watervliegen winter editie

Discussie in 'Vliegmeetings' gestart door Modelvliegclubsneek, 14 dec 2021.

  1. Modelvliegclubsneek

    Modelvliegclubsneek

    Lid geworden:
    14 dec 2021
    Berichten:
    3
    Locatie:
    sneek
    Zondag 23 januari organiseert Modelvliegclub Sneek in samenwerking met RCN de Potten een watervlieg evenement op en rond het Sneekermeer.
    www.modelvliegclubsneek.nl

    RCN de Potten stelt haar privé jachthaven ter beschikking als start/landingsplaats tussen 13.00 en 15.00 voor leden van de Modelvliegclub en haar zuster verenigingen.
    Er is ruimte voor 15 piloten die dag.

    Aanmelden kan uitsluitend via mail via secretaris@modelvliegclubsneek.nl
    Er zijn geen kosten verbonden aan dit evenement.
    Piloten dienen een KNVvL brevet te hebben.

    deelnemers ontvangen aanvullende informatie na aanmelden.

    Dit evenement is bedoeld als test voor meerdere evenementen in samenwerking met RCN de Potten.

    Meer weten? contact Martijn Beerthuizen via 06-288-47-131
    of stuur een email naar secretaris@modelvliegclubsneek.nl

    upload_2021-12-14_10-37-46.jpeg
     
    Cnn vindt dit leuk.
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    KNVvL brevet is echt verplicht? Deze zegt toch niets? Ik kom graag langs maar als dat een vereiste is moet ik afhaken helaas.
     
  3. Modelvliegclubsneek

    Modelvliegclubsneek

    Lid geworden:
    14 dec 2021
    Berichten:
    3
    Locatie:
    sneek
    goedemiddag Tadango, duurde even voordat ik kon reageren... was druk met werk.
    de reden van de eis van brevet KNVvL is vanwege juridische zaken. het moet in clubverband zijn ivm vergunning en daaraan zit de regel van bewijs van clubverband maar ook aansprakelijkheden als organisator. naast KNVvL kan een brevet van de groep uit Limburg of bv de duitse aliancie ook gebruikt worden... maar een basis A1A3 is alleen een theorie examen en bewijst dus niet dat iemand ook echt kan vliegen... dan zouden we dus per persoon moeten kijken en bepalen of iemand kan vliegen... en dan heb je weer discussies mbt wie bepaald wat goed en niet goed is.. vandaar dus de KNVvL eis....
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Nogmaals, knvvl brevet bewijst net zo min dat iemand kan vliegen als elk ander club brevet. Bewijs van verzekering is het enige wat zou moeten tellen voor een vergunning. Brevet is namelijk slechts een moment opnamen wat na 20 jaar weinig meer zegt eigenlijk.

    Maar goed, ik blijf wel thuis helaas. Wellicht dat een volgende editie anders georganiseerd wordt.
     
  5. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.305
    Locatie:
    REO
    @ Tadango,

    Het ligt er maar aan wat jij zelf bedoelt met "het KNVvL brevet bewijst net zo min ..." Nee het bewijst niet veel. Op de dag van het watervliegen kan ik me beroerd voelen (corona missschien), net slaande ruzie hebben gehad met mijn vrouw, met mijn kop bij de aanstaande scheiding zijn. Daardoor moet ik nieuwe woonruimte vinden en betalen, mijn vrouw alimentatie betalen. Kortom modelvliegen kan ik na dit weekend voor de rest van mijn leven wel vergeten. Dat dit wel/niet het geval is kan ik niet bewijzen of ontkennen.

    Toch is het hebben van een vliegbrevet voor mij (en op onze club) een goed, sterk signaal dat het zeer waarschijnlijk is dat de betreffende vlieger zichzelf wel redt met zijn model. We kijken bij de eerste vlucht nog even mee en dan gaan we verder.

