) als je goedkoop wil weze ga naar de sloop en haal een ruiterwisserpomp heb ik zelf ook gedaan rond de 2 euro

Beste maarten

Hoi
Bedankt voor de reacties
Hoe groot is zo een ruitewisser pomp want het is maar een klein bootje denk zo een 60 cm
Groetjes Maarten

best maarten

ik denk zo rond de 10 cm
ps) sorry dat ik 3 keer een bericht heb geplaatst
veel suces

mark

Back