waterverplaatsing sleper Edgar-Bonnet

Discussie in 'Werkschepen' gestart door zinnia, 18 okt 2005.

  1. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.106
    Locatie:
    Oostvoorne
  2. M.Osinga

    M.Osinga

    Lid geworden:
    5 nov 2016
    Berichten:
    213
    Locatie:
    Friesland
    Dag Bootjebouwer,
    AM 14 is oorspronkelijk een in Japan gebouwde walvisjager . In de 2e wereldoorlog dienst gedaan voor de Japanse Keizerlijke Marine.
    Schip is in 1948 uit Indië , door de POOLZEE naar Nederland gesleept en bij DE HOOG omgebouwd. Ik heb kopieën van deze ombouw tekeningen gekregen , en daarbij zat ook een lijnenplan , dus genoeg info om dit scheepje te bouwen , ook zijn er genoeg foto's op internet en in boeken te vinden. Van Anne-Goaitske Breteler heb ik enkele kleuren foto's gekregen , dus ook de kleurstelling is bekend. Intussen heb ik besloten om ook dit een varend model te maken.
    Bijgaand enkele foto's. Op de achtergrond het eerste begin van de Amerikaanse ATF 67 Apache , het volgende model , nr.12 , hele vloot, zo langzamer hand.

    Gr. Menne Osinga
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Bootjebouwer 2

    Bootjebouwer 2

    Lid geworden:
    23 jul 2019
    Berichten:
    1.436
    Locatie:
    Het noorden van Drenthe
    Geweldige achtergrondinformatie.
    Dank je wel.

    Je hebt er straks een volger bij.
     
  4. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.106
    Locatie:
    Oostvoorne
    Je bent dus al een heel eind Menne! Wat stond er in deze jagers als aandrijving? Triple expansie? Aan de schoorsteen te zien was het wel stoom.
    En zo ik begrijp is het je gelukt om ook voldoende gegevens over die Amerikaanse sleepboot te krijgen. Hoop dat je ook e.e.a. tijdens de bouw plaatst. Zoals je weet ben ik altijd belangstellend hoe het (ook bij een ander) technisch in elkaar steekt. Succes verder met de bouw! Bouwen vanaf tekening geeft veel meer denkwerk dan met een bouwdoos. Gr. Klaas.
     
  5. M.Osinga

    M.Osinga

    Lid geworden:
    5 nov 2016
    Berichten:
    213
    Locatie:
    Friesland
    Hoi Forumleden,

    Dank voor mooie reacties.
    Voor de bouw van de ATF 67 , ga ik wel een nieuwe topic aanmaken .
    Onder bouwverslagen schepen.
    Gr. Menne Osinga
     

Deel Deze Pagina