watervliegen in Zeeland?

• Topicstarter Topicstarter Marten Zeeland
  • Startdatum Startdatum
M

Marten Zeeland

Guest
Hallo,

Sinds kort heb ik een electro watervliegtuig dat ik binnenkort ga watervliegen.
(sapac wilga 2000)

Zijn er nog meer mensen in de provincie Zeeland die ervaring hebben met watervliegen?

Groeten Marten

Hee Marten,

Je maakt toch wel foto`s van de Wilgfa op het water he???
En in 2008 hopen we je ook op een watermeeting te verwelkomen :yes:

Misschien in zeeland ook eens een meeting organiseren? water in overvloed, ken zo al wel een paar mooie stekken :-)

Hoi,

Ik ga inderdaad wat foto's maken die ik dan hier op het forum probeer te plaatsen.
Water hebben we hier inderdaad genoeg.
En een meeting organiseren lijkt me leuk.
Hangt er een beetje vanaf of er veel reactie komt hier.

Groeten Marten

Reaktie gaat er zeker komen :yes: :D

Wij zijn dan in ieder geval van de partij, zeeland cross je zo even naar toe ;-)

Klinkt erg leuk, Maar is nog al een afstand om even te gaan watervliegen.
Misschien een andere keer.

Gr. Marten

Hallo Allemaal.

Afgelopen middag heb ik een poging gedaan om te watervliegen.
Is erg leuk om te doen, maar komt toch meer bij kijken dan ik gedacht had.

Allereerst waaide het redelijk dus dat is even opletten bij het starten en landen.
Bij het water aangekomen even goed rond gekeken wat er een geschikt plekje was om te starten.
Daarna het vliegtuig op het water gezet en gekeken of je fatsoenlijk rond kon ''taxien''
Nee dus, door de wind was er niet echt fatsoenlijk te sturen met het rudder. Dus dat was probleem 1.
Binnenkort een water roer op de wilga bouwen lijkt mij.
Betekend dus wel dat je of moet zorgen dat je voor je ''voeten'' land zodat je um uit het water kan pakken of je moet um gaan halen met de boot.
Nou is boot een groot woord, gewoon een simpel opblaas geval, maar was toch blij dat we um bij hadden.
Toch maar een keer gas geven om te kijken of ie los komt.
Nee ook niet. Wat was het geval door de weerstand van het water gingen de drijvers verder uit elkaar staan en raakte de prop het water.
Dit was wel vrij simpel te verhelpen door een ijzerdraadje tussen de drijvers te doen zodat ze niet uit elkaar bogen en op deze manier bleef de prop ook vrij.
Toen dit was opgelost heb ik een paar starts en landingen kunnen maken.
Is erg leuk om te doen maar wel goed opletten.
Allereerst omdat je als je op het water vaart je moet Corrigeren om je vliegtuig recht te houden.
Wat dan opletten is, dat als je vliegtuig los komt dat deze correctie dan niet meer nodig is dus je gelijk weer tegen moet sturen.
Het landen is weer helemaal geen probleem, gewoon zorgen dat vlak binnenkomt, niet te snel maar ook niet te langzaam.

Dit was zo'n beetje het verslag van de watervlieg middag.

Groeten Marten

normal_wilga3.jpg

Marten,

Van harte met de Maiden was dit ook de eerste vlucht met het model of had tie al vanaf land gevlogen.

Als ik zo de foto zie trouwens ook een leuke locatie

Ton

Hoi,

Het model had een vluchtje gemaakt vanaf het land, zitten ook wieltjes bij geleverd.
Dus de watervlucht was het 2e vluchtje van dit toestel.
Maar vliegt eigenlijk best lekker, is niet voor niets een hoogdekkertje.
Lokatie is bij heinkenszand (stelleplas)

Groeten Marten

Ook wat mij betreft gefeliciteerd met je eerste watervlieg vluchtje.
Ik wil dit watertje ook wel eens met m'n kistje komen verkennen.

Mvgr Hans

Hallo allemaal.

Allemaal bedankt voor de felicitatie's :D
Over de locatie, is goed bereikbaar maar je moet het wel even weten.
Kleine achteraf weggetjes e.d.
Mocht er iemand het ook willen komen proberen moet je me maar even een pbtje sturen kunnen we wat afspreken.

Groeten Marten

watervliegen

Hallo mensen,

Ik wou even melden dat ik afgelopen zaterdag nog een prachtig watervluchtje gemaakt heb.
Nog meer mensen die momenteel met watervliegen bezig zijn?
Of vinden jullie het te koud? ;-)

Greetz Marten

Heb helaas niet kunnen watervliegen omdat ik het veels te druk met bouwen en andere dingen heb.
Had graag willen watervliegen. Het was fantastisch weer hiervoor.
Misschien volgend weekend.

Mvgr hans

Jij druk Hans? hoe kom je erbij.

@ janneman,
wijzijn ook al een tijdje niet meer weggeweest, oorzaken dat de waterkisten weer omgebouwd of in reparatie zijn ;-)

Hallo mensen,

Ik wou even melden dat ik afgelopen zaterdag nog een prachtig watervluchtje gemaakt heb.
Nog meer mensen die momenteel met watervliegen bezig zijn?
Of vinden jullie het te koud? ;-)

Greetz Marten

Hoi Marten.

Ja ik weet dat dit wel een heele laate reactie is, maar ik ben ook nog maar net met watervliegen begonnen. Leeft de wilga nog? Watervlieg je nog? Ik ben vanmiddag weeste vliegen op het veerse meer. Alle ruimte, de waterkant makelijk berijkbaar, een groot nadeel, HET IS ZOUT. :-D
Zijn er nog meer watervliegers in Zeeland?

Back