    Het zoeken en noemen van mogelijke uitzonderingen levert zelden energie of vernieuwende inzichten op. Mijn betoog in de eerste alinea is dus ook niet hoe ik het uit mijzelf zou willen benaderen. Het zoeken en vinden van verschillen ervaar ik ervaar ik vaak als redelijk zinloos als de overeenkomsten zoveel groter zijn. Denk aan religieuze botsingen, voor kleine verschillen in godsdienstige overtuiging zijn we bereid in naam van onze (liefhebbende) god elkaar de kop in te slaan. Bijzonder!

    Al schrijvende heb ik het steeds groter gemaakt. Terug naar het begin: ja, ik geloof er in, dat als een gastvlieger zich meldt met een brevet ,dat de kans dan een stuk groter is dat hij fatsoenlijk kan vliegen dan iemand zonder (met bv. een ARF van een WW2 kist, dat kan tegenwoordig maar zo).

    @MVC Sneek
    Leuk dat jullie een activiteit opzetten. Als jullie een veld vinden kom ik graag een keer gastvliegen. Breng ik een E kistje of zwever mee. Op aanvraag toon ik graag mijn brevet en ik ben WA verzekerd. Ik moet nog steeds een exploitanten nummer (raar woord) regelen.

    @iedereen
    Goede feestdagen en een vliegrijk seizoen 2022. Wat ga jij, of jullie club, doen om het modelvliegen te promoten?

    Erik
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Het gaat hier om een specifiek knvvl brevet. Een vliegbrevet van welke club dan ook is gelijk . Dat een club bij de knvvl aangesloten is wil niet zeggen dat hun brevet meer zegt over de bekwaamheid van de piloot. Het brevet wordt immers altijd afgenomen door instructeurs van de club en niet van knvvl. Daarom zegt een knvvl brevet niets meer dan ons club brevet en zou de eis simpelweg een brevet moeten zijn en geen knvvl brevet. Wij hanteren immers dezelfde regels voor het afvliegen als knvvl, wij hebben alleen geen collectieve verzekering via hun. Knvvl brevet wil ook niets zeggen over de verzekering.

    BTW, Duitse verband is een verzekering, geen brevet. Via het Limburg verband zijn wij ook aan gesloten maar dat heeft niets te maken met een brevet of verzekering.
     
  7. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.305
    Locatie:
    REO
    Hi Tadango,

    Het verschil tussen een KNVvL brevet en een clubbrevet is dat de brevet eisen, de figuren , het aantal vluchten en de beoordelings criteria van het KNVvL brevet openbaar te vinden/toegankelijk is. Ook geeft de KNVvL een syllabus uit voor instructeurs. Er is onderwijskundig en qua transparantie best wel werk van gemaakt. Misschien hebben jullie, en andere clubs, dat ook. Op jullie site vind ik dat echter niet. Wel dat jullie instructeurs hebben en naar een brevet toe werken. Site ziet er ook goed uit (goede promotie). Sterk dat jullie goede info geven over het exploitanten nummer. Dat leeft op mijn club helemaal niet.
     
  8. Modelvliegclubsneek

    Modelvliegclubsneek

    Lid geworden:
    14 dec 2021
    Berichten:
    3
    Locatie:
    sneek
    goedemorgen allen, voor diegenen die het niet meegekregen hebben..... de locatie waar we zouden watervliegen is een horeca locatie en dus helaas nog gesloten. om die reden is het watervliegen dus tijdelijk uitgesteld. bedoeling is dat wij begin maart (lees.... ruim voor aanvang van watersport seizoen) daar alsnog gaan watervliegen. via dit platform houden we u op de hoogte van nieuwe data en tijden. groet. Martijn Beerthuizen. Voorzitter Modelvliegclub Sneek
     
  9. ked

    ked

    Lid geworden:
    25 dec 2009
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Drachten
    Ach ja een KnVvl brevet, waar vind je dat nog tegenwoordig?
    Jaren en jaren in het bezit geweest van meerdere KnVvl brevetten, alleen ook al jaren en jaren geen lid meer van de KnVvl.
    Dus…
    Niet meer in het bezit van een geldig KnVvl brevet.
    Heerlijk..
     

Deel Deze Pagina