Watervliegen Zevenhuizerplas?

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Rick NL, 10 apr 2011.

  1. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Wie weet óf, en zo ja waar, er op de Zevenhuizerplas met watervliegtuigen gevlogen mag worden?
    Ik was er vandaag met mijn Osprey, op de plek halverwege de Middelweg daar waar op Googlemaps nog een dijk staat.
    Het was prachtig weer. De wind vrijwel parallel aan het strand zodat starten en landen (wateren) gemakkelijk zou zijn.
    Alleen was de wind daar licht aflandig waardoor ik het zonder bootje en met koude water toch niet aandurfde.

    Wordt daar nog wel gevlogen? Ik zie op internet inclusief modelbouw forum er weinig over, op de meeting 26 april 2008 na.

    Zijn er andere plekken in het natte westen waar gevlogen kan worden en ook regelmatig andere vliegers zijn?

    Groeten
    Rick
     
  2. mavlo77

    mavlo77

    Lid geworden:
    16 jun 2009
    Berichten:
    537
    Kom daar ook regelmatig langs gereden na mijn werk, soms ook in het weekend. Zou best ook wel mijn Polaris daar willen rond laten vliegen.

    Alleen het ligt natuurlijk wel precies onder de aanvliegroute voor EHRD airport.... En binnen de Rotterdam Control Zone. Volgens mij is het "not done" om daar te gaan vliegen. Misschien zelfs ook maar beter van niet om niet teveel gedoe te veroorzaken. Zo direct komt er nog strikte regelgeving.....

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina